Τράκαρε με… την εφορία: Οι πινακίδες Βουλγαρίας του κόστισαν ακριβά

Κοινοποίηση:
1

Το τεκμήριο διαβίωσης του ΙΧ αυτοκινήτου και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης επιβαρύνουν και τους Έλληνες φορολογούμενους που κατέχουν ΙΧ κυβισμού άνω των 2.000 κ. εκ. με ξένους αριθμούς κυκλοφορίας, εφόσον τα οχήματα αυτά κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Στην περίπτωση αυτή μάλιστα, δεν υπολογίζεται καν χρόνος παλαιότητας και το τεκμήριο διαβίωσης δεν μειώνεται.


Στην απόφαση αυτή κατέληξε η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ αφού εξέτασε και απέρριψε ενδικοφανή προσφυγή φορολογούμενου κατοίκου Καβάλας ο οποίος κυκλοφορούσε στην Ελλάδα ΙΧ αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού με βουλγαρικές πινακίδες. Ο εν λόγω φορολογούμενος είχε δηλώσει ότι το όχημα ανήκει στην εταιρεία που είχε συστήσει και λειτουργούσε στη γείτονα χώρα και ότι ήταν σε ακινησία.Συγκεκριμένα, μετά από έλεγχο διαπιστώθηκε ότι είναι διαχειριστής και μοναδικός εταίρος μονοπρόσωπης ΕΠΕ με έδρα στη Βουλγαρία στην ιδιοκτησία της οποίας βρίσκεται και το ΙΧ, τύπου Mercedes ML 400 CDI με αριθμό κυκλοφορίας Βουλγαρίας. Εν συνεχεία η ΔΟΥ ενημερώθηκε ότι η βουλγαρική επιχείρηση ουδεμία δραστηριότητα είχε τα έτη 2012 και 2013. Επίσης, προέκυψε ότι πρόκειται για φορολογικό κάτοικο Ελλάδας και ως εκ τούτου δεν εμπίπτει στις κατηγορίες προσώπων που δικαιούνται να κυκλοφορούν αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες. Επίσης, δεν προσκόμισε κανένα στοιχείο για την απόδειξη του ισχυρισμού του ότι το όχημα ήταν σε ακινησία. Η εφορία Καβάλας του καταλόγισε τόσο τεκμήριο διαβίωσης για την κατοχή των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, όσο και φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τα έτη 2012 και 2013. Κλήθηκε έτσι να πληρώσει φόρους και πρόστιμα συνολικού ύψους 11.500 ευρώ για το 2012 και 8.500 ευρώ για το 2013. Με την προσφυγή στη ΔΕΔ ζήτησε την ακύρωση και τη διαγραφή των ποσών που του καταλογίστηκαν, υποστηρίζοντας ότι το αυτοκίνητο ανήκει σε ενεργό εταιρεία του η οποία έχει έδρα στη Βουλγαρία και ότι το είχε σε ακινησία. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς του και επικύρωσε τους φόρους και τα πρόστιμα, καθώς δέχτηκε τα ευρήματα των ελεγκτών σύμφωνα με την οποία η εταιρεία την οποία επικαλείτο δεν είχε δραστηριότητα, ενώ τα αυτοκίνητά του δεν ήταν σε ακινησία.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: