“Τούβλα” οι Έλληνες μαθητές; Καταπέλτης η Κομισιόν για τα ελληνικά σχολεία μετά τις επιδόσεις στο πρόγραμμα PISA

Κοινοποίηση:
exetaseis

Τις απογοητευτικές επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών, που επιδεινώνονται συνεχώς από το 2012 και έχουν σοβαρές συνέπειες στην ανταγωνιστικότητα και την κοινωνική συνοχή, επισημαίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην τελευταία Έκθεση για το Ευρωπαϊκό Εξάμηνο, τονίζοντας ότι αντανακλούν, μεταξύ άλλων, την υποχρηματοδότηση της Εκπαίδευσης.

Η Έκθεση για το Ευρωπαϊκό Εξάμηνο υποβάλλεται από την Κομισιόν στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο στο πλαίσιο της οικονομικής αξιολόγησης των κρατών μελών και βάσει αυτής το Συμβούλιο συστήνει στα κράτη μέτρα και παρεμβάσεις. Η Έκθεση ξεφεύγει από τα στενά όρια αξιολόγησης των οικονομικών επιδόσεων και περιλαμβάνει αρκετές επιπλέον αναλύσεις, μεταξύ αυτών και του εκπαιδευτικού συστήματος.

Στην Έκθεση που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα, η Κομισιόν κάνει ιδιαίτερη αναφορά στα αποτελέσματα του προγράμματος διεθνούς αξιολόγησης μαθητών του ΟΟΣΑ, του γνωστού προγράμματος PISA, για το 2022 και καταγράφει τις ανησυχητικά χαμηλές επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών. Όπως σημειώνει η Κομισιόν

Το ποσοστό χαμηλών επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών είναι ένα από τα υψηλότερα στην ΕΕ και στους τρεις τομείς του προγράμματος PISA που εξετάστηκαν και έχει αυξηθεί.
Το 47,2% των 15χρονων Ελλήνων δυσκολεύτηκε να ερμηνεύσει και να αναγνωρίσει πώς μπορεί να αναπαρασταθεί μαθηματικά μια απλή κατάσταση (έναντι 29,5% στην ΕΕ).

Το 37,6 % δεν μπόρεσε να εντοπίσει την κύρια ιδέα σε ένα κείμενο μέτριας έκτασης και να προβληματιστεί σχετικά με τον σκοπό της (έναντι 26,2 % στην ΕΕ).

Το 37,3 % δεν μπόρεσε να αναγνωρίσει την ορθή εξήγηση για γνωστά επιστημονικά φαινόμενα και να συναγάγει τεκμηριωμένα συμπεράσματα (έναντι 24,2 % στην ΕΕ).

Η αύξηση των χαμηλών επιδόσεων της Ελλάδας από το 2012 είναι επίσης μεταξύ των υψηλότερων στην ΕΕ, ενώ το ποσοστό των μαθητών με τις καλύτερες επιδόσεις είναι πολύ χαμηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ και στους τρεις τομείς.
Μόνο το 2% των μαθητών επέδειξαν προηγμένες δεξιότητες στα μαθηματικά (ΕΕ 7,9%), το 2% στην ανάγνωση (ΕΕ 6,5%) και το 1,5% στις φυσικές επιστήμες (ΕΕ 6,9%).

Τα αποτελέσματα αυτά μπορεί να αντικατοπτρίζουν την υποχρηματοδότηση των εκπαιδευτικών πολιτικών, τον αντίκτυπο των κοινωνικοοικονομικών παραγόντων στις επιδόσεις, την έλλειψη αυτονομίας του σχολείου, τις προκλήσεις στην εφαρμογή μεθόδων διδασκαλίας με βάση τις ικανότητες και τη νοοτροπία σχετικά με την αξιολόγηση.
Η μείωση των επιδόσεων των μαθητών σε βασικές δεξιότητες έχει συνέπειες για την ανταγωνιστικότητα και την κοινωνική συνοχή της χώρας, τονίζει η Κομισιόν.

Οι χαμηλές επιδόσεις είναι συχνές σε ολόκληρη την κοινωνικοοικονομική κατανομή. Το ποσοστό για το ανώτερο τεταρτημόριο της κοινωνικοοικονομικής κατανομής είναι τρεις φορές υψηλότερο από το μέσο ποσοστό σε άλλες χώρες της ΕΕ (26,7% έναντι 10,9%) και έχει αυξηθεί σημαντικά (8,2 εκατοστιαίες μονάδες έναντι 2,2 εκατοστιαίων μονάδων της ΕΕ).

Ταυτόχρονα, το κοινωνικοοικονομικό χάσμα έχει διευρυνθεί, καθώς 6 στους 10 μαθητές από μειονεκτικά περιβάλλοντα (64%) δεν πέτυχαν ένα ελάχιστο επίπεδο επάρκειας στα μαθηματικά (έναντι 52,8% το 2018).

Επιπλέον, η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό μαθητών με χαμηλές επιδόσεις που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών στην ΕΕ, αν και το χάσμα των επιδόσεών τους εξαλείφεται αν ληφθεί υπόψη το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο και η γλώσσα που ομιλείται στη χώρα τους.

Αυτές οι συνολικές αρνητικές τάσεις, επισημαίνει η Επιτροπή, υπογραμμίζουν τις μακροχρόνιες προκλήσεις του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και την ανάγκη βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης και αντιμετώπισης των κοινωνικοοικονομικών ανισοτήτων ώστε να εφοδιαστούν οι νέοι με τις βασικές δεξιότητες που απαιτούνται για την απασχολησιμότητα και τη ζωή τους. Αυτό είναι ακόμη πιο σημαντικό υπό το πρίσμα των σημαντικών αναντιστοιχιών δεξιοτήτων και της χαμηλής συμμετοχής στην εκπαίδευση ενηλίκων (5,1% το 2022 έναντι 39,5% στην ΕΕ).

Προσλήψεις εκπαιδευτικών
Το χρόνιο πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών αναμένεται να μετριασθεί με τους μόνιμους διορισμούς 28.500 εκπαιδευτικών. Όπως αναφέρει η Επιτροπή, η Ελλάδα αναμένει να έχει αρκετούς εκπαιδευτικούς στο μέλλον, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη προσπάθειες για την ενδυνάμωσή τους. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί εν μέρει από τη μεγάλη δεξαμενή δυνητικών υποψηφίων εκπαιδευτικών και τις δημογραφικές τάσεις. Ειδικότερα, ενώ μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών πλησιάζει την ηλικία συνταξιοδότησης, προβλέπεται σημαντική μείωση του μαθητικού πληθυσμού για τα επόμενα έτη.

Η Ελλάδα προχωρά σε 28 500 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης της ειδικής αγωγής, μετά από μια δεκαετία χωρίς προσλήψεις στην εκπαίδευση. Ωστόσο, τα υπάρχοντα δημόσια δεδομένα δεν μας επιτρέπουν να αξιολογήσουμε εάν καλύπτονται όλες οι ανάγκες ή εάν υπάρχουν συγκεκριμένοι τομείς που ενδέχεται να υποφέρουν από ελλείψεις.

Ενώ οι εκπαιδευτικοί επωφελούνται από υψηλή εργασιακή ασφάλεια, οι προοπτικές σταδιοδρομίας τους παραμένουν περιορισμένες. Σταδιακά παρέχονται ευκαιρίες και κίνητρα στους εκπαιδευτικούς, βάσει του νόμου 4823/2021 για την «αναβάθμιση των σχολείων και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών», αλλά μόλις πρόσφατα αναπτύχθηκε εθνικό πλαίσιο σταδιοδρομίας για τους εκπαιδευτικούς και ξεκίνησε η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών το σχολικό έτος 2022/2023.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

16 Σχόλια

  1. ΑΥΤΑ ΤΑ ΒΡΩΜΟΚΟΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ Ν.Δ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑ Λ ΚΑΙ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΖΩ ΩΝ ΜΑΣ ΜΑΚΑΡΗ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ Τ ΟΥΣ ΤΟ ΑΝΤΑΠΟΔΩΣΕΙ ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΑΞΗΖΗ .

  2. Βαλτε ακομα λιγα φροντιστηρια στα παιδια σας και θα τα πανε καλυτερα. Προτεινω να ξυπνανε στις 4 τα ξημερωματα να πηγαινουν 2 ωρες φροντιστηριο για να ειναι ετοιμα για το 6ωρο στο σχολειο ενω θα θυμουνται καλυτερα τα χθεσινα του απογευματινου φροντιστηριου. Και βεβαια το κλασικο απογευματινο 4ωρο στο φροντιστηριο για να διαβαζουν αυτα που εκαναν στο πρωιονο 6ωρο. Ενδιαμεσα και 1 ωρα για ξενη γλωσσα μηπως παρουν και κανενα πτυχειο που θα τους χρειαστει για το δημοσιο που θελουν ολοι να διοριστουν., Ο νευρικος κλωνισμος ποτε ερχετε ? Μα φυσικα οταν δεν περασουν και πρεπει να βρουν τροπο να αποφυγουν τα αγορια τη στρατευση και να ξαναδιαβασουν για τον δευτερο γυρο. Αντε καλα,γι αυτο σας λεω 2 ωρες ακομη φροντιστηριο μηπως ανεβουμε και καμια θεση στην Ευρωπη .

  3. Τα αποτελέσματα στο υπουργείο Παιδείας και στους Έλληνες καθηγητές… μαζί με δύο μούντζες ως εύσημα των δυνατοτήτων Και της αξίας τους εκ των αποτελεσμάτων.. ευχαριστώ.. Ελληνίδα γονέας.

  4. Αμα οι μισοι ειναι αλμπανηδες και λαθροπαιδια, τι περιμένεις?
    Έχετε δει αλβανο εξυπνο?

  5. Προωοθούν την άκρατη ιδιωτικοποίηση, με “κύριο πιάτο” την παιδεία και την υγεία … Αυτό περιλαμβάνει να κάνουν την εκπαίδευση των μαθητών και των φοιτητών δυσκολότερη για να στραφούν στο ιδιωτικό … Και φυσικά αυτό έχει σοβαρό αντίκτυπο, ειδικά στις ζωές των μαθητών … Τι δεν καταλαβένετε;

  6. Μαθαίνουμε τα παιδιά στην αποστήθιση. Και τα καταφέρνουν. Ξεχνάμε όμως ότι πρώτα καταλαβαίνουμε κάτι και μετά το απομνημονεύουμε. Γι αυτό και βγάζουμε μόνο παπαγάλους.

  7. Αφού ξέρουν τα 102 φύλα, τις τρανς νεράιδες που λένε παραμύθια, τα δικαιώματα των λοάτκι και πόσο δύσκολα τα βγάζει πέρα ο πατέρας του Χασάν γιατί είναι τούβλα; Αυτά λέει η Ευρωπαϊκή Ένωση να διδάσκονται τα παιδιά στα σχολεία και αυτά τους διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί. Γιατί σας κακοφαίνεται και τα λέτε τούβλα; Τα προγράμματα της ΕΕ διδάσκονται.

  8. Τι λες μωρη αφου τα πτυχια σε αυτους τους δυσλεκτικους με χαμηλες επιδοσεις και μαθησιακες δυσκολιες φυτισαν στα δικα σας κολλεγια και πανεπιατημια και πηραν τα πτυχεια και τα μαστερ .
    Οταν περνατε τα λεφτα τους ηταν εξυπνοι και τωρα χαζεψαν; Τόσα χρονια πως συννενοουσασταν μαζι με τους ευρωβολευτες και τωρα ξαφνικα εοδατε το προβλημα στην Ελλαδα; Αντε κοιταξτε τα μουτρα σας πρωτα.

    1. Οι μαθητές θαναι Αλβανοί. Που να δείτε σε μερικα χρόνια που χουν βάλει στην εκπαίδευση και τα παιδιά των λάθρο.

  9. Καφετέριες, social media, τραπ, μπάφοι και μαγκιά κλανιά, με αυτά ασχολείται πλέον η νεολαία στο Μητσοτακηστάν.

Leave a Response