Τρόμος στην Γαλλία: “Κόλλησαν” όλα τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης – Έχασε την ζωή του άνδρας που δεν μπόρεσε να καλέσει ασθενοφόρο

Κοινοποίηση:
γαλλια αστυνομια

Χάος επικράτησε χθες βράδυ στη Γαλλία, όταν κατέστη αδύνατο για όλους τους πολίτες το να καλέσουν οποιονδήποτε αριθμό εκτάκτου ανάγκης από το σταθερό τους τηλέφωνο.

Τα νούμερα της αστυνομίας, της πυροσβεστικής και του αντίστοιχου ΕΚΑΒ έπαψαν να είναι διαθέσιμα για πολλές ώρες, εξαιτίας ενός τεχνικού λάθους που συνέβη κατά τη διάρκεια συντήρησης στους σέρβερ της παρόχου εταιρείας «Orange».

Η κατάσταση αυτή επέφερε έντονες αντιδράσεις από αξιωματούχους της κυβέρνησης, με τον Πρωθυπουργό της Γαλλίας, Ζαν Καστέξ, να ανακοινώνει την διεξαγωγή έρευνας γύρω από τα ακριβή αίτια της δυσλειτουργίας, με τον σκοπό «να μην συμβεί ποτέ ξανά κάτι παρόμοιο».

Τις ώρες που σημειώθηκε το συμβάν, ο Καστέξ βρισκόταν σε επίσκεψη στην Τυνησία. Μαζί του βρίσκονταν, επίσης, ο Γάλλος Υπουργός Εσωτερικών, Ζεράλντ Νταρμανίν, καθώς και ο Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Σεντρίκ Ο. Οι δύο αξιωματούχοι διέκοψαν το ταξίδι τους για να επιστρέψουν εκτάκτως στη Γαλλία, λόγω των εξελίξεων.

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Νταρμανίν, ένας άνθρωπος από τη Βρετάνη που υπέφερε από καρδιακό επεισόδιο, κατέληξε ακριβώς επειδή δεν μπόρεσε να καλέσει εγκαίρως ασθενοφόρο. Παρόμοια φαίνεται να ήταν η εξέλιξη δύο ακόμη περιστατικών, που αφορούσαν ασθενείς, ενώ, πέραν του ότι τα τηλέφωνα δεν λειτουργούσαν, πολλοί πολίτες κατηγόρησαν την πάροχο για την μη έγκαιρη ανταπόκριση από μεριάς της.

Μετά από μερικές ώρες απόλυτου χάους, η Orange κατάφερε να δημιουργήσει προσωρινούς, εναλλακτικούς αριθμούς για τις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης, ενώ ενθάρρυνε σε ανακοίνωσή της το κοινό να καλεί τις υπηρεσίες μόνο από κινητό τηλέφωνο. Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Τηλεπικοινωνιών της Orange, Στεφάν Ρισάρντ, εκλήθη  στο Υπουργείο Εσωτερικών για να δώσει εξηγήσεις, αφότου αποκαταστάθηκε οριστικά η βλάβη.

Σύμφωνα με τον Ρισάρντ, η βλάβη οφειλόταν σε ένα «γνωστό πρόβλημα που προκύπτει συχνά με την τεχνολογία VOIP, μια τεχνολογία που επιτρέπει τις τηλεφωνικές κλήσεις μέσω διαδικτύου κ.ά.».

«Το πρόβλημα αυτό αντιμετωπίζουν εξίσου όλοι οι πάροχοι», διευκρίνισε αργότερα ο διευθυντής της Συνομοσπονδίας Στελεχών της Orange, Στεφάν Κροζιέ.

Μιλώντας στη γαλλική Le Monde, ο Κροζιέ εξήγησε ότι «Τα συστήματα τηλεπικοινωνιών εξελίσσονται συνέχεια, αλλά ταυτόχρονα καθίστανται περισσότερο περίπλοκα και ευαίσθητα, με τις βλάβες που προκύπτουν να είναι αντίστοιχα πιο δυσεπίλυτες».

«Όσον αφορά τα νούμερα εκτάκτου ανάγκης, έχουμε επιτρέψει τη συνύπαρξη τριών διαφορετικών τεχνολογιών: Της παραδοσιακής τεχνολογίας σταθερής τηλεφωνίας, της κινητής τηλεφωνίας και της VOIP» συμπλήρωσε ο Κροζιέ. «Αυτό καμιά φορά περιπλέκει την κατάσταση όσον αφορά τα νούμερα αυτά, τα οποία πάνω απ’ όλα θα έπρεπε να είναι προσβάσιμα και αξιόπιστα».

Πράγματι, το συμβάν στη Γαλλία δεν είναι μεμονωμένο: Τον περασμένο Ιανουάριο, μια βλάβη στους σέρβερ του παρόχου Proximus είχε «ρίξει» τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης στο Βέλγιο, για μια ολόκληρη νύχτα.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: