Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που καταργεί τον συμπλέκτη

Κοινοποίηση:
gearshift

Ευχάριστα νέα για τους λάτρεις των χειροκίνητων κιβωτίων καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η δημιουργία ενός κιβωτίου ταχυτήτων που όμως δεν θα απαιτείται συμπλέκτης.

Πιθανότατα η Hyundai αφουγκράζεται τα σχόλια και τις παρατηρήσεις των πελατών της και διαπίστωσε πως υπάρχει ένα πολύ σημαντικό μερίδιο ανθρώπων που ακόμα και σήμερα προτιμά την αίσθηση ελέγχου που χαρίζει ένα χειροκίνητο κιβώτιο.

Η ανακοίνωση για το νέο χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη ήρθε από το εργοστάσιο στην Ινδία, αναφέροντας πως το νέο κιβώτιο iMT (intelligent Manual Transmission) θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά στο Venue, ένα μικρό SUV που πωλείται στην τοπική αγορά. Θα συνδυάζεται με τον τρικύλινδρο 1.0 T-GDi κινητήρα και θα έχει έξι σχέσεις. Πρακτικά η αρχή λειτουργίας του νέου κιβωτίου βασίζεται σε έναν υδραυλικό ενεργοποιητή ο οποίος και θα λειτουργεί τον συμπλέκτη, έναν αισθητήρα στον μηχανισμό του επιλογέα ο οποίος θα ανιχνεύει την πρόθεση για αλλαγή σχέσης και φυσικά την κεντρική μονάδα του συστήματος που θα συντονίζει τη λειτουργία. Έτσι μόλις το σύστημα καταλαβαίνει πως ο οδηγός πάει να μετακινήσει τον επιλογέα, ενεργοποιεί τον συμπλέκτη ώστε να γίνει η επιλογή της σχέσης.

Η Κορεάτικη εταιρεία υποστηρίζει πως η διαδικασία θα είναι ταχύτατη και δεν θα παρουσιάζει την υστέρηση που είχαν αντίστοιχα συστήματα προηγούμενων δεκαετιών αλλά και σχεδόν όλα τα κιβώτια με αυτοματοποιημένο συμπλέκτη. Βέβαια αυτό είναι κάτι που είναι σίγουρο πως θα μάθουμε αρκετά σύντομα καθώς μια τέτοια τεχνολογία είναι δεδομένο πως θα περάσει γρήγορα και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

2 Σχόλια

  1. Η Saab είχε αυτο το σύστημα πριν 23 χρόνια στο 900άρι Turbo. Έτυχε να κατέχω ένα τέτοιο αυτοκίνητο και ήταν φοβερό. Sensonic ήταν το όνομα του συστήματος.

    1. Κάθε επίσης και η Mercedes είχε τέτοιο κιβώτιο, το είχα συναντήσει το 2000 αν θυμάμαι καλά ήταν Β clas

Comments are closed.