Το γνωρίζατε; – Για ποιο λόγο τα εμπορικά κέντρα δεν έχουν παράθυρα

Κοινοποίηση:
Emporika-kentra_mall_shop

Εκτενές ρεπορτάζ του CNN αποκαλύπτει ότι η εποχή των αγορών «χωρίς παράθυρα», που εγκαινιάστηκε με την έλευση των εμπορικών κέντρων, χαρακτηρίστηκε από μια έξυπνη στρατηγική που αποσκοπούσε στην ενίσχυση των καταναλωτικών δαπανών.

Η αρχιτεκτονική, τα φυτά σε γλάστρες και ο αφύσικα φωτεινός τεχνητός φωτισμός ήταν προσεκτικά μελετημένες λεπτομέρειες. Αυτά τα μέτρα ήταν εξοικονόμηση κόστους για τους διαχειριστές των εμπορικών κέντρων και είχαν στρατηγικό στόχο να επηρεάσουν τους επισκέπτες των εμπορικών κέντρων ώστε να ξοδέψουν περισσότερο χρόνο και χρήματα.

Ένας βασικός λόγος για την έλλειψη παραθύρων στα εμπορικά κέντρα ήταν η δημιουργία ενός αέναου περιβάλλοντος ημέρας, που θα διευκόλυνε τους επισκέπτες να χάσουν την αίσθηση του χρόνου.

Εξαλείφοντας το φυσικό φως και τις οπτικές ενδείξεις του χρόνου που περνάει, τα εμπορικά κέντρα ενθαρρύνουν τους αγοραστές να παραμείνουν περισσότερο απ’ ό,τι αρχικά σχεδίαζαν, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα να πραγματοποιήσουν πρόσθετες αγορές.
Ένας άλλος πρακτικός λόγος για τα εμπορικά κέντρα χωρίς παράθυρα σχετίζεται με το merchandising. Σύμφωνα με τον Burt Flickinger, εμπειρογνώμονα λιανικής και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας συμβούλων λιανικής Strategic Resource Group, λιγότερα παράθυρα και περισσότεροι τοίχοι σημαίνουν περισσότερο χώρο για τους λιανοπωλητές ώστε να αποθηκεύουν τα προϊόντα τους. «Λιγότερα παράθυρα και περισσότεροι τοίχοι», εξήγησε, «σημαίνουν περισσότερο χώρο για τους λιανοπωλητές ώστε να προσθέσουν ράφια για να αποθηκεύσουν τα προϊόντα τους και να μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις ανά τετραγωνικό στα καταστήματά τους».

Ωστόσο, ο πιο ύπουλος λόγος για τον περιορισμό των παραθύρων στα εμπορικά κέντρα μπορεί να είναι να κάνει τους αγοραστές να χάσουν εντελώς την αίσθηση του χρόνου. Ο Flickinger σημειώνει ότι χωρίς παράθυρα, οι αγοραστές δεν έχουν επίγνωση των αλλαγών του καιρού έξω. ”

Στην ουσία, ο σχεδιασμός των εμπορικών κέντρων χωρίς παράθυρα είναι μια εξελιγμένη ψυχολογική στρατηγική που αποσκοπεί στην προώθηση παρατεταμένων αγορών και αυξημένων δαπανών.

Αφαιρώντας τις φυσικές ενδείξεις που θα μπορούσαν να ωθήσουν τους αγοραστές να φύγουν, τα εμπορικά κέντρα δημιουργούν ένα ελεγχόμενο περιβάλλον που επικεντρώνεται αποκλειστικά στην κατανάλωση.

Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση, που εισήχθη στα μέσα του 20ου αιώνα, συνεχίζει να επηρεάζει το σχεδιασμό και τη λειτουργία των εμπορικών κέντρων σήμερα, διασφαλίζοντας ότι η διαχρονική γοητεία της εμπειρίας του εμπορικού κέντρου παραμένει.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: