Ασύλληπτη τραγωδία με θύμα ένα νεαρό άνδρα.
Τα ηλεκτρικά πατίνια εμφανίστηκαν εδώ και έναν χρόνο στο Παρίσι, σήμερα αριθμούν περίπου 20.000
Ένας 25χρονος άνδρας που κυκλοφορούσε με ηλεκτρικό πατίνι στο Παρίσι έχασε την ζωή του χθες αφού συγκρούστηκε με φορτηγό, στο πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα στην γαλλική πρωτεύουσα στο οποίο εμπλέκεται αυτό το νέο μέσον μεταφοράς.
Ο νεαρός αρνήθηκε να δώσει προτεραιότητα στο φορτηγό που τον χτύπησε. Οι διασώστες τον μετέφεραν με καρδιο-αναπνευστική ανακοπή στο νοσοκομείο, όπου και υπέκυψε.
Είναι το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα στο Παρίσι που αφορά οδηγό ηλεκτρικού πατινιού, σύμφωνα με την αστυνομία και την δημοτική αρχή της γαλλικής πρωτεύουσας. Τον Απρίλιο, 80χρονος πεζός χτυπήθηκε από ηλεκτρικό πατίνι στο Λεβαλούα-Περέ, στα περίχωρα του Παρισιού, και δεν επέζησε.
Τα ηλεκτρικά πατίνια εμφανίστηκαν εδώ και έναν χρόνο στο Παρίσι, σήμερα αριθμούν περίπου 20.000, και έχουν γίνει πονοκέφαλος για τις δημοτικές Αρχές, ελλείψει ρυθμιστικού πλαισίου για την κυκλοφορία τους.
Απαγόρευση στάθμευσης στα πεζοδρόμια, περιορισμός της ταχύτητας στα 20, ακόμη και στα 8, χιλιόμετρα: η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό απαρίθμησε την περασμένη εβδομάδα σειρά μέτρων για να δοθεί τέλος στα προβλήματα που προκαλούν τα ηλεκτρικά πατίνια, που ενέχονται σε μεγάλο αριθμό ατυχημάτων.
Το χθεσινό περιστατικό δείχνει ότι υπάρχει «ανάγκη για την υπενθύμιση των στοιχειωδών κανόνων που πρέπει να σέβονται οι χρήστες», δήλωσε σήμερα ο αντιδήμαρχος Εμανουέλ Γκρεγκουάρ. «Η αστυνομία πρέπει να κινητοποιηθεί για να επιβάλει κυρώσεις στους χρήστες που παραβιάζουν, για παράδειγμα, σηματοδότη».
Η υπουργός Μεταφορών Ελιζαμπέτ Μπορν δήλωσε από την πλευρά της ότι επί της αρχής τάσσεται υπέρ της ανάπτυξης νέων μέσων μετακίνησης» και θεωρεί «καλό πράγμα» το ηλεκτρικό πατίνι. Ομως σημειώνει ότι η ανάπτυξη αυτού του μέσου είναι «τελείως άναρχη, πράγμα που θέτει προβλήματα ασφαλείας» για τους χρήστες και τους υπόλοιπους χρήστες του δημόσιου χώρου.
Η υπουργός υπενθύμισε ότι ένα σχετικό διάταγμα, που βρίσκεται σε προπαρασκευαστικό στάδιο, θα είναι έτοιμο, αλλά «το φθινόπωρο». Και θα καθορίσει τους όρους χρήσης, για τον φωτισμό, την μέγιστη ταχύτητα, την απαγόρευση κυκλοφορίας επί των πεζοδρομίων, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Την Παρασκευή, η Γαλλική Εθνοσυνέλευση ψήφισε, έπειτα από έντονες συζητήσεις, κατά της υποχρεωτικής χρήσης κράνους στο ποδήλατο ή το ηλεκτρικό πατίνι, στο πλαίσιο της εξέτασης του νομοσχεδίου για τις μετακινήσεις.
«Οι Γάλλοι έχουν βαρεθεί να τους επιβάλλουν υποχρεώσεις», συνόψισε ο Ελιζαμπέτ Μπορν.
Το ηλεκτρικό πατίνι δεν προκαλεί πολεμική μόνο στην Γαλλία. Τον Μάιο, η Γερμανία επέτρεψε την χρήση του έπειτα από έντονη συζήτηση, αλλά εφάρμοσε αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο στην κυκλοφορία του.