Το «παιχνίδι» της Ινδίας με την Τέσλα

Κοινοποίηση:
μοντι-μασκ

Η Ινδία θέλει η Tesla να αγοράσει ινδικά ανταλλακτικά αυτοκινήτων αξίας 500 εκατ. δολαρίων, δίνοντας της ως αντάλλαγμα μερική ελάφρυνση των φόρων.

Η Tesla Inc. θα πρέπει να δεσμευτεί για την προμήθεια τουλάχιστον 500 εκατομμυρίων δολαρίων ανταλλακτικών αυτοκινήτων από την Ινδία για να ληφθεί υπόψη το αίτημα της αυτοκινητοβιομηχανίας για μείωση του φόρου εισαγωγής στα οχήματά της, δήλωσε άτομο που γνωρίζει τη σκέψη της κυβέρνησης.

Αν και θα μπορούσε να ξεκινήσει από χαμηλότερη βάση, η Tesla θα πρέπει να συμφωνήσει να αυξήσει τις αγορές ινδικών ανταλλακτικών κατά περίπου 10% έως 15% ετησίως μέχρι να επιτευχθεί ένα ικανοποιητικό επίπεδο, είπε το άτομο, ζητώντας να μην κατονομαστεί επειδή οι συζητήσεις είναι ιδιωτικές.

Το επιτελείο του πρωθυπουργού Ναρέντα Μόντι ζήτησε επίσημα απ’ την Tesla να αυξήσει τις εγχώριες προμήθειες, αλλά δεν έχει ακόμη ανακοινώσει έναν στόχο προμήθειας στην εταιρεία, είπε το πρόσωπο. Η Tesla τον Αύγουστο ισχυρίστηκε ότι προμηθεύτηκε ανταλλακτικά από την Ινδία αξίας περίπου 100 εκατομμύρια δολαρίων.

Η κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι επιθυμεί ο πρωτοπόρος των EV να κατασκευάζει αυτοκίνητα στη χώρα, αλλά φαίνεται ότι χρησιμοποιεί το ενδιαφέρον της για να κερδίσει τεχνογνωσία για την εκκολαπτόμενη τοπική βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Tesla λέει ότι θέλει να πουλήσει τα πρώτα εισαγόμενα αυτοκίνητα αλλά για να γίνει αυτό βιώσιμο, θα πρέπει να μειωθούν οι εισφορές έως και 100%.

Η Ινδία εξακολουθεί να είναι μια αγορά αυτοκινήτων στην οποία κυριαρχούν τα φθηνότερα αυτοκίνητα βενζίνης ενώ οι “πράσινες”μετακινήσεις αποτελούν έναν καινούριο κλάδο, με τα ηλεκτρικά να αντιπροσωπεύουν μόλις το 1 τοις εκατό των αυτοκινήτων που πωλούνται ετησίως.

Για να προχωρήσει σε μείωση των φόρων, η Tesla θα πρέπει επίσης να εξάγει στην Κίνα ανταλλακτικά “made in India” εάν σκοπεύει να εισάγει αυτοκίνητα από εκεί, είπε το άτομο.

Η Tesla και ένας εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών της Ινδίας δεν απάντησαν αμέσως στα αιτήματα για σχόλια.

Τον Ιούλιο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, έγραψε στο Twitter ότι οι φόροι εισαγωγής στην Ινδία ήταν από τις υψηλότερες στον κόσμο και ότι το έθνος αντιμετωπίζει τα ηλεκτρικά οχήματα όπως τα βενζινο/πετρελαιοκίνητα, κάτι που δεν συνάδει με τον στόχο της επίτευξης ουδετερότητας άνθρακα. Η Ινδία εμπλέκεται σε μια μακροχρόνια συνοριακή διαμάχη με τη γειτονική Κίνα και πέρυσι ζήτησε από την Tesla να αποφύγει την εγχώρια πώληση αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη, σύμφωνα με τον υπουργό Οδικών Μεταφορών Nitin Gadkari.

Η Ινδία νωρίτερα αυτό το μήνα απέρριψε το αίτημα της Tesla για χαμηλότερους εισαγωγικούς φόρους ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λέγοντας ότι οι υφιστάμενοι κανόνες επιτρέπουν ήδη την εισαγωγή μερικώς κατασκευασμένων οχημάτων και στη συνέχεια τη συναρμολόγηση τοπικά με χαμηλότερη εισφορά. Τα εισαγόμενα EV υπόκεινται σε φόρους έως και 100%, ενώ υπάρχουν εισαγωγικοί δασμοί από 15% έως 30% στα εξαρτήματα που αποστέλλονται για συναρμολόγηση στη χώρα.

Ενώ η Tesla βρίσκεται σε αδιέξοδο με την κυβέρνηση, κάποιες ινδικές πολιτείες φλερτάρουν την αυτοκινητοβιομηχανία, υποσχόμενες μια βελτιωμένη διαδικασία έγκρισης. Τουλάχιστον πέντε πολιτείες έχουν προτείνει στην Tesla να δημιουργήσει εργοστάσιο παραγωγής στις επαρχίες τους.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: