Το 2ο Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης του ΝΑΤΟ στην Καλαμάτα! – «Σφήνα» Καναδών που θέλουν συνεργασία με Ισραήλ

Κοινοποίηση:
120-PEA-3

Σημαντική τροπή στην υπόθεση της δημιουργίας Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα φέρνει η Καναδική CAE με νέα αναθεωρημένη προσφορά που κατέθεσε στην κυβέρνηση την περασμένη εβδομάδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, στη νέα αναθεωρημένη πρόταση, οι Καναδοί που διεκδικούν την ανάληψη του έργου της εκπαίδευσης αέρος των πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας, προσφέρουν περισσότερα αεροσκάφη εκπαίδευσης, τα JET M-346 της Ιταλικής Leonardo, περισσότερες ώρες εκπαίδευσης με άμεση χρονική έναρξη, ενώ παράλληλα η πρόταση που κατέθεσαν είναι κατά 100 εκατ. οικονομικότερη.

Η αντεπίθεση αυτή των Καναδών εξηγείται από το γεγονός ότι τους προηγούμενους μήνες η ελληνική κυβέρνηση εξέταζε το ενδεχόμενο να συνεργαστεί με την Ισραηλινή ELBIT. Αυτό είχε προκύψει μετά το τελευταίο ταξίδι του πρωθυπουργού στο Ισραήλ, επιλογή που συνδέεται προφανώς με γεωπολιτικούς λόγους. Και επειδή αυτοί οι λόγοι, με βάση και τις τελευταίες εξελίξεις είναι πολλοί σοβαροί, στη βελτιωμένη πρότασή τους οι Καναδοί προτείνουν συνεργασία της CAE με την ισραηλινή εταιρία IAI (Israel Aerospace Industries) που διαθέτει σημαντική εμπειρία στον τομέα της υποστήριξης των M-346.

Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα

Οι Καναδοί προτείνουν την αντικατάσταση των Τ-2Ε Buckeye με ένα στόλο από νέα αεροσκάφη Jet M-346 της Ιταλικής Leonardo, με ικανότητα παραγωγής πολλών ωρών πτήσης ετησίως ικανών για την εγκαθίδρυση Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης ως πρότυπο όχι μόνο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου με σημαντικά γεωπολιτικά πλεονεκτήματα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης παράλληλη συντήρηση και αποκατάσταση αεροσκαφών Τ-6A Texan, εξομοιωτές για τη βελτίωση της εκπαίδευσης εδάφους, παροχή ανταλλακτικών και βέβαια εκπαίδευση των τεχνικών και εκπαιδευτών της Πολεμικής Αεροπορίας.

Μάλιστα η CAE, επειδή έχει αποκλειστική συνεργασία με τον ιταλικό κολοσσό της Leonardo, είναι σε θέση όχι μόνο να προχωρήσει σε γρήγορη παράδοση των M-346, αλλά και να προσφέρει υπηρεσίες εκπαίδευσης στην Πολεμική Αεροπορία από την «πρώτη ημέρα» της υπογραφής της σύμβασης. Το γεγονός αυτό αναμφίβολα καθιστά την πρόταση εξαιρετικά ελκυστική δεδομένων των αναγκών της Πολεμικής Αεροπορίας που εκπαιδεύει τους Ίκαρους με παλιάς τεχνολογίας αεροσκάφη.

Τα οφέλη για την Πολεμική Αεροπορία

Η πρόταση των Καναδών υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας η οποία επιθυμούσε την αύξηση των ωρών και του στόλου των νέων αεροσκαφών JET ώστε να επιταχυνθεί ο ρυθμός εκπαίδευσης νέων πιλότων. Παράλληλα δημιουργούνται τουλάχιστον 10 επιπλέον θέσεις εκπαιδευομένων τις οποίες η Πολεμική Αεροπορία θα μπορέσει να διαθέσει προς εκμετάλλευση από ξένες αεροπορίες. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η εκπαίδευση ενός πιλότου σε μαχητικά κοστίζει περί τα 2,5 εκατ. ευρώ, η Πολεμική Αεροπορία, με αυτή την πρόταση θα μπορούσε όχι μόνο να εκπαιδεύει τους πιλότους της με τον πλέον σύγχρονο τρόπο για τα επόμενα 20 χρόνια, αλλά και ταυτόχρονα να έχει έσοδα περί τα 25 εκατ. ευρώ το χρόνο από την “πώληση” των θέσεων αυτών. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι με τα χρήματα που σήμερα δαπανά θα αποκτήσει αναβαθμισμένες υπηρεσίες και συνεργασίες.

Η CAE προχωρά και ένα βήμα παραπέρα: προτείνει να δημιουργήσει μια κοινοπρακτική συνεργασία με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) για τα παραδοτέα της σύμβασης και επιπλέον να επενδύσει στην ανάπτυξη, σε συνεργασία με την ΕΑΒ, Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Λύσεων για όλες τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Με τον τρόπο αυτό, αξιοποιείται το δυναμικό της ΕΑΒ αλλά και αναβαθμίζονται οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Πιστοποίηση Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στα πρότυπα του ΝΑΤΟ

Να θυμίσουμε ότι η καναδική κυβέρνηση σε συνεργασία με την εταιρεία CAE, λειτουργεί το μοναδικό εκτός ΗΠΑ, Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων, πιστοποιημένο κατά ΝΑΤΟ. Η πρότασή της φαίνεται ότι είναι η μόνη πρόταση που μπορεί να εξασφαλίσει την πιστοποίηση Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στα πρότυπα του ΝΑΤΟ εξασφαλίζοντας τον διεθνή χαρακτήρα του Κέντρου και άρα την απόκτηση διεθνών πελατών.

Η εξέλιξη αυτή μάλλον δικαιώνει την τακτική της ελληνικής κυβέρνησης αφού επιτυγχάνει «με ένα σμπάρο πολλά τρυγόνια» και οικονομικά και γεωστρατηγικά, αναγκάζοντας τους διαγωνιζομένους να αναθεωρούν τις προτάσεις τους προς όφελός μας.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Γιατι δεν νοικιαζετε και μια βαση στους Ρωσους???? για λογους ισορροπιας.

Comments are closed.