Κανείς δεν περίμενε ότι το ήδη άσχημο 2024 για την Boeing θα μπορούσε να γίνει χειρότερο.
Όμως, τη Δευτέρα, 11 Μαρτίου, ένα 787 Dreamliner έχασε ύψος ξαφνικά κατά τη διάρκεια της πτήσης, τραυματίζοντας δεκάδες επιβάτες, αφού ο πιλότος είπε ότι έχασε προσωρινά τον έλεγχο του αεροσκάφους.
Ο πιλότος κατάφερε να ανακτήσει τον έλεγχο και να προσγειώσει το αεροπλάνο με ασφάλεια, αλλά δεν είναι ακόμη σαφές τι προκάλεσε την τόσο δραματική πτώση της πτήσης LATAM από την Αυστραλία στη Νέα Ζηλανδία.
Η LATAM το αποκάλεσε «τεχνικό συμβάν».
Η Boeing είπε ότι εργάζεται για να συγκεντρώσει περισσότερες πληροφορίες.
Αλλά δεν είναι τα νέα που χρειάζεται αυτή τη στιγμή η διοίκηση της Boeing (ή το ιπτάμενο κοινό).
Συνεχή τα άσχημα νέα
Το αδιάκοπο σερί κακών ειδήσεων της εταιρείας ξεκίνησε το πρώτο Σαββατοκύριακο του έτους, όταν μέρος ενός 737 Max της Alaska Airlines ανατινάχθηκε από το πλάι του αεροπλάνου αμέσως μετά την απογείωση.
Μια προκαταρκτική ομοσπονδιακή έρευνα αποκάλυψε ότι η Boeing πιθανότατα δεν έβαλε τα μπουλόνια στο λεγόμενο βύσμα της πόρτας που έχουν σχεδιαστεί για να εμποδίζουν το εξάρτημα να φουσκώσει από το αεροπλάνο.
Αυτό το περιστατικό είχε ως αποτέλεσμα την προσωρινή προσάραξη ορισμένων 737 Max σε εθνικό επίπεδο, ενώ ακολούθησαν ακροάσεις στο Κογκρέσο, καθυστερήσεις παραγωγής και παράδοσης, πολλαπλές ομοσπονδιακές έρευνες – συμπεριλαμβανομένης μιας ποινικής έρευνας – και μια μετοχή που έχασε το ένα τέταρτο της αξίας της φέτος, χάνοντας περισσότερο από 40 δισεκατομμύρια δολάρια από την αγοραία αποτίμηση της εταιρείας.
Μεταξύ αγωγών, πιθανών προστίμων και χαμένων επιχειρήσεων, η Boeing θα μπορούσε να χάσει δισεκατομμύρια περισσότερα δολάρια από την έκρηξη.
Όμως τα άσχημα νέα δεν σταμάτησαν εκεί.
Τον Φεβρουάριο, πιλότοι σε ένα 737 Max της United Airlines ανέφεραν ότι τα χειριστήρια πτήσης μπλοκαρίστηκαν καθώς το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο Νιούαρκ.
Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών το διερευνά.
Πριν από δύο εβδομάδες, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας επισήμανε ζητήματα ασφάλειας με τον εξοπλισμό αποπάγωσης στα μοντέλα 737 Max και 787 Dreamliner που θα μπορούσαν να προκαλέσουν απώλεια ώθησης στους κινητήρες.
Η FAA επιτρέπει στα αεροπλάνα να συνεχίσουν να πετούν και η Boeing είπε ότι το πρόβλημα δεν ενέχει άμεσο κίνδυνο για την ασφάλεια.
Στη συνέχεια, την περασμένη εβδομάδα, η Boeing έλαβε περισσότερα άσχημα νέα: Το NTSB είπε ότι η Boeing δεν έχει ακόμη παράσχει τα αρχεία της εταιρείας που τεκμηριώνουν τα βήματα που έγιναν στη γραμμή συναρμολόγησης για την αντικατάσταση του βύσματος της πόρτας στο αεροσκάφος της Alaska Airlines.
Ο λόγος της Boeing: Αυτά τα αρχεία στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν.
Οι επισημάνσεις της FAA
Μέσα σε όλα αυτά, η FAA είπε ότι τα προβλήματα ασφάλειας και ποιότητας της Boeing εκτείνονται πέρα από την αδυναμία της να εκδίδει έγγραφα.
Εξετάζοντας τη ροή εργασιών και τα πρότυπα παραγωγής της Boeing, ο διαχειριστής της FAA, Mike Whitaker, δήλωσε ότι η ρυθμιστική αρχή εντόπισε προβλήματα σε «πραγματικά σημαντικές» πτυχές της γραμμής κατασκευής και συναρμολόγησης της Boeing.
«Δεν ήταν μόνο ζητήματα γραφειοκρατίας», είπε ο Whitaker σε συνέντευξη Τύπου.
«Μερικές φορές, είναι η σειρά που γίνεται η δουλειά.
Μερικές φορές είναι διαχείριση εργαλείων.
Ακούγεται κάπως πεζό, αλλά είναι πολύ σημαντικό σε ένα εργοστάσιο να έχετε έναν τρόπο να παρακολουθείτε αποτελεσματικά τα εργαλεία σας, ώστε να έχετε το σωστό εργαλείο και να ξέρετε ότι δεν το έχετε αφήσει πίσω.»
Η Boeing είπε ότι εργάζεται σε πολλά από τα ζητήματα που εντόπισε ο Whitaker.
Η FAA έδωσε εντολή στον κατασκευαστή αεροπλάνων να υποβάλει σχέδιο για να διορθώσει τα προβλήματα παραγωγής της μέχρι τα τέλη Μαΐου.
«Με βάση τον έλεγχο της FAA, η πτώση ποιότητας και η πρόσφατη έκθεση της ομάδας εμπειρογνωμόνων, συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε άμεσες αλλαγές και να αναπτύσσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για την ενίσχυση της ασφάλειας και της ποιότητας και την οικοδόμηση της εμπιστοσύνης των πελατών και των επιβατών τους», δήλωσε η Boeing.
«Είμαστε απόλυτα επικεντρωμένοι στην ανάληψη σημαντικής, αποδεδειγμένης δράσης με διαφάνεια σε κάθε βήμα».
Αλλά η εταιρεία μπήκε στη χρονιά με μια ήδη πληγωμένη φήμη.
Η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των αεροπορικών εταιρειών, των ρυθμιστικών αρχών και των επιβατών γίνεται πιο δύσκολη με κάθε νέο περιστατικό και κακό τίτλο.
ΦΦΣΣΣΤΤ ΜΠΟΙΝΓΚ