Υποχρεωτικές αλλαγές στα αυτοκίνητα από την Δευτέρα

Κοινοποίηση:
Καταγραφή

Όλα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τις 7 Ιουλίου 2024 θα πρέπει να διαθέτουν τα νέα δεδομένα…

Ο Κανονισμός 2019/2144 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 27ης Νοεμβρίου 2019 δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 16 Δεκεμβρίου εκείνης της χρονιάς.

Αυτός αφορά στην αύξηση της οδικής ασφάλειας με τη σταδιακή ενσωμάτωση στα καινούργια αυτοκίνητα συστημάτων που θα προειδοποιούν τον οδηγό για ενδεχόμενο κίνδυνο.

240702104511 tomtom intelligent speed assist isa

Μεταξύ άλλων, στον Κανονισμό προβλεπόταν και η ύπαρξη του συστήματος Intelligent Speed Assist (ISA), το οποίο να ενημερώνει τον οδηγό ότι έχει ξεπεράσει το όριο ταχύτητας που αναγράφεται στις πινακίδες κυκλοφορίας.

Σε αυτόν έχει οριστεί ότι από τις 7 Ιουλίου 2024 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται στις χώρες της Ε.Ε. είναι υποχρεωτικό να διαθέτουν στον βασικό εξοπλισμό τους το συγκεκριμένο σύστημα προειδοποίησης για την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας όταν αυτό συμβαίνει.

240702104514 ford traffic sign recognition

Ο Κανονισμός ορίζει τέσσερις επιλογές προειδοποίησης του οδηγού από τις οποίες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επιλέξουν μία από αυτές για την ενσωματώνουν στον εξοπλισμό των αυτοκινήτων τους.

Αυτές είναι: Η κλιμακωτή ακουστική προειδοποίηση, η κλιμακωτή προειδοποίηση δόνησης, η απτική ανατροφοδότηση μέσω του πεντάλ επιτάχυνσης και η λειτουργία ελέγχου ταχύτητας.

Οι δύο πρώτες επιλογές ανατροφοδότησης δεν παρεμβαίνουν άμεσα, αλλά παρέχουν μόνο προειδοποιήσεις (πρώτη οπτική και, εάν δεν υπάρξει ανταπόκριση από τον οδηγό, καθυστερημένη ακουστική/δονητική προειδοποίηση), οι οποίες πρέπει να είναι όσο το δυνατόν συντομότερες σε διάρκεια για να αποφευχθεί η πιθανή ενόχληση του οδηγού.

240702104513 diodia

Η τρίτη βασίζεται στη δύναμη ανάδρασης του δεξιού πεντάλ, δηλαδή θα ωθήσει απαλά το πόδι του οδηγού προς τα πίσω για να τον ευαισθητοποιήσει οδηγό και να τον βοηθήσει να μειώσει την ταχύτητα του οχήματος. Αυτός, μπορεί να αγνοήσει την προτροπή του συστήματος ISA πατώντας περισσότερο το πεντάλ εάν κρίνει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος.

Το σύστημα θα λαμβάνει δεδομένα τόσο από το GPS όσο και από την κάμερα ανάγνωσης ρυθμιστικών πινακίδων κυκλοφορίας που διαθέτει το αυτοκίνητο.

Αρχικά, ο Κανονισμός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να παρέχουν στον οδηγό τη δυνατότητα απενεργοποίησης του συγκεκριμένου συστήματος κατά τη διαδρομή. Όμως, θα πρέπει να τίθεται ξανά σε λειτουργία αυτόματα κάθε φορά που αυτός ξεκινά για μια νέα μετακίνηση.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

9 Σχόλια

  1. Να γίνουν υποχρεωτικά κ στα εξωτικά ΙΧ όπως Φεραρι επίσης να μπει περιοριστής τελικής ταχύτητα

    1. ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑΣ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΡΝΑΡΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΑΝΑΒΕΙ ΠΡΑΣΙΝΟ ΒΑΛΚΑΝΙΕ?

  2. Με τόσους ανίκανους που πιάνουν στο τιμόνι κυρίως στην Ελλάδα και στην Αθήνα αλλά και τους επισκέπτες τους οι οποίοι όταν πιάνουν το τιμόνι το σανιδώνουν το άτιμο σε δρόμο όπου η ταμπέλα γράφει το νούμερο 50!
    50; 100 ο Έλληνας και δεν είμαι καλά….προτεραιότητα; Τι είναι αυτή η λέξη; Άγνωστη στο ΚΟΚ των περισσοτέρων. Κινητό τηλέφωνο! Α καλά, και από τα 2 αυτιά μιλάνε με 2 διαφορετικά τηλέφωνα.
    Δεν υπάρχει σωτηρία.

  3. Θα πρέπει να μπει ένα σύστημα που να υπενθυμίζει στον οδηγό ότι είναι μαλακας.Διοτι αν δεν ήταν δεν θα δεχόταν όλες αυτές τις μαλακίες που του σερβίρουν.Το κάνουν επίτηδες για να μην σε αφήνουν να χαρείς τίποτα.

  4. το αυτοκίνητο όπως το ξέραμε θα τελειώσει με αυτούς που μπλέξαμε, δεν λέω να γίνονται τροχαία και να κυκλοφορούν μεθυσμένοι ,όχι φυσικά, αλλά και να έχει τέτοιο πλήρη έλεγχο το κρατικό σύστημα στο όχημα σου καταντάει αηδία, θα ελέγχεσαι που πας , πότε, με πόσο έτρεχες (αν το επιτρεψουν και αυτό) , πόσο κατανάλωσες κτλ κτλ φορολογούμενα πρόβατα μια ζωή , εκεί τη πάνε τη δουλειά

  5. Να κατεβαίνεις τη λεωφόρο Ιωαννίνων-Λασιθίου με 200 και το μωρό της φωτογραφίας από δίπλα να βυζαίνει μπιμπερό.

Leave a Response