Κάθε μέρα που περνάει, φαίνεται πως η κυβέρνηση αυξάνει και τον χρόνο αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη, μεταθέτοντας για ακόμα ένα εξάμηνο και συνολικά στα δύο χρόνια την αποπεράτωση των έργων στα τέλη του 2025! Την είδηση έβγαλε ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών Ν. Ταχιάος από το βήμα της Βουλής, διαψεύδοντας, μάλιστα, τον πολιτικό του προϊστάμενο Χρ. Σταϊκούρα, ο οποίος στην ενημέρωση των συντακτών είχε ανακοινώσει ότι σε ενάμιση χρόνο θα αποκατασταθεί η γραμμή.
Ειδικότερα, σε απάντηση κοινοβουλευτικής ερώτησης της Ελληνικής Λύσης, μεταξύ άλλων και για την αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας μετά την κακοκαιρία «Daniel», ο Ν. Ταχιάος ανέφερε ότι «μιλάμε για πλήρη ανάταξη-ανακατασκευή της γραμμής της ηλεκτροδότησης και πλήρη επανατοποθέτηση όλων των συστημάτων εξαρχής». Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, «δεν υπάρχει περίπτωση στο τέλος του 2024 να γίνει αυτή η αποκατάσταση. Αυτή η αποκατάσταση θα πρέπει να λήξει μέχρι τα τέλη του 2025. Ουσιαστικά χρειάζεται περίπου μια διετία για να επέλθει (η αποκατάσταση) σε πλήρη έκταση» σημείωσε.
Αναφορικά με το θέμα των αποζημιώσεων, ο υφυπουργός δήλωσε ότι προς το παρόν δεν έχει εγερθεί οποιαδήποτε απαίτηση έναντι του Ελληνικού Δημοσίου για τον συγκεκριμένο λόγο, προσθέτοντας πως από νομικής πλευράς πρόκειται για ανώτερη βία, που αυτή τη στιγμή δεν θεμελιώνει αιτήματα αποζημίωσης.
Καθυστερήσεις και απώλεια της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης
Νέα καθυστέρηση με επάλληλη απώλεια της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης στο πολύπαθο έργο της υπογειοποίησης των γραμμών στα Σεπόλια παραδέχτηκε από το ίδιο βήμα ο υφυπουργός Υποδομών. Συγκεκριμένα, ο Ν. Ταχιάος ανέφερε πως το έργο σημειώνει μεγάλη καθυστέρηση, και για αυτό τον λόγο «ούτε κι εμείς είμαστε ικανοποιημένοι από τη σχετική πρόοδο» παραδέχτηκε. Πρόσθεσε δε πως «έτσι όπως εκτελείται το έργο, για να μπορεί να εξασφαλιστεί η λειτουργικότητα της γραμμής, ο μεν δυτικός διάδρομος υπολογίζουμε ότι θα έχει τελειώσει στο πρώτο εξάμηνο του 2025, που είναι καθυστέρηση όντως, μία σημαντική καθυστέρηση για το έργο, και θα ακολουθήσει ο ανατολικός».
Επακόλουθη συνέπεια της καθυστέρησης, φυσικά, είναι η απώλεια της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης από τις αρχές του 2025, καθώς το έργο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα CEF (Connecting Europe Facilities), του οποίου οι εκταμιεύσεις λήγουν το 2024. Για τον λόγο αυτό, όπως υπογράμμισε, «στη συνέχεια, το έργο θα χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα των Δημοσίων Επενδύσεων και δυστυχώς αυτές οι καθυστερήσεις μας οδήγησαν στο ότι θα χρειαστεί να αντλήσουμε πόρους και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων».