Σκληρή απάντηση στα όσα αναφέρθηκαν σε δελτίο τύπου της Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής αγοράς τηλεπικοινωνιών, έδωσε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. «Η μελέτη την οποία επικαλείται και παρουσιάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού εμφανίζει παράδοξα και εν πολλοίς αντιφατικά στοιχεία ενώ η μεθοδολογία που ακολουθεί είναι αμφιβόλου αξιοπιστίας», απαντά με σφοδρότητα η ΕΕΤΤ.
Υπενθυμίζεται ότι σε μελέτη-καταπέλτης της Επιτροπής Ανταγωνισμού μέσω της φινλαδικής Rewheel, για την ανταγωνιστικότητα της ψηφιακής οικονομίας στην Ελλάδα, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι η Ελλάδα κατατάσσεται σταθερά ως μία από τις πιο ακριβές αγορές της ΕΕ στις τιμές συνδεσιμότητας κινητών δεδομένων σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά «η είσοδος μιας νέας τέταρτης εταιρείας κινητής τηλεφωνίας είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε σημαντική μείωση των τιμών δεδομένων κινητού δικτύου στην Ελλάδα».
Η ΕΕΤΤ απαντά ότι από το 2000 ασκεί «διττή αρμοδιότητα» στην αγορά των Τηλεπικοινωνιών και των Ταχυδρομείων και συγκεκριμένα τόσο της ex ante εφαρμογής των κανόνων του ανταγωνισμού στο πλαίσιο του ρυθμιστικού της ρόλου αλλά και της ex post εφαρμογής του, εθνικού και ενωσιακού, δικαίου ελεύθερου ανταγωνισμού.
Αυτό το μοντέλο, σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, «έχει αποδειχθεί η βέλτιστη επιλογή καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των υποθέσεων στις συγκεκριμένες αγορές περιλαμβάνουν και τις δύο παραπάνω πτυχές ενώ παράλληλα επιτρέπει τη συμπληρωματική εφαρμογή της ex ante ρύθμισης και των κανόνων περί ελεύθερου ανταγωνισμού με αποδοτικό τρόπο. Η ανάθεση της εφαρμογής του δικαίου του ανταγωνισμού στην αγορά των τηλεπικοινωνιών αποκλειστικά σε εξειδικευμένη ανεξάρτητη αρχή συμβαδίζει απόλυτα με έναν εθνικό σχεδιασμό ο οποίος αντιμετωπίζει τον τομέα των Τηλεπικοινωνιών και της Πληροφορικής ως τομέα στρατηγικής σημασίας και προτεραιότητας».
Εν προκειμένω, η ΕΕΤΤ υποστηρίζει ότι «ημελέτη την οποία επικαλείται και παρουσιάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού εμφανίζει παράδοξα και εν πολλοίς αντιφατικά στοιχεία, ενώ η μεθοδολογία που ακολουθεί είναι αμφιβόλου αξιοπιστίας όπως:
- Οι πολιτικές κοινής χρήσης υποδομής αποτελούν διεθνή τάση με στόχο τη μείωση του κόστους επενδύσεων και πρέπει να ενθαρρύνονται και προφανώς πρέπει να διευκρινίζεται αν αφορούν χρήση φάσματος, χρήση ενεργού εξοπλισμού ή απλώς παθητικό εξοπλισμό που οδηγεί και σε μείωση του αριθμού των κεραιοσυστημάτων.
- Η επιλογή των χωρών που χρησιμοποιούνται ως παραδείγματα αποτελούν αντιπαραδείγματα παρεμβάσεων, όπως η περίπτωση του Καναδά η οποία είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα μονοπωλιακής/δυοπωλιακής αγοράς.
- Η επιλογή στη σύγκριση πακέτων που δεν είναι αντιπροσωπευτικά της μέσης χρήσης στην ελληνική αγορά καθώς δεν υπάρχει ρητή αναφορά στην επιβάρυνση της φορολογίας ή άλλων χαρακτηριστικών όπως η χρονική δέσμευση του συμβολαίου, η επιδότηση συσκευής ή εκπτωτική πολιτική, κλπ. Αφορά δηλαδή σε ένα πολύ μικρό μερίδιο αγοράς.
Η ΕΕΤΤ θεωρεί ότι το βασικό κριτήριο επιλογής μοντέλου αρμοδιοτήτων ανεξαρτήτων αρχών «πρέπει να είναι η αποτελεσματικότητα άσκησης των σχετικών αρμοδιοτήτων. Σημειώνουμε ότι από το 2000 η ΕΕΤΤ έχει εκδώσει πάνω από εκατό (100) αποφάσεις κατ’ εφαρμογή της νομοθεσίας του ανταγωνισμού. Το 80% αφορά τη διερεύνηση παραβάσεων των άρθρων 1 και 2 του ν.3959/2011 (και πρώην ν.703/77), ενώ το υπόλοιπο 20% αφορά ελέγχους συγκεντρώσεων στις αγορές των αρμοδιοτήτων της».
