Το American Dream του ΣΥΡΙΖΑ, οι ζημιές σε βιομηχανίες και η Μ. Λάτση

Κοινοποίηση:
5979640

Ο Στέφανος Κασσελάκης, η ηγετική ομάδα και το αμερικανικό όνειρο του ΣΥΡΙΖΑ, οι βαριές ζημιές σε βιομηχανίες της Λάρισας, οι επενδύσεις της Μ. Λάτση, η ευαισθησία του Χρ. Σταϊκούρα και οι Γερμανοί τουρίστες που ξοδεύουν λίγα.

Εκ πρώτης όψεως, το παράδοξο βγάζει μάτι. Πώς είναι δυνατό ο Παύλος Πολάκης, ο Νίκος Παππάς, ο Γιώργος Τσίπρας και τόσοι άλλοι σύντροφοι να στηρίζουν τον Στέφανο Κασσελάκη, έναν εισβολέα της τελευταίας στιγμής στο κόμμα και μάλιστα με μια διαδρομή που πιο American Dream δεν γίνεται;

Ωστόσο, μόνο αφελείς πιστεύουν ότι ο κ. Κασσελάκης είδε φως και μπήκε. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ένα ισχυρό κομμάτι της κομματικής νομενκλατούρας του ΣΥΡΙΖΑ, πιθανότατα και με τις ευλογίες του ίδιου του Αλέξη Τσίπρα, τον προώθησε με… χίλια. Σε ό,τι αφορά την αμηχανία σε επίπεδο συμβολισμών (Goldman Sachs, ενασχόληση με καράβια, σπουδές σε ελίτ πανεπιστήμια των ΗΠΑ), αυτά ουδέποτε απασχόλησαν τους συντρόφους του ΣΥΡΙΖΑ, με πρώτο πρώτο τον πρώην πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα που δεν είχε το παραμικρό πρόβλημα να είναι φλογερός πολέμιος της ιδιωτικής εκπαίδευσης και ταυτόχρονα να στέλνει τα παιδιά του σε πανάκριβο ιδιωτικό σχολείο.

Υπάρχει όμως ένα ακόμα καταλυτικό στοιχείο που ενώνει πολλούς συντρόφους γύρω από τον Κασσελάκη: το μίσος. Κάποιοι σύντροφοι μισούν την Ομπρέλα, άλλοι μισούν την κ. Αχτσιόγλου, θεωρώντας ότι υπονόμευσε τον Αλ. Τσίπρα (αλήθεια πόσες ακόμα εκλογές θα έπρεπε να χάσει για να παραιτηθεί;), άλλοι μισούν άλλους για άλλους λόγους και πάει λέγοντας. Εξού και το ξεκατίνιασμα των προηγουμένων ημερών. Και ασφαλώς όλοι οι παραπάνω μισούν τον Μητσοτάκη και δεν βλέπουν τίποτα άλλο μπροστά τους εκτός του ότι ο Στ. Κασσελάκης έχει περισσότερες ελπίδες από την κ. Αχτσιόγλου να τον αποκαθηλώσει. Οπότε Stefanos δαγκωτό!

— Μένει να δούμε αν η έλευση του Στ. Κασσελάκη ανακόψει την πτωτική πορεία του ΣΥΡΙΖΑ και αν θα κινητοποιήσει απογοητευμένους πολίτες που επιζητούν κάτι διαφορετικό. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Κασσελάκης θα ενισχύσει το κόμμα με νέα πρόσωπα που θα εμφυσήσουν νέα δυναμική. Για να δούμε. Στη στήλη πάντως κρατάμε μικρό καλάθι καθώς το πρώτο δείγμα στις πρώτες προσπάθειες πολιτικών παρεμβάσεων του κ. Κασσελάκη οι δηλώσεις του ήταν ατόφιος, ασταφτερός λαϊκισμός που παραπέμπει αρκετά σε Τραμπ και στο Κίνημα Πέντε Αστέρων.

— Οι εσωκομματικές εκλογές ΣΥΡΙΖΑ και η εκλογή νέου προέδρου αποκάλυψαν αυτό που υποστήριζαν εδώ και πολύ καιρό πολλοι πολιτικοί παρατηρητές: ότι ο ΣΥΡΙΖΑ εκτιμάχθηκε το 2015 στο 35% ως ένα αντιμνημονιακό συνονθύλευμα που ενέταξε στις τάξεις του αριστερούς, λούμπεν στοιχεία, λαικιστές όλων των αποχρώσεων, ψώνια, οπορτιουνιστές κ.α. Και όσο υπήρχε η κρίση και τα μνημόνια όλοι αυτοί είχαν έναν κοινο εχθρό να πολεμάνε. Μόλις η κατάσταση ομαλοποιήθηκε και η χώρα στάθηκε στα πόδια της άρχισε η κατρακύλα.

— Τέλος, να σημειώσουμε την κωμική διάσταση του δράματος: πώς ένα κόμμα που δήλωνε και ξαναδήλωνε αριστερό, που έβαζε την ιδεολογία μπροστά από όλα, που μιλούσε για τα ιδανικά, τις αξίες και άλλα ωραία τελικώς επέλεξε ως νέο αρχηγό έναν άνθρωπο εντελώς απολιτίκ, με μηδενική πολιτική διαδρομή που εμφανίστηκε στο κόμμα πριν ένα μηνα. Ίσως αυτή να ήταν η τελευταία αυταπάτη του ΣΥΡΙΖΑ: η υποστασή του ως κόμμα. Πώς το έλεγε ο καλός λαός μας; Μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλη κουβέντα μην πεις.

