Το τέλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Δεν υπάρχουν επαρκή αποθέματα λιθίου και κοβαλτίου στον πλανήτη

Κοινοποίηση:
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Έρευνα για την εναλλακτική ενέργεια που πραγματοποιήθηκε για Φινλανδική κυβερνητική υπηρεσία από τον αναπληρωτή καθηγητή Simon Michaux, αναφέρει ότι είναι πολύ δύσκολο έως απίθανο να βρεθούν οι απαραίτητες λιθίου και κοβαλτίου για να εξυπηρετήσουν τις παγκόσμιες ανάγκες για τη κατασκευή μπαταριών.

Αναφερόμενος στον στόχο «Μηδενικών εκπομπών»  της Βρετανίας για το 2050, ο Michaux δηλώνει ότι «απλώς δεν υπάρχει αρκετός χρόνος, αλλά ούτε και οι πόροι για να γίνει αυτό μέχρι τον τρέχοντα στόχο».

Για να αναφέρει μόνο ένα παράδειγμα του πόσο μη κοστολογημένο είναι το “Net Zero”, ο Michaux σημειώνει ότι «θεωρητικά» υπάρχουν αρκετά παγκόσμια αποθέματα νικελίου και λιθίου εάν χρησιμοποιούνται όμως αποκλειστικά για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα.

Αλλά δεν υπάρχει αρκετό κοβάλτιο και θα χρειαστεί να ανακαλυφθούν περισσότερα αποθέματα εάν αυτά υπάρχουν κάπου.

Το θέμα γίνεται όμως πολύ χειρότερο.

Όλες οι νέες μπαταρίες έχουν ωφέλιμη διάρκεια ζωής μόνο 8-10 ετών, επομένως θα πρέπει να παράγονται τακτικά νέες.

«Αυτό είναι απίθανο να γίνει δυναντό, γεγονός που υποδηλώνει ότι ολόκληρη η λύση μπαταρίας μπορεί να χρειαστεί να επανεξεταστεί», λέει.

Όλα αυτά τα προβλήματα εμφανίζονται στην εύρεση μάζας λιθίου για μπαταρίες ιόντων βάρους 286,6 εκατομμυρίων τόνων. Ωστόσο, απαιτείται επίσης ένα «ενδιάμεσο αποθεματικό ισχύος» άλλων 2,5 δισεκατομμυρίων τόνων μπαταριών για την παροχή συστημάτων UPS (Uninterrupted Power Supply) που λειτουρτγούν με μπαταρίες εφεδρικής ενέργειας  για όλες τια άλλες παγκόσμιες ανάγκες.

Φυσικά, αυτό απλώς δεν είναι διαθέσιμο από τα παγκόσμια αποθέματα ορυκτών, δηλώνει ο Michaux.

Ο Michaux εκπέμπει ένα σαφές προειδοποιητικό μήνυμα. Οι τρέχουσες προσδοκίες είναι ότι οι παγκόσμιες βιομηχανικές επιχειρήσεις θα αντικαταστήσουν ένα περίπλοκο βιομηχανικό ενεργειακό οικοσύστημα που χρειάστηκε περισσότερο από έναν αιώνα για να κατασκευαστεί.

Κατασκευάστηκε με την υποστήριξη της υψηλότερης θερμιδικά πυκνής πηγής ενέργειας που έχει γνωρίσει ποτέ ο κόσμος (πετρέλαιο), σε φθηνές άφθονες ποσότητες, με εύκολα διαθέσιμη πίστωση και φαινομενικά απεριόριστους ορυκτούς πόρους.

Η αντικατάσταση, σημειώνει, πρέπει να γίνει μόνο όταν υπάρξει πολύ ακριβή ενέργεια, ένα εύθραυστο χρηματοπιστωτικό σύστημα κορεσμένο σε χρέη και ανεπαρκή ορυκτά |(πετρέλαιο/ φ.α.).

Το πιο δύσκολο από όλα, πρέπει να γίνει μέσα σε λίγες δεκαετίες. Με βάση τους υπολογισμούς του, ο ερευνητής είναι της γνώμης ότι το σχέδιο για αντικατάσταση των δικινητήριων εσωτερικής καύσης δεν θα τελεσφορήσει.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Πού ‘σαι ρέ Πέτρο Ζωγράφε, σού έθαψε τήν εφεύρεση ο Καμμένος τό 2016.

Comments are closed.