Η Uber αποκάλυψε ότι το 2017 και το 2018 καταγγέλθηκαν από πρόσωπα που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες της, οδηγούς της και τρίτους στις ΗΠΑ σχεδόν 6.000 σεξουαλικές επιθέσεις, με έκθεσή της για ζητήματα ασφάλειας που έδωσε στη δημοσιότητα.
Ο όμιλος, που παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς προσώπων με ιδιωτικά αυτοκίνητα και ταξί κατέγραψε 235 βιασμούς πέρυσι.
Οι άλλες επιθέσεις σεξουαλικής φύσης μοιράζονται σε διάφορες κατηγορίες, από σωματικές επαφές ή απόπειρες σωματικών επαφών ή διείσδυσης σε ερωτογενείς ή μη ερωτογενείς περιοχές. Η Uber καταμετρά 3.000 «μη συναινετικές σωματικές επαφές με γεννητικά όργανα» τη διετία.
Τα συμβάντα αυτά αφορούν «το 0,00002% των διαδρομών», διαβεβαιώνει η εταιρεία, όμως «μολονότι πολύ σπάνιες, καθεμιά από αυτές τις αναφορές έχει πίσω της ένα πρόσωπο που βίωσε μια πολύ οδυνηρή εμπειρία. Ακόμη και μόνο μία αναφορά θα ήταν μία περισσότερη από όσες θα θέλαμε» να ληφθούν.
Είναι η πρώτη φορά που η Uber δημοσιοποίησε τέτοια έκθεση, την ώρα που η βασική ανταγωνίστριά της στις ΗΠΑ, η Lyft, βρίσκεται υπό εντεινόμενη πίεση εξαιτίας του πολλαπλασιασμού των καταγγελιών γυναικών που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες της ότι υπέστησαν σεξουαλικές επιθέσεις.
Την Τετάρτη, 20 γυναίκες προσέφυγαν στη δικαιοσύνη στο Σαν Φρανσίσκο εναντίον της Lyft για σεξουαλικές επιθέσεις ή βιασμούς που υπέστησαν μέσα σε αυτοκίνητα οδηγών που εργάζονται για λογαριασμό της καλιφορνέζικης εταιρείας. Οι προσφυγές αυτές προστέθηκαν σε άλλες 14 που υποβλήθηκαν τον Σεπτέμβριο.
Το πόσες είναι οι νομικές διαδικασίες αυτής της φύσης είναι άγνωστο, όμως οι προσφυγές οδήγησαν τις δύο μεγαλύτερες εταιρείες αυτού του τομέα να λάβουν μέτρα για να εγγυώνται την ασφάλεια των επιβατών τους.
Η Uber και η Lyft έκαναν έτσι πολύ πιο δύσκολη την υφαρπαγή ταυτότητας των οδηγών, ενίσχυσε τους ελέγχους για να εντοπίζει αν κάποιος υποψήφιος οδηγός έχει ποινικό μητρώο και πρόσθεσαν ένα κουμπί που επιτρέπει να στείλουν μήνυμα στην εταιρεία αν προκύψει πρόβλημα κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
Μέτρα που οι δικηγόροι των θυμάτων χαρακτηρίζουν αναποτελεσματικά.
Προτείνουν τη συστηματική καταγραφή των διαδρομών ώστε οι οδηγοί να αισθάνονται πως επιτηρούνται, καλύτερο συντονισμό με τις αρχές σε περίπτωση τέτοιου συμβάντος και πιο διεξοδικές διαδικασίες επαλήθευσης του παρελθόντος των οδηγών.
Η έκθεση της Uber αποκαλύπτει επίσης ότι 107 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους συνεπεία τροχαίων δυστυχημάτων το 2017 και το 2018 σε διαδρομές που είχαν παραγγελθεί μέσω της εφαρμογής της.
Εξάλλου 19 πρόσωπα σκοτώθηκαν σε επιθέσεις που συνδέονταν με τις διαδρομές της Uber την τελευταία διετία: 8 επιβάτες, 7 οδηγοί, 4 διερχόμενοι.
Οι αριθμοί πάντως παραμένουν συγκριτικά μικροί με δεδομένο ότι μόνο το 2018 έγιναν περίπου 1,3 δισεκ. διαδρομές, ενώ το 2018 σημειώθηκε πτώση κατά 16% στις κατηγορίες των πιο σοβαρών σεξουαλικών επιθέσεων που καταγγέλθηκαν σε σχέση με το 2017, ενώ σχεδόν στις μισές περιπτώσεις, οι καταγγελίες αφορούσαν στην πραγματικότητα επιβάτες, όχι οδηγούς της Uber.
Καλά να πάθουν, να προτιμάνε τα παραδοσιακά ταξί πού τα οδηγούν επαγγελματίες με καταχωρημένα τα στοιχεία τους και με ελεγχόμενα αυτοκίνητα!!! Για να γλιτώσουν μία δεκάρα και για νεοτερισμό, σκοτώνονται και βιάζονται από τον κάθε τυχάρπαστο εγκληματία που θέλει να παραστήσει τον ταξιτζή με το ι.χ του!!!