Ραγδαία αλλαγή παρουσίαζε η εικόνα ενός μαθητή σε κεντρικό Λύκειο του Βόλου, κάτι που έγινε αντιληπτό από τους συμμαθητές του, που με τη σειρά τους κινητοποιήθηκαν και φρόντισαν να ενημερώσουν τη διευθύντρια του σχολείου γι’ αυτό. Έτσι, αποκαλύφθηκε το δράμα που βιώνει ο έφηβος.
Ο «Γολγοθάς» που ανεβαίνει προσδιορίζεται στους τελευταίους τέσσερις μήνες, καθώς στο σπίτι όπου ζει με τη μητέρα του και τα δύο μεγαλύτερα αδέρφια του, το ένα εκ των οποίων έχει ανάγκη υποστήριξης με οξυγόνο για ασθένεια που αντιμετωπίζει, το ρεύμα είναι κομμένο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κάλυψη καθημερινών βασικών αναγκών, ακόμη και της στοιχειώδους προσωπικής υγιεινής.
Σύμφωνα με τον «Ταχυδρόμο», αυτό είναι το τέταρτο κρούσμα σοβαρής διαβιωτικής δυσχέρειας με «πρωταγωνιστή» μαθητή, που αποκαλύπτεται τους τελευταίους μήνες. Είχαν προηγηθεί οι περιπτώσεις μαθήτριας στην Αγριά, που διάβαζε κάτω από τον δημοτικό στύλο φωτισμού, μαθητή που για φως είχε λάμπα κάμπινγκ, αλλά και μαθητή που επίσης δεν είχε ρεύμα στο σπίτι του κι ενώ το μικρότερο αδερφάκι του έχρηζε μηχανικής υποστήριξης.
Τα παραπάνω είναι από τα πιο σοβαρά προβλήματα, με τα οποία έχει έρθει αντιμέτωπη η εκπαιδευτική οικογένεια στον νομό Μαγνησίας, όμως συνολικά 241 μαθητές σιτίζονται με γεύματα, που παρέχει στα σχολεία η Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος, οι οικογένειες των οποίων αντιμετωπίζουν σοβαρές οικονομικές δυσκολίες.
Οι μαθητές έφεραν στο φως το δράμα του
Το νέο κρούσμα μαθητή, θύματος της οικονομικής κρίσης, αποκαλύφθηκε από συμμαθητές του. Εκείνοι ήταν που παρατήρησαν τη σοβαρή αλλαγή όχι μόνο στη συμπεριφορά του, αλλά και στην εικόνα του στο σχολείο. Ζήτησαν τη συνδρομή της διευθύντριας του σχολείου, που ήρθε σε επαφή με τον μαθητή, ο οποίος της αποκάλυψε όλη την κατάσταση.
Τους τελευταίους τέσσερις μήνες δεν έχουν ρεύμα στο σπιτικό τους. Το παιδί όχι μόνο δεν μπορεί να διαβάσει όταν πέφτει ο ήλιος, αλλά η οικογένεια αδυνατεί να καλύψει ακόμη και στοιχειώδεις ανάγκες, όπως η προσωπική υγιεινή. Η οικογένεια φαίνεται να ζει από μία μικρή σύνταξη, που όμως δεν αρκεί για την κάλυψη των αναγκών που υπάρχουν. Η καθημερινή τους σίτιση εξαρτάται από την Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος. Ο μαθητής αναγκάζεται μετά το σχολείο να κάνει θελήματα σε επιχειρήσεις στη γειτονιά για να εξασφαλίζει ένα μικρό χαρτζιλίκι.
Η κινητοποίηση των φορέων ήταν άμεση
Άμεσα σήμανε συναγερμός στην εκπαιδευτική οικογένεια για την παροχή βοήθειας στον έφηβο μαθητή. Ενημερώθηκαν ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, που φρόντισαν για την άμεση παροχή ειδών ένδυσης και υπόδησης στον μαθητή. Η διευθύντρια του σχολείου απευθύνθηκε και στον πρόεδρο του Συλλόγου «Εσταυρωμένος», Θεόδωρο Μπατάκα, ο οποίος θα αναλάβει εξ ολοκλήρου τις ανάγκες ένδυσης και υπόδησης του μαθητή.
Η ίδια ήρθε σε επαφή και με τη ΔΕΗ, προκειμένου να διερευνηθεί αν μπορεί να γίνει κάτι για την επανασύνδεση του ρεύματος. Η οικογένεια είναι δικαιούχος κοινωνικού τιμολογίου, όμως δεν το γνώριζε. Ο Σύλλογος Οικονομολόγων Λογιστών Μαγνησίας θα αναλάβει δωρεάν να διεκπεραιώσει τη διαδικασία για λογαριασμό της οικογένειας, προκειμένου να γίνει η επανασύνδεση με το δίκτυο της ηλεκτροδότησης και να ενταχθεί στο κοινωνικό τιμολόγιο. Δίπλα στην οικογένεια στάθηκαν και οι κοινωνικές υπηρεσίες του δήμου Βόλου, ενώ θα εξασφαλιστεί και ένα μικρό χαρτζιλίκι για τον έφηβο που δεν μπορεί ούτε το κολατσιό του να καλύψει.
Είδε φως, αλλά περιμένει… πλήρη «ανάσταση»
Κι ενώ ο μαθητής και η οικογένειά του περιμένουν να κάνουν πραγματική… Ανάσταση με τα φώτα αναμμένα στο σπιτικό τους, από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας γίνεται παρέμβαση σε θεσμικό επίπεδο. Ετοιμάζεται να κατατεθεί υπόμνημα σε βουλευτές και στον υπουργό Παιδείας, προτείνοντας μέτρα αντιμετώπισης των περιπτώσεων διαβιωτικής δυσχέρειας μαθητών.
Όταν είχε αποκαλυφθεί το δράμα με το κορίτσι στην Αγριά, είχε κατατεθεί ολόκληρη πρόταση με δέσμη μέτρων για τη στήριξη των μαθητών κι ενώ αρχικά είχε επιδειχθεί ενδιαφέρον, με κυβερνητικούς βουλευτές να δεσμεύονται για τον ορισμό ραντεβού στα συναρμόδια υπουργεία, στη συνέχεια δεν υπήρξε καμία εξέλιξη. Από το ρεπορτάζ σημειώνεται ότι, μεταξύ των προτάσεων που είχε καταθέσει ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Σωκράτης Σαβελίδης, ήταν η παροχή ενός μαθητικού επιδόματος, ακόμη και η ενημέρωση των οικογενειών των μαθητών για τυχόν επιδόματα που δικαιούνται και πώς μπορούν να ενταχθούν στο κοινωνικό τιμολόγιο.
«Αθώα θύματα της οικονομικής κρίσης»
Με αφορμή το τέταρτο αυτό σοβαρό περιστατικό, ο κ. Σαβελίδης τόνισε ότι «οι εκπαιδευτικοί και όλη η κοινωνία έδρασαν άμεσα για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Όμως, σε μια ευνομούμενη Πολιτεία δεν πρέπει να βασιζόμαστε στη θετικώς εννοούμενη υπέρβαση των καθηκόντων των εκπαιδευτικών, ούτε στη φιλανθρωπία των πολιτών. Πρέπει να υπάρχουν ρυθμίσεις, που θα λειτουργούν σαν ομπρέλα προστασίας των ανήλικων μαθητών, οι οποίοι είναι τα αθώα θύματα της οικονομικής κρίσης».