Τουρκική «πρόβα» θερμού επεισοδίου στο Αιγαίο: Πρωτοφανής «πολεμική» επιχείρηση μεταξύ Χίου και Λέσβου (ΒΙΝΤΕΟ)

Κοινοποίηση:
2_0.jpg ΕΧΟ

Προετοιμασία «θερμού» επεισοδίου στο Αιγαίο, τύπου Ιμίων, θυμίζει η άσκηση Anadolu Yıldızı-2019 που πραγματοποίησαν οι αεροναυτικές δυνάμεις της γείτονος εντός του FIR Αθηνών και μεταξύ Χίου και Λέσβου!

Όπως αναφέρεται η άσκηση πραγματοποιήθηκε μεν στα διεθνή ύδατα μεταξύ Χίου και Λέσβου αλλά υποτίθεται στο χώρο έρευνας και διάσωσης που διεκδικεί η Τουρκία στο Αιγαίο, ενός του FIR Αθηνών.

Το σενάριο της άσκησης περιελάμβανε ναυτικό ατύχημα μεταξύ δύο εμπορικών σκαφών, περίπου όπως ξεκίνησε και η κρίση των Ιμίων, με την προσάραξη δηλαδή του φορτηγού πλοίου Φιγκέν Ακάτ στα αβαθή κοντά στην Μικρή Ίμια, αρνούμενο τη συνδρομή των ελληνικών αρχών.

Το ναυτικό «ατύχημα» σύμφωνα με το τουρκικό σενάριο μεταξύ ενός εμπορικού σκάφους και ενός αλιευτικού κατέληξε στην άμεση επέμβαση των τουρκικών δυνάμεων «διάσωσης».

Αυτό που προκαλεί εντύπωση στην συγκεκριμένη τουρκική άσκηση είναι ότι αφενός οι Τούρκοι επέλεξαν μια περιοχή στενού εύρους για την πραγματοποίησή της (η απόσταση μεταξύ των δύο ελληνικών νησιών είναι μόλις 105 χλμ.) και αφετέρου ότι αυτή είχε τα χαρακτηριστικά μιας καθαρά στρατιωτικής επιχείρησης.

Το γενικό πρόσταγμα της άσκησης και το συντονισμό είχε η τουρκική Αεροπορία ενώ συμμετείχαν ακόμη η τουρκική Ακτοφυλακή, το τουρκικό Ναυτικό και η Στρατοχωροφυλακή!

Από άποψη δυνάμεων συμμετείχαν 2 αεροσκάφη έρευνας και διάσωσης CN-235MPA, τέσσερα ελικόπτερα (Bell 412 και Cougar της Στρατοχωροφυλακής), δύο κορβέτες, και τρία σκάφη της Ακτοφυλακής.

Η καθαρά στρατιωτική αυτή άσκηση, άσχετα εάν είχε τον τίτλο της άσκησης «έρευνας και διάσωσης», που έγινε παράνομα στον χώρο έρευνας και διάσωσης της Ελλάδας που η Τουρκία έχει ουσιαστικά «καταλάβει» μπορεί να χαρακτηριστεί ως «πρόβα θερμού» επεισοδίου στο Αιγαίο.

Η Ελλάδα δεν αντέδρασε καθόλου στην παραβίαση του FIR Αθηνών και στην παράνομη επέκταση της τουρκικής ζώνης ευθύνης SAR εντός του FIR Αθηνών.

Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική περιοχή ευθύνης για καθήκοντα SAR συμπίπτει με το FIR Αθηνών, κάτι που έχουν αναγνωρίσει άλλα κράτη όπως η Ιταλία (2000), η Μάλτα (2008) και η Κύπρος (2014).

Το 1988, η Τουρκία εξέδωσε τον Κανονισμό 1988/13559 (όπως αυτός τροποποιήθηκε από τον Κανονισμό 2001/3275), με τον οποίο όρισε ως περιοχή ευθύνης της για παροχή υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης, χωρίς να διευκρινίζει εάν πρόκειται για ναυτικά ή και για αεροπορικά ατυχήματα, περιοχή που, πέραν των FIRs Κωνσταντινούπολης και Άγκυρας, περιλαμβάνει τμήμα του FIR Αθηνών μέχρι το μέσο περίπου του Αιγαίου, εγκλωβίζοντας μεγάλο τμήμα της ελληνικής επικράτειας εντός τουρκικής περιοχής έρευνας και διάσωσης.

Η τουρκική αυτή ενέργεια να συμπεριλάβει ελληνικά νησιά, ελληνικά χωρικά ύδατα και ελληνικό εναέριο χώρο στην τουρκική περιοχή έρευνας και διάσωσης σαφώς παραβιάζει την κυριαρχία της Ελλάδας και τις σχετικές Διεθνείς Συμβάσεις.

Κυριαρχία όμως που η Ελλάδα δεν φαίνεται ικανή να προασπίσει.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: