Τρένα: Αυστηρό τελεσίγραφο στον ΟΣΕ – «Καθαρίστε τις γραμμές έως 30 Οκτωβρίου»

Κοινοποίηση:
875_65cfc0bc-115c-457f-b6ea-a73765d51a1e

Ο Οργανισμός έδωσε χρονικό περιθώριο στον ΟΣΕ έως το τέλος Οκτωβρίου να προβεί στους απαραίτητους καθαρισμούς, αλλά και να επαναλαμβάνει συχνά τους ελέγχους

Τελεσίγραφο προς τον ΟΣΕ για τον άμεσο καθαρισμό της βλάστησης και την απομάκρυνση κορμών από το δίκτυο απηύθυνε ο Εθνικός Οργανισμός Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) κατά την έκτακτη συνεδρίασή του την Κυριακή και ενώ είχε ήδη αρχίσει η προσπάθεια μετάθεσης της ευθύνης από φορέα σε φορέα.

Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ ύστερα από το πολύ σοβαρό περιστατικό της σύγκρουσης συρμού του Προαστιακού με κορμό, ο οποίος τρύπησε το τρένο και βρέθηκε στην καμπίνα μηχανοδήγησης το περασμένο Σάββατο, ξεκάθαρα επισημαίνει σε απόφασή του πως «ανεξαρτήτως ευθύνης καθαρισμού και αν αυτή ανήκει στον ΟΣΕ ή στη Γενική Διεύθυνση Δασών ή οποιονδήποτε άλλο δημόσιο φορέα, καλούνται οι υπεύθυνοι του ΟΣΕ σε συνεργασία με τους αρμόδιους κρατικούς φορείς να προβούν σε άμεσο, πλήρη και αποτελεσματικό έλεγχο του συνόλου του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου και να προβούν σε καθαρισμό όλων των επικίνδυνων για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων σημείων από δένδρα, κλαδιά και άλλα τυχόν φερτά υλικά».

Ο Οργανισμός έδωσε χρονικό περιθώριο στον ΟΣΕ έως το τέλος Οκτωβρίου να προβεί στους απαραίτητους καθαρισμούς, αλλά και να επαναλαμβάνει συχνά τους ελέγχους: «Ο έλεγχος και ο καθαρισμός οφείλει να συμβεί το συντομότερο δυνατό και το αργότερο έως τις 31/10/2024, και κατόπιν να επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και δη κατ’ ελάχιστον μια φορά κάθε μήνα».

Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ κάνει ξεκάθαρα λόγο για «ανεπαρκή καθαρισμό του δικτύου» και οδηγήθηκε στην αυστηρή σύσταση εξαιτίας της αύξησης παρόμοιων περιστατικών. Όπως επισημαίνεται στη σχετική απόφαση, η οποία έχει αναρτηθεί στη «Διαύγεια», την τελευταία περίοδο έχει παρατηρηθεί αύξηση των συμβάντων που έχουν ως αιτία τον ανεπαρκή καθαρισμό του σιδηροδρομικού δικτύου και δη την απομάκρυνση δέντρων και κλαδιών σε απόσταση ασφαλείας κατ΄ ελάχιστον 10 μέτρων εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα και το σοβαρό συμβάν του Σαββάτου 14/9/24 όταν δέντρο έπεσε πάνω στη μηχανή αμαξοστοιχίας στην περιοχή Αφιδνών».

Η συγκεκριμένη απόφαση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ έρχεται ως απάντηση στις δηλώσεις του προέδρου του ΟΣΕ, Γιάννου Γραμματίδη, ο οποίος επιχείρησε να πετάξει το μπαλάκι της ευθύνης στις δασικές υπηρεσίες αναφέροντας ότι ο ΟΣΕ «δεν μπορεί να κόψει δέντρα χωρίς την έγκριση του δασαρχείου».

Ήρθαν να το διαψεύσουν όμως αργότερα δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα Δασών του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ευστάθιου Σταθόπουλου, ο οποίος ανέφερε ότι εδώ και 45 χρόνια υφίσταται νόμος που υποχρεώνει τις συγκοινωνιακές εταιρίες να καθαρίζουν την περιοχή σε απόσταση δέκα μέτρων εκατέρωθεν των γραμμών με απλή ενημέρωση της Δασικής Υπηρεσίας.
Παράλληλα ανέφερε ότι τα αρμόδια Δασαρχεία ουδέποτε έλαβαν επίσημο αίτημα για καθαρισμό της περιοχής υπογραμμίζοντας ότι από τον έλεγχο που έγινε με εντολή του υπουργού, Θεόδωρου Σκυλακάκη στο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο των δασαρχείων Καπανδριτίου και Χαλκίδας δεν εντοπίστηκε σχετικό έγγραφο.

Σε δηλώσεις του σε τηλεοπτικό σταθμό, ο κ. Σταθόπουλος αποκάλυψε μάλιστα ότι από τις 11 Απριλίου η Δασική Υπηρεσία δια του γενικού διευθυντή είχε αποστείλει επίσημο έγγραφο με πρωτόκολλο σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη συγκεκριμένη υποχρέωση καλώντας τους να προχωρήσουν στις ανάλογες ενέργειες. «Όχι απλά έδινε την άδεια, επιβεβαίωνε την υποχρέωση η οποία υπάρχει στο νομικό πλαίσιο της χώρας εδώ και 45 χρόνια», ανέφερε χαρακτηριστικά.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response