«Σε κάθε περίπτωση η βελτίωση του ανταγωνισμού στην αγορά των τηλεπικοινωνιών απαιτεί εκτενή διαρκή ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων της αγοράς και προσεκτικό σχεδιασμό καινοτόμων αλλά ταυτόχρονα ρεαλιστικών παρεμβάσεων λαμβάνοντας υπόψη και τις τάσεις διεθνώς. Ο στόχος αυτός δεν μπορεί να επιτευχθεί με αναλύσεις βασισμένες σε περιορισμένα δεδομένα και επιφανειακές προσεγγίσεις ούτε και με προσεγγίσεις υπερ-ρύθμισης», αναφέρει η Επιτροπή επισημαίνοντας ότι:
«Οι όποιες νομοθετικές παρεμβάσεις πρέπει να βασίζονται σε συστηματικές και ώριμες αναλύσεις, πολλώ δε μάλλον οι ρυθμιστικές παρεμβάσεις που πρέπει να διέπονται από τον βασικό κανόνα της ρυθμιστικής βεβαιότητας. Η ΕΕΤΤ ασκεί τη ¨διττή¨ της αρμοδιότητα με συνέπεια και ωριμότητα τα τελευταία 20 χρόνια συμβάλλοντας στο άνοιγμα της ελληνικής αγοράς , στην τεχνολογική εξέλιξη, στη προστασία του καταναλωτή/χρήστη και της ελληνικής οικονομίας. Η εξασφάλιση των καλύτερων δυνατών υπηρεσιών από άποψη κόστους και ποιότητας για τους καταναλωτές με παράλληλη δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος για επενδύσεις και ανάπτυξη είναι ο εξαιρετικά σύνθετος στόχος του οποίου η επίτευξη αποτελεί προτεραιότητα μας».
Τέλος, η ΕΕΤΤ σημειώνει ότι «με το πνεύμα, της συστράτευσης όλων μας στη συλλογική προσπάθεια που αφορά στο αύριο των τηλεπικοινωνιακών μας υποδομών και υπηρεσιών, παραμένουμε ανοικτοί σε έναν ουσιαστικό και εποικοδομητικό διάλογο τόσον με την πολιτική ηγεσία όσο και με κάθε εμπλεκόμενο φορέα ή αρχή, προκειμένου να επιτευχθεί ένας κρίσιμος εθνικός στόχος για την Ελλάδα του 21ου αιώνα».
Κατα την Ρωμαικη ψυχοτροπια η ΕΕΤΤ αντιδρα εναντι της Επιτροπης Ανταγωνισμου ως διοικητικο φεουδο και στεγανο που δεν πρεπει κανενας να το υποσκελισει.Α ρε Φαναριωτες τι σπειρατε!!! Ενω ειναι ΠΑΣΙΦΑΝΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΑΠΟΔΕΙΚΤΟ οτι ο ανταγωνισμος ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ να δουλεψει με 4-5 εταιρειες η ΕΕΤΤ εκει!!!!!! Το μαυρο ειναι ασπρο και η γη ειναι επιπεδη!!!!!!Λες και δεν ανηκουν και οι δυο Ανεξαρτητες Αρχες στο Ελληνικο κρατος που χρηματοδοτουν εκατομμυρια φορολογικα υποζυγια(κυριως ο ιδιωτικος τομεας) !!!! Αντι η Αρχη αυτη ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΘΕΙ με την Επιτροπη Ανταγωνισμου για τα ΑΥΤΑΠΟΔΕΙΚΤΑ προσπαθει να προφυλαξει το μαγαζακι απο τυχον διοικητικους εισοδισμους!!!!!!! Τα φοβικα συνδρομα σε ολο το μεγαλειο!!! Τα στελεχη της ΕΕΤΤ αρραγε οταν ταξιδευουν στο εξωτερικο δεν βλεπουν στα κινητα τους τα σηματα αναριθμητων εταιρειων????? Τι λενε γιαυτο???? Τι ενοχλει την ΕΕΤΤ η χωρα να ειχε 50-70 εταιρειες κινητης για να ανταγωνιζονται μεταξυ τους????
Η ΕΕΤΤ Υποστηρίζει την υπάρχουσα διατήρηση του Trast εμφανώς και μεροληπτικά. Είναι τόσο μεροληπτικός ο υποτιθέμενος έλεγχος που υπονοεί χρηματισμό. Τούς κανόνες τιμολόγησης τους φτιάχνει το trast και απλά η ΕΕΤΤ τούς Επικυρώνει. Τώρα πήρε χαμπάρι η επιτροπή ανταγωνισμού ότι από 5 ευρώ το ετήσιο καρτοτηλέφωνο έφτασε τα 60 με μείωση του χρόνου χρήσης στο δίμηνο. Αύξηση 1200%. Άσε τις τιμολογιακές πολιτικές εναρμονισμού των εταιριών, που όπου και να πας πληρώνεις τα ίδια σε ένα πολύπλοκο σύστημα χρεώσεων και δεσμευτικών προγραμμάτων χωρίς αναγωγή σε χρονική μονάδα μέτρησης ετήσιας χρήσης. Το πιο τρελό σου πουλάνε χρόνο τηλεφωνίας με λήξει λιγότερη από γάλα εβαπορέ.