του Σωτήρη Τζούμα
Όταν διά την αλαζονεία των ανθρώπων ο Θεός δημιούργησε την σύγχυση των γλωσσών, τότε χωρίστηκαν οι άνθρωποι και γεννήθηκαν στην γη τα διάφορα έθνη. Αυτό στην εποχή της Παλαιάς Διαθήκης.
Στην εποχή της Νέας Διαθήκης κάποιες άλλες γλώσσες, οι πύρινες του Παναγίου Πνεύματος,χάρισαν στους Αποστόλους φωτισμό πίστη, αγάπη και αυτό το Άγιο Πνεύμα κάλεσε τους πάντες σε ενότητα μέσα στην Εκκλησία του Χριστού.
Διάδοχοι των Αποστόλων όπως γνωρίζουμε και συνεχιστές του έργου τους είναι οι επίσκοποι της Εκκλησίας μας , οι οποίοι στην εποχή μας δεν έχουν να αντιμετωπίσουν ειδωλολατρικό κόσμο, ή κινδύνους “…εν ερημία, εν θαλάσσει…”, ή κόπους “εν λιμώ και δίψει”, για να “κηρύξουν Χριστόν εσταυρωμένον και αναστάντα”. Αλλά ούτε και ραβδισμούς “τεσσαράκοντα παρά μία” ή λιθοβολισμούς ή από άλλα μαρτύρια κινδυνεύουν.
Ωστόσο, καλούνται να αντιμετωπίσουν σύγχρονες προκλήσεις, νέους Νέρωνες και Διοκλητιανούς αλλά και προβατόσχημους λύκους, νέους Αρείους που εισάγουν “καινά δαιμόνια” και θέλουν να αλώσουν την Εκκλησία και να “σκορπίσουν τα λογικά πρόβατα” του Χριστού.Και ως έναν βαθμό τα καταφέρνουν ανεμπόδιστοι.
Η νέα ΔΙΣ καλείται να ορθώσει την φωνή της Εκκλησίας. Καλείται να σταματήσει τα παιχνίδια και τις δημόσιες σχέσεις με τους κυβερνητικούς και να μιλήσει με λόγο προφητικό, αληθινό, αυθεντικό, γνήσιο, αγιοπνευματικό, πατερικό, βιωματικό ώστε να επανασυνάξει το διασκορπισθέν ποίμνιο.
Η νέα ΔΙΣ καλείται να ενώσει πρώτα την φωνή της Ιεραρχίας, όπου κάθε Μητροπολίτης έχει και μία διαφορετική άποψη μια διαφορετική γνώμη να καταθέσει και μετά να συνενώσει και ασχοληθεί με τους προβληματισμένους χριστιανούς, οι οποίοι από το φόβο τους προτιμούν να κάθονται στα σπίτια τους παρά να πάνε στην Εκκλησία για να μην κολλήσουν τον κορονοϊό!
Ή νέα ΔΙΣ καλείται να αντιμετωπίσει υπεύθυνα, με φόβο Θεού, με μοναδικό γνώμονα το ιερό Ευαγγέλιο και σε καμία περίπτωση με κοσμικά κριτήρια, όλα τα προβλήματα και τις προκλήσεις που αναφύονται στην νεοεποχήτικη και νεοταξική περίοδο που διανύουμε.
Τέλος η νέα ΔΙΣ καλείται να αναφέρεται και να “απολογείται”, μόνο στον Αρχιποίμενα Χριστό και να “κλίνει ευλαβικά το γόνυ” μόνο μπροστά στην Αγία Τράπεζα, απ’ όπου θα αντλεί δύναμη και χάρη Θεού, κάτι που θα αντανακλάται και σε μας, τους ταπεινούς και εκτός του ιερού κλήρου αγωνιζόμενους χριστιανούς.
Η νέα ΔΙΣ αποτελείται από Ιεράρχες που έχουν φόβο Θεού. Που δεν παίζουν παιχνίδια, ούτε πολιτεύονται για να στρώσουν πιο εύκολα το κόκκινο χαλί της επόμενης μέρας. Ας μην εφησυχάσουν και ας μην φοβηθούν. Ελπίζουμε και προσδοκούμε ότι αυτά που έρχονται δεν θα μας κάνουν να ντραπούμε και η Εκκλησία μας αυτή τη φορά θα μας κάνει να νοιώσουμε διπλά υπερήφανοι που είμαστε μέλη της.Και μη ξεχνάμε: ο Έλληνας πιστός αγαπά την Εκκλησία του.
Συνεχίζουμε σήμερα την παρουσίαση των υπόλοιπων έξι μελών της νέας Συνόδου τα οποία ανήκουν στις Παλαιές χώρες σε αντίθεση με τους έξι προηγούμενους που ανήκαν στις Νέες χώρες.
•Άρτης κ. Καλλίνικος
ν και η Μητρόπολη Άρτης ανήκει στην Ήπειρο, εντούτοις δεν ανήκε ποτέ στις Μητροπόλεις των Νέων χωρών, όπως οι άλλες γειτονικές.
Αν θέλαμε με δύο λέξεις να δώσουμε το στίγμα του Μητροπολίτη Άρτης Καλλινίκου θα λέγαμε: είναι ο τυχερός άνθρωπος που δυστυχώς παρασύρεται γιατί δεν έμαθε στη ζωή του να περιμένει και να κατακτά την σωστή ώρα τον στόχο του, αφού τρέχουν οι άλλοι γιαυτόν.
Ο Καλλίνικος γεννήθηκε στο Άργος το 1967 και είναι μόνον 53 ετών. Υπήρξε πνευματικό ανάστημα του αειμνήστου Αργολίδος Ιακώβου Παχή και ό,τι αυτό συνεπάγεται στη διαμόρφωση του χαρακτήρα του.Τράβηξε πολλά κοντά στον αυστηρό Γέροντα του Ιάκωβο, ο οποίος μερικές φορές από τις παραξενιές του έφτανε στα όρια μιας εγγενούς ψυχοπάθειας την οποία ορισμένοι θεωρούσαν… αγιότητα βίου. Δεν είναι της παρούσης να αναφερθώ σε λεπτομέρειες και γεγονότα που επαληθεύουν όλα τα παραπάνω. Το περίεργο είναι ότι υπάρχουν Αρχιερείς ακόμη και σήμερα που ομνύουν στο όνομα του Ιακώβου και μάλιστα κάποιοι εξ αυτών προφασίζονται ότι ακολουθούν και εφαρμόζουν τις όποιες παραξενιές του στην προσωπική τους ζωή.
Ο Καλλίνικος στα έτη που ήταν κοντά στον Ιάκωβο έμαθε πολλά αλλά και πέρασε πολλά. Τα ξέχασε όμως, όλα όταν σε ηλικία μόλις 42 ετών, αν και παντελώς άγνωστος, εξελέγη βοηθός Επίσκοπος Ευρίππου κοντά στον Αργολίδος Ιάκωβο. Και λέγω παντελώς άγνωστος όταν υπάρχουν Αρχιμανδρίτες της Συνόδου πολύ πιο γνωστοί στους εκλέκτορες Ιεράρχες οι οποίοι μέχρι σήμερα περιμένουν υπομονετικά να φορέσουν την πολυπόθητη Μίτρα και πλησιάζουν αισίως τα 60 έτη!
Οταν ο Γέρων Ιάκωβος ανέφερε στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο την πρόθεση του να παραιτηθεί για να εκλεγεί διάδοχος του ο Ευρίππου Καλλίνικος, οι πληροφορίες μας λένε ότι εκείνος τον απέτρεψε με τις γνωστές κολακείες του ( αυτό κάνει πάντα όταν θέλει να αποτρέψει κάτι που δεν θέλει να γίνει). Ωστόσο όταν έφυγε από τη ζωή ο Ιάκωβος και ήλθε η ώρα να εκλεγεί ο νέος Αργολίδος( το 2013),αυτοί που έβαλαν αέρα στα πανιά, στα μυαλά και στη θέληση του Καλλινίκου, για να διεκδικήσει την Μητρόπολη Άρτης τρία χρόνια αργότερα (2016)είχαν εξαφανισθεί το 2013, γιατί δεν ήθελαν να πάνε κόντρα στον Αρχιεπίσκοπο ο οποίος είχε επιλέξει για την Αργολίδα τον πλέον ακατάλληλο – όχι γιατί δεν έχει προσόντα ο Νεκτάριος αλλά γιατί δεν έκανε γιαυτή την Μητρόπολη. Ο Νεκτάριος ήταν για αστική Μητρόπολη και αυτό όφειλε να το ξέρει ο Αρχιεπίσκοπος αφού ανήκε στην ομάδα των Βοιωτών που μας έφερε για να προωθήσει σε θέσεις κλειδιά.
Ο Καλλίνικος εξελέγη Άρτης το 2016, όταν ο εκ των δελφίνων Σεβ. Μεσσηνίας και οι Ιεράρχες που τον ακολουθούν έπεισαν τον Αρχιεπίσκοπο ότι δεν γίνεται η Ιεραρχία να διορίζει Μητροπολίτες στις θέσεις των παραιτηθέντων Γερόντων και ανήμπορων Μητροπολιτών, ανατρέποντας την αρχική πρόθεση του Αρχιεπισκόπου να συνδράμει στην εκλογή του Αρχιμ. Θεολόγου Ντούβαλη ως διαδόχου του επί τούτου παραιτηθέντος Γέροντος του Άρτης Ιγνατίου.
Αλλά ο παραιτηθείς τότε Σεβ. πρώην Άρτης Ιγνάτιος ούτε Γέρος ήταν, ούτε ανήμπορος. . Ήταν μόλις 70 ετών και ήθελε απλά να αποτραβηχτεί από το προσκήνιο και να καμαρώσει όσα χρόνια του απέμειναν το πνευματικό του παιδί π. Θεολόγο.
Μόλις ολοκλήρωσε την θητεία του ως Συνοδικό μέλος παρέδωσε την παραίτηση του στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο ο οποίος δεν τον απέτρεψε αλλά του υποσχέθηκε ότι …γεννηθήτω το θέλημα του. Αλλά δυστυχώς δεν κράτησε το λόγο του. Άφησε τους φιλόδοξους δελφίνους να αλώσουν την βούληση της Ιεραρχίας. Και τα κατάφεραν!
Το κακό ήταν ότι η εκλογή του νέου Τρίκκης και Σταγών Χρυσοστόμου που έγινε με πανομοιότυπο τρόπο – δηλαδή παραιτήθηκε υπέρ του διαδόχου του ο Γέρων Τρίκκης Αλέξιος-ήταν ακόμη νωπή και αυτοί που ήθελαν να αλλάξουν την ροή των γεγονότων πάτησαν εκεί και άλλαξαν το αφήγημά τους. Η Ιεραρχία είπαν θα αντιδρούσε και δεν θα περνούσε ο Θεολόγος. Πες, πες τα κατάφεραν να πείσουν τον Αρχιεπίσκοπο και να αλλάξουν την ροή της Ιεραρχίας! Αλλά αν ο Αρχιεπίσκοπος ήθελε να τηρήσει την υπόσχεση που έδωσε στον Ιγνάτιο, ο Θεολόγος θα περνούσε και θα εκλέγονταν . Αλλά ο Ιερώνυμος δεν το ήθελε. Και μία βδομάδα προ της εκλογής και αφού είδε ο Ιγνάτιος τα ρεπορτάζ που κυκλοφορούσαν ήλθε να διερευνήσει το τοπίο και συναντήθηκε με τον Αρχιεπίσκοπο ο οποίος του είπε ότι δεν τραβά η υποψηφιότητα Θεολόγου γιατί αντιδρά η Ιεραρχία στις εκλογές με χαρακτήρα διορισμού. Δεν του είπε όλη την αλήθεια: ότι δηλαδή οι δελφίνοι μαζεύουν κουκιά για την επόμενη μέρα!
Ο Αρτης Ιγνάτιος δεν ήταν Τρίκκης Αλέξιος για να τους συνδέουν άδηλα και κρύφια με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, τον απο Θηβών. Και ο Ιερώνυμος δεν ξέχασε ποτέ ότι το 1998 ο Άρτης Ιγνάτιος δεν τον ψήφισε για Αρχιεπίσκοπο αλλά και στους τρεις γύρους ψήφισε μονοκούκι Χριστόδουλο.. Επίσης η αντίσταση του Μεσσηνίας και των όσων των ακολουθούν στην εκλογή Θεολόγου με ταυτόχρονη υποψηφιότητα του συμπαθούς στην Ιεραρχία Καλλινίκου, ήταν βούτυρο και μέλι στο ψωμί του Αρχιεπισκόπου.
Και ο Καλλίνικος εξελέγη μεν Άρτης,αλλά δεν χαίρεται όπως του αξίζει την Αρχιερωσύνη του. Έφυγε από έναν τόπο, τον τόπο που γεννήθηκε, και από έναν λαό που τον λάτρευε και τον λατρεύει και του το δείχνει σε κάθε επίσκεψη του και πήγε σε μια επαρχία που ο λαός της είναι διχασμένος γιατί έχει τα καλύτερα αισθήματα για τον Ιγνάτιο ο οποίος είναι ακόμη παρών και βλέπει με καχυποψία τον Καλλίνικο και τις επιλογές του. Και όπως όλα δείχνουν η κατάσταση αυτή θα έχει βάθος χρόνου.
Στα Συνοδικά του καθήκοντα ο Σεβ. Άρτης θα είναι χωρίς εκπλήξεις. Θα είναι απόλυτα εναρμονισμένος με την γραμμή του Αρχιεπισκόπου και σε απόλυτη επικοινωνία και αρμονία με τον Σεβ. Ιλίου Αθηναγόρα ο οποίος έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλος στην μέχρι τώρα πορεία του.
•Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως
κ. Αθηναγόρας
Ο Αθηναγόρας ήταν ο άνθρωπος δίπλα στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο τόσο κατά τα χρόνια που η Εκκλησία ετοιμαζότανε για την διαδοχή του Σεραφείμ, όσο και κατά τα πέτρινα για τον Ιερώνυμο χρόνια, της μετά τον Σεραφείμ εποχής. Ήταν τότε που αντιμετώπισε μαζί με τον ψυχίατρο εμπερίστατο σήμερα πρωτοπρεσβύτερο Αδαμάντιο Αυγουστίδη όλη την κατάθλιψη και απομόνωση που είχε καταλάβει τον Ιερώνυμο γιατί έχασε τον Πρώτο θρόνο από τον Χριστόδουλο.
Ο Αθηναγόρας δεν εγκατέλειψε τον Γέροντα του και τον ακολουθούσε παντού και πάντα ακόμη και όταν έσπασε το πόδι του και τον συνόδευε στα κανάλια όταν ο Ιερώνυμος έκανε αντιπολίτευση στον Χριστόδουλο. Ο Αθηναγόρας συμφωνούσε ή όχι, ήταν ο πιστός και αφοσιωμένος μαθητής και υποτακτικός του. Ακόμη και με σπασμένο πόδι!
Με την εκλογή του Ιερωνύμου σε Αρχιεπίσκοπο ο Αθηναγόρας ανέλαβε το ιδιαίτερο γραφείο του. Όλοι περιμέναμε ότι θα ήταν ο νέος Θηβών και Λεβαδείας αλλά ο Ιερώνυμος ήθελε μία πιο άνευρη επιλογή για να κάνει αισθητή την απουσία του και να μπορεί να δικαιολογεί την συχνή παρουσία του στην παλιά του Μητρόπολη. . Και τα κατάφερε. Αλλά και όταν ήλθε η ώρα της προαγωγής του Αθηναγόρα βγήκαν τα μαντρόσκυλα για να γαυγίσουν και να ανακόψουν την πορεία του. Αλλά το άδικον ουκ ευλογείται. Και αυτοί που γαύγισαν δεν ήταν ανεπίληπτοι αλλά με βαμμένο μητρώο. Ο Αθηναγόρας προς τιμή του δέχθηκε να είναι υποψήφιος το 2010, στην αρτισύστατη Μητρόπολη Ιλίου την οποία έπρεπε να οργανώσει εκ θεμελίων. Και εξελέγη πανηγυρικά και μέχρι στιγμής έχει κρατήσει σωστό βηματισμό και κρατά σωστές ισορροπίες.Μπορεί να είναι βραδυφλεγής στις αποφάσεις του αλλά αυτό το κάνει όταν αντιλαμβάνεται ότι κάποιες επιλογές αμφισβητούνται από ορισμένους που θέλουν να δείξουν ότι τα ξέρουν όλα. Γιαυτό εφαρμόζει μια έξυπνη τακτική: αφήνει τους περιττούς να εκτίθενται και να εξοστρακίζουν μόνοι τον εαυτό τους από την μάντρα της Μητροπόλεως.
Το πιο εντυπωσιακό σημείο στην πορεία του Αθηναγόρα είναι η σταδιακή αποστασιοποίησή του απο το λεγόμενο Αρχιεπισκοπικό περιβάλλον.
Ενώ εξακολουθεί να έχει την οικειότητα που είχε με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, με τον οποίο πέρασε μια ζωή, αποφεύγει να συχνάζει στους Αρχιεπισκοπικούς διάφορους και θαλάμους και να ανακατεύεται στα μαγειρέματα και στις ίντριγκες. Όταν όμως καταλάβει ότι κάτι πάει να εκτροχιαστεί επιστρατεύει τις δυνάμεις του και επαναδραστηριοποιείται και ξαναμπαίνει στο παιχνίδι. Είδαμε τις παρεμβάσεις του πολλές φορές : στην εκλογή νέου Αργολίδος όπου επανέφερε στο προσκήνιο τον ξεχασμένο Νεκτάριο , στην καραμπόλα για την εκλογή Άρτης, στην αλλαγή προσώπου για την Μητρόπολη Λαρίσης και έπεται συνέχεια.
Ο Ιλίου Αθηναγόρας λέγεται ότι ανήκει στο άρμα του φερόμενου ως δελφίνου Σεβ. Μεσσηνίας Χρυσοστόμου και ακολουθεί κατά γράμμα τις δικές του κατευθύνσεις. Μάλιστα ο Αρχιεπίσκοπος πολλές φορές τον πειράζει γιαυτό με το γνωστό… Αρβανίτικο χιούμορ του, αλλά λαμβάνει τις κατάλληλες απαντήσεις από τον ετυμόλογο Αθηναγόρα.
Ωστόσο ο Ιλίου Αθηναγόρας χωρίς να αρνείται τη σχέση του με τον Σεβ. Μεσσηνίας χαράσσει τη δική του γραμμή σε πολλά θέματα. Μάλιστα για να είμαστε ακριβοδίκαιοι αν ο Σεβ. Μεσσηνίας διέθετε το χιούμορ και την καθαρότητα του προσώπου αλλά και τον ευγενή και ήπιο χαρακτήρα του Σεβ. Ιλίου τότε θα είχε περισσότερες πιθανότητες για την επόμενη μέρα στην οποία στοχεύει αυτός στα τέλος θα μείνει μόνος.
Στην παρούσα ΔΙΣ ο Ιλίου Αθηναγόρας μαζί με τον Νέας Ιωνίας Γαβριήλ θα διαδραματίσουν πολύ σημαντικό ρόλο. Αποτελούν και οι δύο την εμπροσθοφυλακή του Αρχιεπισκόπου και σε πολλά θέματα θα είναι οι κυματοθραύστες του. Από τον τρόπο που θα αντιερωπίζουν τα τεκταινόμενα και θα κινούνται θα καταλαβαίνουμε προς τα που το πάει ο Αρχιεπίσκοπος.
Η ανάθεση των καθηκόντων Εκπροσώπου Τύπου στον Αθηναγόρα αλλά και η συμμετοχή του στην Διοικούσα Επιτροπή της Αποστολικής Διακονίας δείχνει τις διαθέσεις του Αρχιεπισκόπου να δραστηριοποιήσει και πάλι τον παλαιό συνεργάτη του σε θέματα που χρειάζονται μεγάλη ευστροφία για να διευθετηθούν σωστά. Άλλοι πάλι θεωρούν ότι η συμμετοχή του Αθηναγόρα στην Αποστολική Διακονία θα λειτουργήσει ως αντίβαρο αφού θα εκφράζει την γραμμή Μεσσηνίας ο οποίος ως γνωστόν αντιδρά με σφοδρότητα στην ένταξη των παλαιών χρεών του Προσκυνήματος της Τήνου στην Αποστολική Διακονία, στον επι τούτου ψηφισθέντα Ν.90. Δεν ξέρουμε τι ακριβώς θέλει να πετύχει ο Αρχιεπίσκοπος. Το βέβαιο είναι ότι η παρούσα ΔΙΣ θέλει να κρατήσει ισορροπίες και δεν θα είναι αμελητέα δύναμη.
•Ζακύνθου κ. Διονύσιος
Ένας Άγιος Ιεράρχης. Η προσωποποίηση του Αγίου του οποίου το όνομα φέρει και αποτελεί την δόξα και την μεγάλη ευλογία του νησιού που διαποιμαίνει. Εξελέγη ως Επίσκοπος Φωτικής το 2010 Ένα χρόνο αργότερα, το 2011, εξελέγη Μητροπολίτης Ζακύνθου αφού παραιτήθηκε ο προηγούμενος Ζακύνθου-νυν Δωδώνης Χρυσόστομος . Παρ´όλα αυτά ο Διονύσιος δεν έχει αισθανθεί ακόμη τη χαρά της Αρχιερωσύνης αφού δεν λειτουργεί αυτόνομα . Ακολουθεί κατά γράμμα τις συμβουλές-εντολές που του δίδονται και τις αποφάσεις που λαμβάνονται εξ ονόματος του. . Ο λαός του νησιού αλλά και ο κλήρος τον αγαπούν και τον σέβονται.
Ο Διονύσιος δεν είναι άνθρωπος που του αρέσει να ανακατεύεται σε γεγονότα που δεν τον αφορούν αλλά και όταν αδικείται το αποδέχεται σιωπηλά και αποδίδει τα πάντα στο σχέδιο του Θεού. Στα 66 έτη που κουβαλά έχει περίσσευμα αγάπης και συμπόνιας για κάθε πάσχοντα άνθρωπο και όσοι τον γνωρίζουν και συνεργάζονται μαζί του πιστεύουν ότι ο Θεός θα του ανταποδώσει γενναιόδωρα αυτά που του στερεί τώρα ή του τα δίνει με μέτρο.
Είναι γλυκός και μειλίχιος άνθρωπος και έχει πάντα έναν καλό λόγο για όλους ακόμη και για εκείνους που τον αμφισβητούν. Μιλά πάντα πνευματικά και θέλει με κατευναστικό τρόπο να βάζει τέλος στις αψιμαχίες και στους θορύβους που συχνά ξεσπούν μεταξύ ανθρώπων που δεν έχουν αγάπη. Ο Διονύσιος όταν λειτουργεί αυτόνομα είναι άλλος άνθρωπος. Αρχιερείς που τον βλέπουν τώρα ως Συνοδικό μέλος ανεπηρέαστο και απερίσπαστο στο καθήκον του κάνουν λόγο για έναν άλλο άνθρωπο το ίδιο ταπεινό και καλό αλλά και χαμογελαστό.
Την ποιότητα του χαρακτήρα του συχνά εκμεταλλεύονται οι γύρω του ιερείς και διάκονοι που ακουμπούν σε…πρώην πλάτες. Ενδεχομένως να θεωρούν ότι ο Διονύσιος δεν τα καταλαβαίνει όλα και αυτοί μπορούν να αυθαιρετούν αλλά δυστυχώς γιαυτούς, εκείνος όλα τα βλέπει και τα ξέρει αλλά δεν θέλει να το δείχνει! Έχει εμπιστοσύνη στον Θεό.
Ως Συνοδικό μέλος θα είναι κοντά στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο για τον οποίο αισθάνεται μεγάλη ευγνωμοσύνη για όλες τις ευεργεσίες που έλαβε από την Εκκλησία επί των ημερών του.
Ακόμη και αν υπάρξει θέμα που θα διχάσει τα μέλη της ΔΙΣ ο Διονύσιος θα παραμείνει στην πλευρά του Αρχιεπισκόπου.
•Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού
κ. Κύριλλος
Είναι ένας δυναμικός Ιεράρχης με συγκρατημένες φιλοδοξίες. Η εκλογή του σε αυτή την νευραλγική Μητρόπολη όπως λέει και ο ίδιος, του είναι υπεραρκετή και τον γεμίζει .Εξελεγη το 2010 απο την θέση του Αρχιγραμματέως στην οποία παρέμεινε επί πολλά έτη. Για την εμπιστευτική θέση του Αρχιγραμματέως επελέγη από τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο ο οποίος την εποχή εκεινη αδίκησε το παιδί του και συνεργάτη του Αρχιμ. Επιφάνιο Οικονόμου( που θα ήταν άλλη η πορεία του σήμερα και δεν θα ήταν ξεχασμένος στον Βόλο) για να προωθήσει τον Κύριλλο στη θέση αυτή γιατί είχε εκτιμήσει τις γνώσεις του στη διοίκηση και στα Συνοδικά καθήκοντα. Ωστόσο υπήρχαν και άλλοι λόγοι που αναλύονται εκτενώς σε άλλο κεφάλαιο της εποχής εκείνης. Εντούτοις και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος τον κράτησε στην θέση αυτή προς τιμήν του και δεν φέρθηκε ρεβανσιστικά όπως τον συμβούλευαν μερικοί! . Και όχι μόνο τον κράτησε αλλά και του έδωσε την Μητρόπολη Κηφισίας και όχι την Ιλίου την οποία άφησε για το δικό του παιδί, τον Αθηναγόρα.
Ο Κύριλλος κατάφερε μέσα στα δέκα χρόνια που διαποιμαίνει την πολύπαθη αυτή Μητρόπολη να αποβάλλει τις φήμες που υπήρχαν και δηλητηρίαζαν τη σχέση λαού και κλήρου αλλά και να αμβλύνει στα μάτια της κοινής γνώμης τα γεγονότα που δίχασαν το λαό της συγκεκριμένης περιοχής, εξαιτίας των όσων συνέβησαν με τον Μακαριστό Αττικής Πανταλεήμονα. Και ως ένα βαθμό το έχει πετύχει. Ακόμη και η σπουδή του να θεωρεί και να επιβάλλει την Μητρόπολη Κηφισίας ως αρτισύστατη και βάζοντας ένα τεράστιο Χ στην προηγούμενη ιστορία της, έχει λειτουργήσει καταλυτικά και ευεργετικά στην πορεία του. Τους προκατόχους του ωστόσο οφείλει να τους μνημονεύει, δεδομένου ότι στην Εκκλησία μας υπάρχει συνέχεια σε όλα.
Ο Κύριλλος πορεύεται με διαφάνεια και χωρίς εξαρτήσεις απο οικονομικά συμφέροντα της περιοχής δεδομένου ότι η Μητρόπολη αυτή εκ της θέσεως της στεγάζει είτε τις κατοικίες, είτε τις εργασίες των μεγαλύτερων πλουτοπαραγωγικών δυνάμεων της χώρας.
Με σωστό βηματισμό έναντι του ιερού κλήρου της επαρχίας του προσπαθεί να έχει τους ιερείς του συμμάχους σε κάθε προσπάθεια. Αλλά και σε ενδεχόμενες προκλήσεις που μπορεί να σημειωθούν απο ορισμένους επιπόλαιους ή επίορκους ιερείς ο Κύριλλος φροντίζει να είναι συγκαταβατικός και να επουλώνει τις πληγές με διαλογικό τρόπο και όχι με αλαζονικό τρόπο.
Έχει λόγο και παρρησία έναντι του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου και φροντίζει αν διαφωνεί με κάτι να το δείχνει ή να το λέει ευθέως. Γιαυτό και ο Αρχιεπίσκοπος τον εμπιστεύεται και συνεργάζεται αρμονικά μαζί του, γιατί ξέρει ότι ο Κύριλλος όταν υποσχεθεί κάτι θα το τηρήσει και δεν θα λοξοδρομήσει καθ´οδόν παρασυρόμενος από πρόσκαιρες συμμαχίες που γίνονται εντός της Ιεραρχίας με στόχο την επόμενη μέρα.
Ο Κύριλλος είχε την ατυχία να εκλεγεί την ίδια μέρα ή σε κοντινές ημερομηνίες με μια ομάδα αξίων και ικανών Ιεραρχών οι οποίοι όπως είναι φυσικό συμμετέχουν στην ίδια ΔΙΣ με αποτέλεσμα πολλές φορές ο ένας να επικαλύπτει τον άλλο. Και αυτό θα τον συνοδεύει μέχρι να περάσει στην πρεσβυτέρα Ιεραρχία για να έλθουν νεώτερες γενιές Ιεραρχών με τις οποίες θα συνυπάρξει μέσα στις ΔΙΣ και οι οποίες θα έχουν ανάγκη τη σοφία και την εμπειρία των μεγαλύτερων Ιεραρχών.
Ο Κύριλλος πολλές φορές έχει προκαλέσει με τις πολιτικές φιλίες που κάνει και δεν το κρύβει γεγονός που οδηγεί μερικούς στην εύκολη κριτική αλλά και να του προσάπτουν μονομερή πολιτική προτίμηση και υποκειμενική συμπεριφορά. Ο ίδιος το προσπερνά με χαμόγελο απαντώντας ότι θεωρώ φίλους μου όλους τους πολιτικούς όπου και αν ανήκουν αφού και το ποίμνιο μου έχει σχέση με όλα τα κόμματα. Απλά εγώ μπορεί να αναπτύσσω μερικές φορές περισσότερες σχέσεις και τούτο διότι το επιδιώκουν οι ίδιοι οι πολιτικοί και όχι εγώ.
Μπορεί μέχρι τώρα ο Κύριλλος να μην έχει πρωταγωνιστήσει σε διαφοροποιήσεις και να έχει αναλάβει κάποιες πρωτοβουλίες από τις οποίες θα τον συζητούσαν αλλά είναι ένας Ιεράρχης με ήπιο λόγο. Αυτό δεν σημαίνει πως αν χρειαστεί δεν θα διστάσει να εγείρει το ανάστημα του και να υψώσει φωνή. Το ότι υπηρέτησε ως Αρχιγραμματέας της Συνόδου τόσο επι Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου όσο και επί Ιερωνύμου, τον κάνει πολλές φορές να ισορροπεί ανάμεσα σε δύο τάσεις για να μη δυσαρεστεί συναδέλφους του. Ο Κύριλλος συνδέεται με τον Σεβ. Θεσσαλιώτιδος Τιμόθεο τον οποίο πολλές φορές συμβουλεύει για να αποφεύγει τα λάθη που κάνει αλλά αυτός είναι ανεπίδεκτος μαθήσεως.
•Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος κ. Γαβριήλ
Ένας εκ των νεωτέρων και ισχυροτέρων Ιεραρχών της Εκκλησίας μας. Και τούτο όχι διότι είναι κοντά στον Αρχιεπίσκοπο και τον επηρεάζει αλλά διότι το έχει στην στόφα του να είναι και να συμπεριφέρεται ως ηγέτης. Ο Γαβριήλ έχει αντιγράψει στις συνήθειες του και τους δύο Αρχιεπισκόπους που γνώρισε: τον πληθωρικό και επικοινωνιακό Χριστόδουλο αλλά και τον διακριτικό αλλά και στρατηγικό Ιερώνυμο. Και τους ακολουθεί κατά γράμμα. Έχει ενσαρκώσει αυτό που συχνά έλεγε ο Χριστόδουλος (για να δείξει ότι τα πρόσωπα κάνουν τις θέσεις και ο όχι οι θέσεις τους ανθρώπους) ότι εγώ και Κυθήρων να ήμουν πάλι ο Χριστόδουλος που ξέρετε θα ήμουν.
Όταν ο Γαβριήλ εκλήθη από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο το 2014 να πληρώσει την κενωθείσα κατόπιν παραιτήσεως του αρχοντικού α Κωνσταντίνου ,Μητρόπολη Νέας Ιωνίας, θα μπορούσε να αρνηθεί και να περιμένει κάτι καλύτερο! Εκ της θέσεως του ως Αρχιγραμματευς αλλά και εκ της σχέσεως του με τον Αρχιεπίσκοπο θα μπορούσε να διαλέξει ό,τι ήθελε. Από το 2011 που εξελέγη Επίσκοπος μέχρι το 2014 που εξελέγη Νέας Ιωνίας υπήρξαν πολλά κενά που θα μπορούσε να έχει στοχεύσει. Αλλά ο Γαβριήλ προτίμησε την μικρή πλην όμως νευραλγική και ιστορική Μητρόπολη Νέας Ιωνίας στην οποία του δόθηκε η ευκαιρία να αναπτύξει τα ηγετικά του χαρίσματα αλλά και να αποδείξει την ανθρωπιά του με την συμπεριφορά του προς τον Γέροντα προκάτοχο του Κωνσταντίνο, ο οποίος χάρη στον Γαβριήλ και τα λοιπά πνευματικά του παιδιά έζησε χριστιανά, ανώδυνα, ανεπαίσχυντα και ειρηνικά τέλη της ζωής του.
Ο Γαβριήλ μπορεί μερικές φορές να αναπτύσσει μια ιδιαίτερη ταχύτητα στην άσκηση των καθηκόντων του αλλά αυτό οφείλεται στην επιθυμία του να ολοκληρώνει στην ώρα τους τα έργα που αναλαμβάνει.
Φρόντισε να πλαισιωθεί από ανθρώπους εμπιστοσύνης σε όλα τα καίρια πόστα και να μη δίνει προς τα έξω μόνο την εντύπωση αλλά την πλήρη εικόνα ότι πρόκειται για μια Μητρόπολη η οποία είναι οργανωμένη κατά τρόπο Ιεραποστολικό.
Παρά το μοντέρνο ύφος του και τις νεανικές εκφράσεις που χρησιμοποιεί όταν συνομιλεί με τους γύρω του είναι περιφρουρημένο αποΑγιορείτικο μοσχολίβανο ώστε να ισορροπεί τα πράγματα σε μία Μητρόπολη που κυριαρχείται από Μικρασιάτες. . Έχοντας ως Πρωτοσύγκελλο του τον Αρχιμ. Επιφάνιο Αρβανίτη( διατελέσαντα διάκονο του Μακαριστου Χριστοδούλου) που είναι σε on line επικοινωνία με όλο το Άγιο Όρος δίνει την εντύπωση του πλέον φιλομονάχου Αρχιερέως. Ο Νέας Ιωνίας Γαβριήλ μπορεί λόγω πρεσβειών χειροτονίας να είναι ο τελευταίος καθήμενος εις τα δεξιά της Συνοδικής αίθουσας αλλά θα είναι ο πρώτος (και ο τελευταίος μου διεμήνυσε γιος Ιεράρχης) που θα έχει πρόσβαση στο Αρχιεπισκοπικό γραφείο. Ο πρώτος και ο τελευταίος που θα βλέπει τον Αρχιεπίσκοπο και θα κινεί τα νήματα . Είναι Ιεράρχης με πολλές γνωριμίες τόσο σε επίπεδο πολιτικών όσο και σε επίπεδο επιχειρηματιών. Έχει μια μοναδική ικανότητα να κινεί παρασκηνιακά τα νήματα και να βάζει ανθρώπους του σε καίριες θέσεις. Αυτή τη στιγμή με την πληθωρικότητα που τον διακρίνει έχει ανθρώπους της επιρροής του να συνδράμουν στο έργο του τον φίλο του Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο (που του οφείλει πολλά μέχρι να πάει ως ποιμενάρχης στις ΗΠΑ) αλλά και τον φιλόδοξο αλλά εκδικητικό Αυστραλίας που εκτός από σπίτι εκατομμυρίων μοιράζει τις αγωγές ωσάν να είναι κλητήρια θεσπίσματα της Ιεράς Εξετάσεως.
Κατά την κρίση που έπληξε την Εκκλησία με τον κορονοϊό ο Σεβ. Ιωνίας ξεχώρισε με τις καθημερινές τηλεοπτικές αναμεταδόσεις από τον ΑΝΤ1 των ακολουθιών της Μεγάλης Εβδομάδος και δημιούργησε μια πραγματική όαση μέσα στην έρημο του αλειτούργητος Πάσχα που μας έριξαν χωρίς ακολουθίες και εκκλησιασμό.
Ο Σεβ. Ιωνίας κατά μια μερίδα Ιεραρχών αξίζει να ηγηθεί της Εκκλησίας της Ελλάδος όταν έλθει εκείνη η ώρα. Μόνο εμπόδιο το ότι είναι ακόμη πολύ νέος, μόλις 44 ετών. Αυτό δεν θα τον εμποδίσει να επηρεάσει την επιλογή προσώπου για την επόμενη μέρα και το πρόσωπο αυτό-σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες από Ιεράρχες που ξέρουν όλο το παρασκήνιο- αποκλείεται να είναι ο Σεβ. Μεσσηνίας Χρυσόστομος, ο οποίος θεωρείται από τους περισσότερους των Ιεραρχών ακατάλληλος για τη θέση του Πρώτου, λόγω του περίεργου και αλαζονικού χαρακτήρα του.
Ανεξαρτήτως της έκβασης αυτής, οποτεδήποτε έλθει η ώρα για την εκλογή νέου Αρχιεπισκόπου, ο Γαβριήλ κατά την παρούσα Συνοδική περίοδο θα είναι και τυπικά ένας ισχυρός Αρχιερεύς αφού ο Αρχιεπισκοπος κατά την διανομή χαρτοφυλακίων, του επεφύλαξε μια μεγάλη τιμή: του έδωσε την εποπτεία τριών τομέων που εκ του κανονισμού προορίζεται για τον εκάστοτε Αντιπρόεδρο της Συνόδου που στην παρούσα Σύνοδο ο Σεβ. Μυτιλήνης δεν θα μπορεί να παρακολουθεί λόγω προβλημάτων υγείας τόσο σύνθετα θέματα.
•Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης κ. Αντώνιος.
> Ενας κόμπος η χαρά μου
Κι όμως αν θαρθείς
στάλα στάλα θα στη δώσω
για να δροσιστείς
>
> Δεν ξέρω για ποιόν έχει γράψει το τραγούδι αυτό ο Σταύρος Κουγιουμτζής και το τραγούδησε ο Γ. Νταλάρας ,αλλά σίγουρα θα το ακούει συχνά ο Σεβ. Γλυφάδας Αντώνιος ο οποίος από τις 20/3/2019 που εξελέγη Μητροπολίτης Γλυφάδας κάθεται σε αναμμένα κάρβουνα αφού το ΣτΕ δεν έχει ακόμη αποφανθεί για το καλώς ή κακώς έχειν της εκλογής του. Αναμένεται ότι το Νοέμβριο θα λήξουν τα βάσανα του και ή θα σταθεροποιηθεί στο θρόνο του ή θα εκπέσει και τότε τα δύσκολα αρχίζουν όχι μόνο για τον ίδιο αλλά και για τη διοίκηση της Εκκλησίας η οποία θα πρέπει να σπεύσει να περισώσει την κατάσταση και να επουλώσει την πληγή που θα έχει δημιουργηθεί στο Σώμα της Εκκλησίας.
> Οι πληροφορίες μας λένε ότι η πάροδος του χρόνου μετρά υπέρ του Αντωνίου δεδομένου ότι η υπόθεση σιγά- σιγά ξεχνιέται και όταν έλθει η ώρα της κρίσης θα πέσει στα μαλακά.
> Η συμμετοχή ωστόσο του Αντωνίου στην παρούσα σύνθεση της ΔΙΣ ενδεχομένως να λειτουργήσει θετικά στις αποφάσεις του ΣτΕ.
> Επίσης ο Αντώνιος καθ´όλο αυτό το διάστημα της αναμονής φροντίζει να επουλώνει τα τραύματα που υπάρχουν και να οικοδομεί μια σχέση εμπιστοσύνης με όλους τους Ιεράρχες και κυρίως με αυτούς που δεν τον ψήφισαν. Επίσης έχει κερδίσει τον κλήρο της επαρχίας του φροντίζοντας να λειτουργεί με δίκαιο τρόπο, επιβάλλοντας την τάξη όπου πρέπει και νοικοκυρεύοντας το χάος που κληρονόμησε από τον καλόπιστο αλλά αφελή Παύλο. Το λάθος του είναι ότι λειτουργεί και συμπεριφέρεται αφ´υψηλού προς τον Πρωτοσύγγελο της Μητρόπολης Αρχιμ. Αλέξιο Ψωίνο, που αποτελεί τον μεγάλο αδικημένο της όλης υπόθεσης. Ας αναλογιστεί πως ο λαός που θρησκεύεται στην Μητρόπολη Γλυφάδας περνά από το Ιερό Πετραχήλιο του πατρός Αλεξίου.
> Ο Αντώνιος υπήρξε ένας αποτελεσματικός κληρικός από όλες τις θέσεις που πέρασε. Μάλιστα διέπρεψε τα χρόνια που υπηρέτησε στην ΕΚΥΟ. Από την εποχή του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, στη συνέχεια επί Χριστοδούλου και τέλος επι Ιερωνύμου φρόντιζε να επιτελεί τα καθήκοντα του χωρίς να προκαλεί. Είχε το προσόν να μαθαίνει ως σφουγγάρι και να κάνει αυτά που ήθελε και επιθυμούσε ο εκάστοτε Αρχιεπίσκοπος και οι επιτελείς τους για να ενημερώνουν την Σύνοδο ή την Ιεραρχία. Ο Αντώνιος ωστόσο φρόντιζε να είναι πάντα νομότυπος ώστε να μην βρεθεί ποτέ αντιμέτωπος με την Δικαιοσύνη.
> Ένα μελανό σημείο της διαδρομής του αποτελεί η εποχή πουν διαδέχθηκε τον Αντώνη Ζαμπέλη στην Γενική Διεύθυνση της ΕΚΥΟ και δεν φρόντισε ως όφειλε όταν χρειάστηκε να τον απαλλάξει από τα προβλήματα που τεχνιέντως φρόντισαν να του φορτώσουν κατόπιν εορτής οι υποστατικοί και τα καλοταϊσμένα παπαγαλάκια του Ιερωνύμου.
> Ο Αντώνιος έκανε ένα ολέθριο θάρρος που του στερεί μέχρι σήμερα να απολαύσει την εκλογή του σε Μητροπολίτη: δέχθηκε να είναι υποψήφιος σε μια Μητρόπολη που είχε θέσει υποψηφιότητα κάποιος άλλος που είχε εργασθεί και αγαπηθεί από το ποίμνιο της συγκεκριμένης Μητρόπολης.
> Ασφαλώς και δικαιούτο να γίνει Μητροπολίτης αλλά όχι εκεί! Επίσης ο τρόπος που έγινε η εκλογή και ανετράπη το πρώτο αποτέλεσμα θα αποτελεί πάντα ένα μελανό σημείο για την Εκκλησία από αυτά που γινόταν στο παρελθόν και πρέπει να τα αποβάλλουμε πλέον από τη ζωή της Εκκλησίας μας.
> Εντύπωση έχει προκαλέσει στα λοιπά Συνοδικά μέλη η μη ανάθεση του χαρτοφυλακίου των Οικονομικών στον γνώστη του θέματος και λόγω εμπειρίας Αντώνιο . Αντ´αυτού ανετέθη στον Σεβ. Ιωνίας Γαβριήλ.
> Επίσης κάτι που μας επισημάνθηκε το οποίο εντόπισαν οι Συνοδικοί από τις τρεις πρώτες συνεδριάσεις είναι το γεγονός ότι οσάκις έρχεται ένα θέμα που αφορά τα οικονομικά και ο Αντώνιος επιχειρεί να ενημερώσει τα μέλη του Σώματος ο Αρχιεπίσκοπος τον διακόπτει μη αφήνοντας τον να οδηγήσει τους Συνοδικούς στην ετυμηγορία των σκέψεων του.
> Ανεξαρτήτως όλων των παραπάνω ο Αντώνιος θα συμπεριφερθεί ως Συνοδικό μέλος με συγκρατημένο τρόπο και όταν εδραιωθεί στη θέση του θα αναπτύξει πλήρως τις γνώσεις, την εμπειρία του και το ηγετικό ταπεραμέντο του.
Αυτός είναι σε γενικές γραμμές το who is wh
των μελών της ΔΙΣ που ανέλαβε τα ηνία της διοίκησης της Εκκλησίας απο 1 Σεπτεμβρίου 2020.Μια παρουσίαση πέρα από συμβατά βιογραφικά και ωραία λόγια. Δίνουμε το στίγμα του καθενός και εξ αυτού αντλούμε τα συμπεράσματα μας. Λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η χώρα μας με τον κορονοϊό ο ρόλος της ΔΙΣ καθίσταται όπως προείπαμε ακόμη πιο σημαντικός απ´οτι είναι στην πραγματικότητα διότι επωμίζεται όλο το βάρος της διοίκησης και των αποφάσεων. Η Ιεραρχία δεν έχει συγκληθεί καθόλου όλο αυτό το διάστημα. Καλώς εχόντων θα συνέλθει τον Οκτώβριο στην τακτική κατ´έτος συνεδρίαση της η οποία θα γίνει στην Πεντέλη, στο Διορθόδοξο για να έχουν τις ανέσεις τους.
Αντί όμως να ασχοληθεί με τα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας και η Εκκλησία μας θα αναλωθεί πάλι σε ανούσιες διαλέξεις, χρήσιμες μεν αλλά καθόλου πρακτικές για την αντιμετώπιση των σύγχρονων προβλημάτων. Αλλά έως τότε θα τα ξαναπούμε.
ΤΖΟΥΜΑΣ -ΑΠΟ ΥΜΝΗΤΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΤΣΙΡΑΚΙ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΟΣΠΟΡΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ. ΠΟΣΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΠΥΣ ΤΟΥΣ ΚΗΦΗΝΕΣ?
Ωραίες μαλακίες γράφεις πάλι Σωτηράκη, είχε καιρό φαίνεται να “λαδώσει” τ αντεράκι σου και τώρα με τα αρχιλαμόγια του Λιάπη, τους αντίχριστους κίναιδους που λυμαίνονται την Εκκλησία βρήκες τη βολή σου. Λεχρίτες δεσποτάδες, πουλημένοι ανθέλληνες και αντίχριστοι, διεφθαρμένοι ως το κόκκαλο, με κάτι κωλοτρυπίδες τεράστιες για να χωράνε τα φράγκα που κλέβουν απ τον Λαό.Ποια Εκκλησία ρε μαλάκα Τζούμα, λαμόγιο, τι σχέση έχεις εσύ με την Εκκλησία, που αποκαλείς τα λαμόγια “αγίους”, αρχίδι!
oι ναζι δεν εχετε καμια σχεση με την εκκλησια
Ο Γρηγόριος γράφει πιο περιεκτικά!!