Οι βιομηχανίες της Λάρισας
Τουλάχιστον 20 βιομηχανίες στην περιοχή της Λάρισας αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα μετά τις πλημμύρες και παραμένει άγνωστος ο χρόνος επαναλειτουργίας τους. Στις πέντε από αυτές τα νερά δεν έχουν απομακρυνθεί και δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η αποτίμηση των ζημιών. Είναι σαφώς σε πιο δύσκολη θέση από τις άλλες. Και στις υπόλοιπες 15 όμως τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Τα πρώτα στοιχεία από την απογραφή είναι απογοητευτικά, καθώς οι γραμμές παραγωγής έχουν υποστεί μεγάλη ζημιά και οι μηχανές χρήζουν αντικατάστασης.

— Εδώ έχει προκύψει ένα πρόβλημα για τους επιχειρηματίες. Η κρατική αρωγή αποτιμά τα μηχανήματα στη λογιστική τους αξία μετά τις αποσβέσεις και η αποζημίωση που δίνεται είναι πάντα πολύ χαμηλότερη από το κόστος αντικατάστασης για μια καινούργια μηχανή. Έτσι, προς το παρόν προσπαθούν να φτιάξουν τα χαλασμένα μηχανήματα ανταλλακτικό προς ανταλλακτικό που θα τους έρθει πιο φθηνά, αλλά αυτό σημαίνει και μεγαλύτερο χρόνο αποκατάστασης των ζημιών. Πρόκειται για βιομηχανίες με ανταγωνιστικά προϊόντα και εκατοντάδες εργαζόμενους, με σοβαρό αποτύπωμα στην οικονομική δραστηριότητα της περιοχής.

Οι επενδύσεις της Μ. Λάτση
Το καλοκαίρι του 2020, η Μαριάννα Λάτση πούλησε τη συμμετοχή της στη Lamda Development (8%), εισέπραξε 84 εκατ. ευρώ και αποχώρησε ουσιαστικά από το project του Ελληνικού. Από τότε πέρασαν τρία χρόνια και την περασμένη εβδομάδα το Family Office της κυρίας Λάτση ανακοίνωσε πως απέκτησε το 4,2% της Trade Estates του ομίλου Fourlis έναντι 8 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως η Trade Estates δρομολογεί άμεσα την εισαγωγή της στο ΧΑ. Το αξιοσημείωτο είναι πως η Μαριάννα Λάτση αποχώρησε από τη Lamda, που εκτός από το Ελληνικό ήταν και ο leader της αγοράς στα εμπορικά κέντρα και επενδύει τώρα στην Τrade Estates που εξειδικεύεται στα εμπορικά κέντρα και σύντομα -εκτός απροόπτου- θα ενισχύσει το χαρτοφυλάκιό της με την απόκτηση του Smart Park από τη Reds.

Ήρθαν περισσότεροι Γερμανοί αλλά ξόδεψαν λιγότερα
Η οικονομική κατάσταση και η αβεβαιότητα στη Γερμανία είχε αντίκτυπο και στον ελληνικό τουρισμό. Έτσι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία για την ταξιδιωτική κίνηση του Ιουλίου, ενώ φέτος τον Ιούλιο επισκέφθηκαν την χώρα μας 16,1% περισσότεροι Γερμανοί δεν υπάρχει αντιστοιχία και στα έσοδα που είναι μόλις 2,1% αυξημένα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Στον αντίποδα, οι Βρετανοί, αν και είναι οριακά χαμηλότερα (0,5%) φέτος τον Ιούλιο σε αφίξεις, έφεραν ταξιδιωτικές εισπράξεις βελτιωμένες κατά 17,3%.

Το τέλος του αγαπημένου σούπερ μάρκετ
Οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν οδηγήσει τους Έλληνες να κυνηγούν τις προσφορές από κατάστημα σε κατάστημα. Σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari που πραγματοποιήθηκε αυτόν τον μήνα με αντικείμενο τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, μόλις το 18% δήλωσαν ότι πηγαίνουν σταθερά σε μία μόνο αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Το 44%, που είναι και η μεγαλύτερη ομάδα, δηλώνουν ότι έχουν μία βασική αλυσίδα, αλλά πηγαίνουν και σε 2-3 ακόμη, ενώ 21% αναφέρουν ότι πηγαίνουν σε πολλές και ότι δεν μία συγκεκριμένη ως επιλογή. Τέλος, 17% σημειώνουν ότι επισκέπτονται συστηματικά δύο αλυσίδες για τα ψώνια τους.

Η ευαισθησία του Χρ. Σταϊκούρα
Με το άτομο που αντιμετωπίζει κινητικά προβλήματα και το οποίο γνωστοποίησε μια καθόλου κολακευτική περιπέτεια που είχε με λεωφορείο συναντήθηκε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας. Αξιέπαινη η πρωτοβουλία του υπουργού που δίνει ακόμα μεγαλύτερη δημοσιότητα στο συμβάν. Ωστόσο, το ζήτημα της πρόσβασης σε μέσα μεταφοράς, σε πεζοδρόμια, πεζόδρομους και δημόσιους χώρους είναι πολύ μεγάλο και αφορά τους πάντες, δεδομένου ότι αυτή η μικροπαραβατικότητα (μηχανάκια να τρέχουν σε πεζοδρόμια και πεζόδρομους, αυτοκίνητα που παρκάρουν όπου θέλουν κλπ.) έχει χτυπήσει «κόκκινο». Η πολιτεία κάποια στιγμή συντονισμένα θα πρέπει να κινηθεί για να μπει μια στοιχειώδης τάξη.

Πηγή: businessdaily.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: