Το Bloomberg αναφέρει ότι το Tesla Giga Shanghai, ένα εργοστάσιο που ανήκει στην Tesla, Inc. και βρίσκεται στη Σαγκάη της Κίνας, το οποίο παράγει οχήματα Model 3 και Model Y, έχει κλείσει τις γραμμές παραγωγής για σχεδόν τρεις εβδομάδες λόγω των lockdown.
Από τις 28 Μαρτίου, το εργοστάσιο έχει χάσει 39.900 μονάδες, που ισοδυναμούν με περίπου 2.100 μονάδες την ημέρα. Δεν υπάρχει καμία πληροφορία για το πότε θα επανεκκινήσει την παραγωγή, αν και ορισμένοι πιστεύουν ότι θα μπορούσε να γίνει κάποια στιγμή στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου.
«Η βασική μας εκτίμηση για το άνοιγμα είναι η πρώτη εβδομάδα του Μαΐου», δήλωσε στο Bloomberg ο Γιούνγκεν Λι, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της JL Warren Capital, μιας μετοχικής εταιρείας με επίκεντρο την Κίνα.
Ο Λι εκτίμησε ότι το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη θα μπορούσε να καταγράψει απώλεια παραγωγής 84.000 μονάδων σύμφωνα με αυτό το σενάριο. Μάλιστα οι απώλειες θα μπορούσαν να είναι ακόμη πιο σημαντικές εάν οι γύρω περιοχές ήταν αποκλεισμένες, εμποδίζοντας έτσι τη ροή των ανταλλακτικών προς το εργοστάσιο.
Το πρώτο τρίμηνο, το εργοστάσιο παρήγαγε 182.174 οχήματα. Η τρέχουσα απώλεια 39.900 μονάδων σημαίνει περίπου 20% πτώση στην παραγωγή σε σύγκριση με τα στοιχεία του 1ου τριμήνου. Το σενάριο του Λι για 84.000 μονάδες θα ισοδυναμούσε με πτώση της παραγωγής κατά 46%.
Ο Λι πρόσθεσε ότι οι πολιτικές του Πεκίνου μπορεί να αναγκάσουν τις πολυεθνικές να ξανασκεφτούν τις στρατηγικές τους στην Κίνα…
Ένας άλλος αναλυτής, ο Γκόρντον Τζόνσον της GLJ Research, έκανε μια πιο ακραία δήλωση από αυτή του Λι. Την περασμένη εβδομάδα, προειδοποίησε τους πελάτες ότι οι επαφές του λένε ότι το εργοστάσιο θα μπορούσε να «κλείσει «μέχρι τα μέσα Μαΐου».
Το ερώτημα είναι εάν η συζήτηση γύρω απ’ την κίνηση του Μασκ να αγοράσει το Twitter (ή τουλάχιστον την προσπάθειά του να το κάνει) είναι ένα μεγάλο show για να αποσπάσει την προσοχή από τα τεράστια προβλήματα της παραγωγής στη Σαγκάη.