Υπό όρους έγκριση του Flyover από τη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης

Κοινοποίηση:
thessaloniki-flyover-768x448

Σήμερα, η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης εξέδωσε θετική γνωμοδότηση, υπό συγκεκριμένους όρους που σχετίζονται με την “αύξηση του πρασίνου” εντός του Σέιχ Σου. Η απόφαση αυτή αφορά τη βελτίωση των χώρων “δασικής αναψυχής”, καθώς και τη συντήρηση από τον ανάδοχο των “μονοπατιών” που συνδέουν αυτούς τους χώρους. Επιπλέον, περιλαμβάνει και την “επιπλέον αναδάσωση” των περιοχών.

 

Η γνωμοδότηση σχετίζεται με τον φάκελο τροποποίησης της απόφασης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου του Flyover. Αυτή η τροποποίηση αποσκοπεί στην ενσωμάτωση στον σχεδιασμό των διαφοροποιήσεων που προέκυψαν σχετικά με τη ζώνη κατάληψης και την έκταση απαλλοτρίωσης.

Ο διευθυντής Μεταφορικών Υποδομών Δικτύων Μεταφοράς Ενέργειας Καυσίμων και Χημικών ουσιών και εξορυκτικών δραστηριοτήτων του υπουργείου Περιβάλλοντος, Αλέξανδρος Κουλίδης, πραγματοποίησε διαδικτυακή παρέμβαση σχετικά με τις τροποποιήσεις που εξετάζονται. Στην τοποθέτησή του, τόνισε ότι «οι τροποποιήσεις μικρής κλίμακας γύρω από τις οποίες περιστρέφεται η σημερινή συζήτηση δεν απαιτούν διαβούλευση κατά τη νομοθεσία».

Ο κ. Κουλίδης υπογράμμισε ότι θα ήταν απαραίτητη η διαβούλευση μόνο εάν οι τροποποιήσεις είχαν σημαντικές διαφοροποιήσεις που θα επηρεάζαν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Ωστόσο, όπως ανέφερε, τέτοιες σημαντικές διαφοροποιήσεις δεν παρατηρούνται στην παρούσα περίπτωση. Σύμφωνα με τον ίδιο, η δασική έκταση που θα καταληφθεί για το έργο έχει αυξηθεί από λιγότερα από εκατό στρέμματα σε 187,7 στρέμματα. Παράλληλα, επισήμανε ότι προβλέπεται αναδάσωση 224 στρεμμάτων ως αντιστάθμιση για την απώλεια της δασικής έκτασης.

Ο νομικός σύμβουλος του Συνδέσμου Κατοίκων Κωνσταντινοπολιτών Αλέξανδρος Αδαμίδης χαρακτήρισε μεγάλη τη διαφορά ανάμεσα στην έκταση των απαλλιοτριωθέντων και των προς υλοτόμηση στρεμμάτων, μεταξύ των δύο αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. «Καλείστε να κάνετε μια γνωμοδότηση ενός έργου στο οποίο πρώτα εκδόθηκε η απόφαση, στη συνέχεια τέθηκε σε διαβούλευση και έρχεστε εσείς να μπείτε σε ένα θεάτρο του παραλόγου να γνωμοδοτήσετε γιατί πράγμα; για το έργο που γίνεται ή για τους χώρους που ήδη τους έχουν περιφράξει;» ρώτησε και έκανε λόγο για μη νόμιμη διαδικασία.

 

Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Κώστας Γιουτίκας σημείωσε ότι δεν έρχεται η επιτροπή να επικυρώσει κάποια απόφαση ούτε καν να νομιμοποιήσει κάποια απόφαση και πρόσθεσε ότι η υπόθεση βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Για τη διαδικασία σήμερα στην Μητροπολιτική Επιτροπή είπε: «είναι μια διαδικασία πρωτόγνωρη για όλα τα μέλη της επιτροπής. Πρώτη φορά γίνεται αυτό και μάλιστα γίνεται επί ενός τετελεσμένου γεγονότος, γιατί αυτή η έκταση έχει ήδη απαλλοτριωθεί και έχει ήδη δοθεί για τις ανάγκες του έργου χωρίς αυτό να σημαίνει όμως ότι η τροποποίηση την οποία υπέγραψε το υπουργείο και έθεσε σε οικειοθελή διαβούλευση αλλάζει τα γεωμετρικά στοιχεία του έργου ή το μέγεθός του. Το έργο παραμένει το ίδιο».

Εξάλλου η δασάρχης Θεσσαλονίκης Φιλοθέη Μελά επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι επιτρέπεται από τον νόμο η διάνοιξη δρόμων μέσα σε δάση. H ίδια σχολίασε ότι με έργα που έγιναν εντός του δάσους, καθαρισμούς και τεχνητές αναδασώσεις ευνοήθηκε η φυσική του αναγέννηση.

Από την πλευρά των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, ο Σπύρος Γουγούσης από τις «Πράξεις για τη Μακεδονία» τόνισε ότι το έργο αποτελεί καταστροφή για το περιβάλλον και τη φύση του οικισμού στην Πυλαία και εξέφρασε τη διαφωνία της παράταξης με τον σχεδιασμό και την υλοποίησή του ερήμην των τοπικών κοινωνιών. Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Σωτήρης Αβραμόπουλος τόνισε ότι η πόλη είναι αγανακτισμένη από το έργο, έκανε λόγο για υπεράσπιση των συμφερόντων των εκάστοτε επενδυτών και χαρακτήρισε προσχηματικό τον χαρακτήρα της λεγόμενης, όπως είπε, σημερινής διαβούλευσης. Ο επικεφαλής της «Αλλαγής στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας» Γιάννης Μυλόπουλος μίλησε για μια παθογένεια του flyover, σημείωσε: «ερχόμαστε εκ των υστέρων να γνωμοδοτήσουμε και να καλύψουμε κενά που έπρεπε να είχαν καλυφθεί πριν να ξεκινήσει το έργο» και καταψήφισε και τη διαδικασία και τη σχετική εισήγηση. Ο επικεφαλής της παράταξης «Συν-εργασία» Βασίλης Ρόκκος αναφέρθηκε στις ανησυχίες των κατοίκων για σοβαρή περιβαλλοντική καταστροφή.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response