Συνολικά 22 αεροδρόμια μπαίνουν σε τροχιά παραχώρησης με την χρονοβόρα διαδικασία να ξεκινά μέσα στο καλοκαίρι
Εξελίξεις και μάλιστα σύντομα αναμένονται για τον νέο διαγωνισμό παραχώρησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, μεταξύ των οποίων και αυτό της Αλεξανδρούπολης, από το Υπερταμείο. Σύμφωνα με πηγές του ypodomes.gr αυτή την εποχή διαμορφώνεται το κείμενο της προκήρυξης του διαγωνισμού από τον σύμβουλο που έχει προσλάβει το Υπερταμείο.
Σύμφωνα με τον αερολιμενάρχη Αλεξανδρούπολης Στέλιο Ζαντανίδη, μία ενδεχόμενη παραχώρηση θα αφορά μόνο στη διαχείριση των κτιριακών υποδομών του κάθε αεροδρομίου από ιδιώτες, και όχι του έργου της αεροναυτιλίας, το οποίο παραμένει κρατική υπόθεση και λόγω της υψηλής κερδοφορίας του.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για να μπορέσει να βγει στον αέρα η προκήρυξη του έργου και στόχος είναι μέχρι το καλοκαίρι να μπορέσει ξεκινήσει με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Αυτό που έχει ξεκαθαρίσει είναι πως τα 22 αεροδρόμια θα μπουν σε ένα cluster και δεν θα έχουμε διαχωρισμό τους δύο ή τρεις ομάδες όπως έγινε με τα 14 αεροδρόμια που ανέλαβε τελικά η Fraport Greece.
Τα 22 αεροδρόμια που μπαίνουν σε τροχιά παραχώρησης είναι τα εξής: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη. Πρόκειται στην πλειοψηφία τους για μικρά αεροδρόμια που δεν έχουν σημαντικό εμπορικό ενδιαφέρον, έχουν όμως σημαντικό κοινωνικό αντίκτυπο στην ζωή των κατοίκων των περιοχών που λειτουργούν.
Τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια ολοκληρώνουν την σειρά διαγωνισμών με την οποία ιδιωτικοποιούνται στο σύνολο τους τα κρατικά αεροδρόμια της χωρας. Η αρχή έγινε με το αεροδρόμιο της Αθήνας την δεκαετία του 1990, ακολούθησαν το 2017 τα 14 Περιφερειακά αεροδρόμια, το 2019 το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου και το 2022 το αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Τα επόμενα βήματα
Για τους 22 μικρούς περιφερειακούς αερολιμένες ο σύμβουλος, που ενεργεί για λογαριασμό του Υπερταμείου, αναμένεται να έχει ολοκληρώσει τη μελέτη του, που θα περιλαμβάνει την αποτύπωση της παρούσας κατάστασης των υποδομών, τις αναγκαίες επενδύσεις, τη δυνατότητα επέκτασης των διαδρόμων και των τερματικών σταθμών, και τις αναγκαίες εργασίες αναβάθμισης.
Θα ακολουθήσει η κατάρτιση του επιχειρηματικού μοντέλου επί του οποίου θα στηριχθεί η μορφή της παραχώρησης (σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, σύμβαση παραχώρησης κ.τ.λ.), ώστε μέσα στο 2024 να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση των 22 αερολιμένων ως σύνολο.
Μετά την ανάληψη από ιδιώτες της διαχείρισης, υπολογίζεται πως, βάσει του μετριοπαθούς σεναρίου, η επιβατική κίνηση αυτών θα ενισχυθεί σε ποσοστό 43% μέχρι το 2030.
gnomionline.gr
και το μπιπ της μανας του ειναι ικανοι να ξεπουλησουν αμα δωσουν εντολη οι ξενοι