Στο νέο σχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών αλλάζει ο τρόπος χορήγησης αδειών οδήγησης.
To υπουργείο μεταφορών για την προσωρινή άδεια οδήγησης
Ειδικότερα, στο νέο σχέδιο νόμου, σε ό,τι αφορά τις άδειες οδήγησης, προβλέπεται η διαδικασία χορήγησης της προσωρινής άδειας οδήγησης μέχρι την έκδοση της κανονικής, δηλαδή το διάστημα από την εξέταση μέχρι την έκδοση της άδειας, ενώ διευκολύνονται οι κάτοχοι διπλωμάτων οδήγησης τρίτων χωρών (όπως π.χ. οι Κινέζοι) να οδηγούν στην Ελλάδα, αρκεί να υπάρχει νόμιμη επίσημη μετάφραση (ελληνική ή αγγλική) της εθνικής τους άδειας.
Με την προσωρινή άδεια οδήγησης επιτρέπεται η οδήγηση της οικείας κατηγορίας οχήματος αποκλειστικά εντός της ελληνικής επικράτειας και για χρονικό διάστημα έως την παραλαβή του εντύπου της άδειας οδήγησης, με το διάστημα να μην υπερβαίνει τους τέσσερις μήνες.
Ηλεκτρονική η προσωρινή άδεια οδήγησης
Η χορήγηση της προσωρινής άδειας οδήγησης θα διενεργείται ηλεκτρονικά, μέσω ψηφιακής πλατφόρμας του υπουργείου Μεταφορών, ύστερα από την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης των δικαιούχων και κατόπιν της ταυτοποίησής τους στην οικεία πλατφόρμα.
Η προσωρινή άδεια θα χορηγείται από το σύστημα σε ψηφιακή μορφή – και σε έντυπη μορφή κατόπιν ταυτοποίησης των στοιχείων του δικαιούχου.
Στην ψηφιακή πλατφόρμα μέσω ηλεκτρονικών μέσων, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση και τα ελεγκτικά όργανα ως εξουσιοδοτημένοι χρήστες.
Η προσωρινή άδεια χορηγείται στις παρακάτω περιπτώσεις υποψηφίων οδηγών ή οδηγών:
α) στους επιτυχόντες δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς, είτε για αρχική χορήγηση άδειας οδήγησης, ή για επέκταση άδειας οδήγησης σε άλλη κατηγορία,
β) σε όσους υποβάλουν στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφέρειας, αίτηση με πλήρη φάκελο δικαιολογητικών για ανανέωση της άδειας οδήγησης εφόσον έχει λήξει η ισχύς της, για έκδοση αντιγράφου ελληνικής άδειας οδήγησης λόγω απώλειας/κλοπής, για προσθήκη του κωδικού 96 στην κατηγορία Β της άδειάς τους, για άρση του κωδικού 114, για μεταβολή στοιχείων ελληνικής άδειας οδήγησης και για περιορισμό κατηγοριών ισχύουσας άδειας οδήγησης.
Πρόστιμα για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα
Επίσης, με συγκεκριμένο άρθρο του νομοσχεδίου, προβλέπονται πρόστιμα από 5.000 έως 50.000 ευρώ για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα, αν διαπιστωθούν πλαστά ή παραποιημένα έγγραφα ή ανακολουθία χιλιομέτρων, ενώ επίσης δεν ολοκληρώνεται η έκδοση της ελληνικής άδειας κυκλοφορίας.
Παρέχεται ακόμη, η δυνατότητα μίσθωσης φορτηγών Δημόσιας Χρήσης που δεν έχουν στοιχεία κυκλοφορίας, με στόχο την εξοικονόμηση για τις μισθώτριες εταιρείες, καθώς αποτελεί μια μορφή ανανέωσης του στόλου με ταυτόχρονο περιβαλλοντικό όφελος.
Ανοίγει ο δρόμος μίσθωσης ΚΤΕΛ από εταιρείες αστικών συγκοινωνιών
Επιπλέον, ανοίγεται ο δρόμος για τη μίσθωση ΚΤΕΛ από εταιρείες αστικών συγκοινωνιών, προκειμένου να εκτελούν αστικό έργο. Σημειώνεται ότι έχει ήδη ξεκινήσει η σχετική διαδικασία με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και τον ΟΑΣΘ.
Τέλος, μπαίνουν ηλικίες στα τουριστικά λεωφορεία: Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται, τα τουριστικά λεωφορεία αποσύρονται από την κυκλοφορία μόλις κλείσουν τα 27 έτη. Αντίστοιχα, σε κυκλοφορία μπορούν να τεθούν καινούρια ή μεταχειρισμένα λεωφορεία με ηλικία έως 5 έτη.
Σε περίπτωση αντικατάστασης τουριστικών λεωφορείων δημοσίας χρήσης, το νομοσχέδιο ορίζει ότι ο ιδιοκτήτης τους μπορεί να αποκτήσει κάποιο καινούριο όχημα ή κάποιο μεταχειρισμένο με ηλικία έως 15 έτη
Υπ. Μεταφορών: Πρόστιμα 5000 -1.000.000 ευρώ για κλείσιμο αυτοκινητοδρόμων
Μετά και το πρόσφατο περιστατικό κακοκαιρίας και τη διακοπή της κυκλοφορίας λόγω χιονόπτωσης στη Μαλακάσα, στο σχέδιο νόμου, με συγκεκριμένη διάταξη, προβλέπονται βαριές κυρώσεις σε φορείς αλλά και ιδιώτες, με ευθύνη των οποίων διακόπτεται η κυκλοφορία (λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών ή βλάβης οδικής υποδομής) σε οποιοδήποτε τμήμα του βασικού και του δευτερεύοντος εθνικού οδικού δικτύου για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της μίας ώρας, με συνέπεια την τεράστια ταλαιπωρία των χρηστών, την δημιουργία καταστάσεων διακινδύνευσης της υγείας και της περιουσίας των πολιτών.
Κατ’ εξαίρεση, η προσωρινή διακοπή κυκλοφορίας επιτρέπεται μόνο σε περιπτώσεις που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία, ή τις συμβάσεις που έχουν συναφθεί με τους παραχωρησιούχους για τη λειτουργία και συντήρηση τμημάτων του βασικού εθνικού οδικού δικτύου, και αποκλειστικά υπό τους προβλεπόμενους όρους και στην απολύτως αναγκαία έκταση.
Συγκεκριμένα, θα επιβάλλεται στους υπευθύνους πρόστιμο από 5.000 έως 1.000.000 ευρώ, αναλόγως με την βαρύτητα του περιστατικού (διάρκεια διακοπής κυκλοφορίας, έκτασης και συνεπειών). Επίσης, σε περίπτωση που προκύπτουν ευθύνες δημοσίων υπαλλήλων, θα κινείται η διαδικασία επιβολής πειθαρχικών κυρώσεων.
ΩΠΑ ΡΕ ΜΑΓΚΕΣ!Εγω αγορασα ενα μεταχειρισμενο εισαγωμενο απο Ιταλια,χωρα Ε.Ε.Το αντιστοιχο ιταλικο ΚΤΕΟ ανυπαρκτο.ΚΤΕΟμονο ελληνικο με τα χαρτια του τελωνειου που το περασε ο μαντρας.ΕΓΩ ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΩ ΓΙΑ ΠΑΡΑΠΟΙΗΜΕΝΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ?Δεν πατε στο ΔΙΑΟΛΟ.
Στην Αγγλία κατά τήν διάρκεια εξετασης στο αυτοκίνητο είναι μόνον ο εξεταζόμενος οδηγός και ο εξεταστης καί όχι καί αυτός πού έκανε τά μαθήματα. Ο Εξεταστής παράλληλα με τήν εξέταση ικανότητος οδήγησης εξετάζει τόν υποψηφιο και στά σήματα. Δεν απαιτείται πιστοποιητικό ιατρών . Ο Εξεταστής βλέπει την κατάσταση τού οδηγού, εάν είναι στραβός, κουτσός, κουφός κοκ και δέν χρειαζεται γιατρού βεβαίωση. Μαθήματα οδήγησης μπορούν νά γίνονται όχι μόνον από επαγγελματίες αλλά και από άτομα, φίλους τού εξεταζόμενου πού έχουν δίπλωμα οδηγησης .Τά ραντεβού εξέτασης γίνονται μετά από συνεννόηση των υποψηφίων μέ τούς κατά περιοχή επιφορτισμενους από τό Υπουργείο εξεταστές. Αυτά περί πάταξης τής γραφειοκρατίας !