Το Υπουργείο Ενέργειας, υπό τον Σκυλακάκη, βάζει χρώμα στα τιμολόγια ρεύματος

Κοινοποίηση:
ΡΕΥΜΑ

Στην «πρίζα» βάζει τα εκατομμύρια των καταναλωτών και τους 15 προμηθευτές ενέργειας ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης, αφού αλλάζει το τοπίο στην αγορά και συνθήκες «μετανάστευσης» στον τομέα της ενέργειας με τα νοικοκυριά να αναζητούν τον πιο φθηνό πάροχο.
Από τις αρχές του νέου έτους επιστρέφει και η ρήτρα αναπροσαρμογής που εξοστρακίστηκε από τον περασμένο Αύγουστο του 2022.
Η διαδικασία θα ξεβολέψει περισσότερα από 7 εκατομμύρια νοικοκυρά εκ των οποίων τα 5,5 εκατομμύρια βρίσκονται στο ΔΕΗ διότι την εμπιστεύονται και δεν επιθυμούν να αλλάξουν προμηθευτή.
Επιπλέον περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια νοικοκυριά δεν έχουν συμβόλαια στη ΔΕΗ αφού πρόκειται για παροχές από τη δεκαετία του 1960. Έτσι λαμβάνουν έναν λογαριασμό ο οποίος πληρώνεται και είναι όλα …μέλη γάλα χωρίς να έχουν κάποια σύμβαση με το πάροχο.
Τα χρώματα των τιμολογίων ρεύματος

Οι νέοι κανόνες του «παιχνιδιού» αναστατώνουν αρχικά τους προμηθευτές που πρέπει να διαμορφώσουν νέα τιμολόγια με χρωματικές ενδείξεις όπως «μπλε», «πράσινα» και «πορτοκαλί».
Το κάθε χρώμα θα έχει κάποια χαρακτηριστικά σε ότι αφορά τη χρονική δέσμευση του πελάτη και τις χρεώσεις ανά KWh.
Ωστόσο αυτό που προκαλεί αντιδράσεις από τους παρόχους είναι ότι το ΥΠΕΝ επιβάλει ένα ακόμη ενιαίο τιμολόγιο για κάθε εταιρεία για το οποίο , η πελατεία θα προέρχεται από τα νοικοκυριά που δεν θα έχουν επιλέξει ένα από τρία χρώματα των τιμολογίων.
Ο πάροχος θα έχει το δικαίωμα να μεταφέρει το νοικοκυριό σε αυτό το τιμολόγιο το οποίο πιθανότητα θα είναι πιο ακριβό και παράλληλα απαλλάσσει τον προμηθευτή από τη διαδικασία της ενημέρωσης με την αποστολή επιστολής.
Το ΥΠΕΝ με την πρωτοβουλία του ανεβάζει τους ρυθμούς του ανταγωνισμού αλλά μέχρι σήμερα η μετακίνηση της μεγάλης πελατείας από τη ΔΕΗ έχει «φρενάρει» στο 62% από το 100% που είχε πριν την απελευθέρωση της αγοράς.
Το ΥΠΕΝ σε ρόλο προώθησης προϊόντων κινεί την αγορά ενέργειας ενώ από τα σχέδια λείπει η προστασία του καταναλωτή από τις υψηλές τιμές του ρεύματος. Ακόμη η επικοινωνία με τους προμηθευτές γίνεται με πενταψήφιους αριθμούς με υψηλές χρεώσεις και με email. Πάντως το 25% του πληθυσμού δεν έχει πρόσβαση στο internet και παραμένει οπαδός της επικοινωνίας με το τηλέφωνο.
Το ΥΠΕΝ δεν προτίθεται να διαμορφώσει δείκτη αναφοράς (benchmark) ανά κατηγορία προϊόντος έτσι ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να συγκρίνει το δικό του τιμολόγιο και που βρίσκεται σε σχέση με το μέσο όρο της αγοράς.
Έξι δις ευρώ πλήρωσε ο κρατικός προϋπολογισμός για τα τιμολόγια ρεύματος.

Την ίδια στιγμή ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ανακοίνωσε ότι έρχεται οικονομική στήριξη στα νοικοκυριά που καταναλώνουν ρεύμα για θέρμανση το Χειμώνα. Οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν από τον υπουργό Θόδωρο Σκυλακάκη την ερχόμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες η κατηγορία αυτή των νοικοκυριών χαρακτηρίζεται οικονομικά ευάλωτοι διότι ξοδεύουν άνω του 40% των αποδοχών τους σε θέρμανση και φωτογραφίζουν γεωγραφικές περιοχές με χαμηλές θερμοκρασίες όπως είναι η Φλώρινα και το Νευροκόπι.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. ΚΑΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΘΕΣΗ Ο ΧΑΖΟΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ ΦΛΟΥΦΛΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΣ ΜΕ ΣΤΑΥΡΟ.

Comments are closed.