Φωτιά στο Μάτι: Στις 6μμ της 23ης Ιουλίου ο διοικητής των ελικοπτέρων του ΠΣ ήταν σε… ξενάγηση!

Κοινοποίηση:
1

Απίστευτη καταγγελία από τον δικηγόρο της οικογένειας Βουκάκη-Φύτρου, Βασίλη Καπερνάρο – Ακόμη: Δύο ελικόπτερα του ΠΣ έμειναν στο έδαφος, ενώ οι φλόγες έσπρωχναν τον κόσμο τις παραλίες

Τα στοιχεία του ατόμου (γυναίκας) που ξεναγήθηκε από τον διοικητή των ελικοπτέρων του Πυροσβεστικού Σώματος στη βάση στο Ελευθέριος Βενιζέλος ζητά με αίτησή της προς τον αρχηγό της Πυροσβεστικής, Βασίλη Ματθαιόπουλο, η Βαρβάρα Βουκάκη- Φύτρου, που έχασε στην καταστροφική πυρκαγιά τον σύζυγο και τα δυο της παιδιά.

Επιπλέον, ζητά να της δοθούν τα στοιχεία και οι λόγοι που κράτησαν καθηλωμένα στο έδαφος δύο ακόμη ελικόπτερα, που ήταν διαθέσιμα. Συγκεκριμένα, ζητά να ενημερωθεί αν δεν υπήρχαν πιλότοι, αν υπήρχαν τεχνικά προβλήματα ή αν απλά δεν κρίθηκε απαραίτητο να επέμβουν.

ΑΙΤΗΣΗ
Της Βαρβάρας Βουκάκη, χήρας Γρηγορίου Φύτρου

ΠΡΟΣ
1.Αντιστράτηγο ΠΣ Βασίλειο Ματθαιόπουλο, Αρχηγό Πυροσβεστικού Σώματος, κατοίκου, ως εκ της ιδιότητος του, Αθηνών, οδού Μουρούζη αρ. 4.
2.Υπουργείο Εσωτερικών, οδός Σταδίου, αριθ. 27, Αθήνα.
3.Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, οδός Π. Κανελλοπούλου αριθ. 4, Αθήνα.
4.Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Εσωτερικών ή όπως αλλιώς ονομάστηκε, οδός Ευαγγελιστρίας αριθ. 2, Αθήνα.
5.Υπηρεσία Εναέριων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος (Υ.Ε.Μ.Π.Σ.), διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», κτίριο 33, Πύλη 12, Σπάτα Αττικής.

Κοινοποίηση:

1. Εισαγγελέα Αρείου Πάγου, κα Ξένη Δημητρίου, Λεωφόρος Αλεξάνδρας 121, Αθήνα.
2. Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών, οδός Κυρίλλου Λουκάρεως αριθ. 14, Αθήνα.
3. Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, κ Ηλία Ζαγοραίο, οδός Ευελπίδων αριθ. 16, Αθήνα.
4. Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης, κα Μαρία Παπασπύρου, κάτοικο, ως εκ της ιδιότητος της, Αμπελοκήπων Αθηνών, Λεωφόρος Κηφισίας 1.

Ως εκ του Νόμου, στην Υπηρεσία σας υπάγεται και η Υπηρεσία Εναέριων Μέσων του Πυροσβεστικού Σώματος (εφεξής Υ.Ε.Μ.Π.Σ.) με έδρα τον Διεθνή Αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος», (κτίριο 33-Πύλη 12).

Είναι γνωστό ότι η Υ.Ε.Μ.Π.Σ., με Διοικητή Πύραρχο (ικανό πιλότο με μεγάλη πτητική εμπειρία), είναι στελεχωμένη με πεπειραμένους πιλότους (αξιωματικούς, υπαξιωματικούς αλλά και ιδιώτες).

Είναι επίσης γνωστό ότι η Υ.Ε.Μ.Π.Σ. έχει ως υπηρεσιακό καθήκον την πυρόσβεση και τις αεροδιακομιδές. Δηλαδή η Πολιτεία έχει αναθέσει στην υπηρεσία, ως υπέρτατο καθήκον, την διάσωση της ανθρώπινης ζωής.

Τέλος, η Υ.Ε.Μ.Π.Σ. για την πραγμάτωση του υπέρτατου καθήκοντος της, ως άνω, διαθέτει πέντε (5) ελικόπτερα με κάδο, εκ των οποίων 3 ΒΚ-117 και δύο (2) Super Puma, τα οποία επιχειρούν, πλέον των άλλων και σε καταστάσεις όπως η πυρκαγιά στο Μάτι. Τα ελικόπτερα, βέβαια, αυτά για να είναι ικανά επιχειρήσεων, προς την πραγμάτωση του σκοπού τους, στοιχίζουν τεράστια ποσά για στον Ελληνικό λαό ετησίως που αφορούν στην απαραίτητη προς τούτο συντήρηση τους.

ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ 23ης ΙΟΥΛΙΟΥ 2018

– Την 23/07/2018 και ώρα 12:03 μ.μ., ξεσπά η πυρκαγιά στη Δυτική Αττική και συγκεκριμένα στην περιοχή Κινέτας Δήμου Μεγαρέων, όπου επιχειρούν τρία (3) ελικόπτερα της Υ.Ε.Μ.Π.Σ.. Συνεπώς, είναι, ήδη, γνωστό ότι όλοι οι αρμόδιοι (από Υπουργούς έως τον τελευταίο υπάλληλο έχουν υποχρέωση να εφαρμόσουν τα εκ των νόμων επιτασσόμενα) για την αντιμετώπιση του κινδύνου που ήδη πλέον επιτίθεται στην Αττική.

– Την 23/07/2018 και ώρα 16:49 μ.μ., ξεσπά η πυρκαγιά στην Ανατολική Αττική και συγκεκριμένα στην περιοχή Νταού Πεντέλης – Δήμου Πεντέλης – Μελισσίων, η οποία στη συνέχεια επεκτείνεται στο Μάτι, κάτω από τις γνωστές συνθήκες.

– Όμως, και παρά το γεγονός ότι απαιτείτο άμεση και έγκαιρη εναέρια επιχείρηση, δεδομένου όντως, ότι ήταν γνωστή από την προηγούμενη ημέρα (22 Ιουλίου 2018), σύμφωνα με το εκδοθέν δελτίο τύπου, η επικινδυνότητα της κατάστασης, δηλαδή πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία 4) για την περιφέρεια Αττικής, η κρατική μηχανή αποδεικνύεται αδιάφορη, ανενεργή, άπραγη.

– Απεδέχθη δηλαδή η Πολιτεία την επέλευση του θανατηφόρου κινδύνου, για την αναχαίτηση , απάλειψη ή έστω αποτροπή του οποίου, ουδέν έπραξεν για να σώσει έστω και μία (1) (!!!!) ανθρώπινη ζωή. Τούτο αποδεικνύεται από τα παρακάτω:

1) Από τα τρία (3) ελικόπτερα της Υ.Ε.Μ.Π.Σ. που επιχειρούσαν στην κατάσβεση της πυρκαγιάς στην Κινέτα και μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς στη Νταού Πεντέλης (16:49) και όσο διαρκούσε η καταστροφική πορεία της, μέχρι τη θάλασσα στο Μάτι, κατέφθασε μόνο ένα (1) ελικόπτερο (!!!), από τα επιχειρούντα στην Κινέτα, το οποίο όμως, λόγω έλλειψης καυσίμων επέστρεψε στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας, χωρίς να επιστρέψει ξανά στον τόπο της καταστροφής.

2) Τα άλλα δύο (2) ΒΚ ελικόπτερα της Υ.Ε.Μ.Π.Σ. καθ’ όλην την διάρκεια της καταστροφής, από τη Νταού Πεντέλης μέχρι την παραλία στο Μάτι ΠΑΡΕΜΕΙΝΑΝ ΣΥΝΕΧΩΣ στο έδαφος (!!!), καθηλωμένα σε αχρησία.

– Την 23/07/2018, ο Διοικητής και ο υποδιοικητής της Υ.Ε.Μ.Π.Σ., ευρίσκοντο στα γραφεία τη Υπηρεσίας λόγω επιφυλακής. Συνεπώς, υποτίθεται ότι παρακολουθούσαν τα τραγικά διαδραματιζόμενα, τα οποία τελούντο υπό την εποπτεία τους και παρακολούθηση τους και υποτίθεται επίσης ότι εφόσον απαιτείτο, από τις συνθήκες, θα έπρεπε να προβούν συντονισμένα και με τις αναγκαίες παρεμβάσεις τους, στη λήψη των ενδεδειγμένων μέτρων για την αποτροπή του κινδύνου και την αποσόβηση της καταστροφής. Προφανώς, όμως, αυτοί δεν διαπίστωσαν ύπαρξη κινδύνου και συνεπώς αιτία παρέμβασης τους. Τα δύο (2) ελικόπτερα, έμειναν συνεχώς, καθηλωμένα και άπραγα.

– Την 23/07/2018 ώρα 18:00-18:30, ο Διοικητής της Υ.Ε.Μ.Π.Σ. βγάζει άδεια εισόδου επισκέπτη για πρόσωπο, το οποίο εισήλθε από την Πύλη 12 του «Ελ. Βενιζέλος». Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφερθεί ότι η επισκέπτρια, τα στοιχεία της οποίας καθώς και τα στοιχεία του αυτοκινήτου της, είναι προφανώς γνωστά στην υπηρεσία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας (αφού είναι γνωστά στην Υ.Ε.Μ.Π.Σ.) ξεναγήθηκε από τον Διοικητή στα παρκαρισμένα, ως άνω, ελικόπτερα της Υ.Ε.Μ.Π.Σ.. Στη συνέχεια και μετά την ξενάγηση, και οι δύο (ο Διοικητής και η επισκέπτριά του) με το υπηρεσιακό αυτοκίνητο του Διοικητού, εξήλθαν από την Πύλη 12, με άγνωστη κατεύθυνση.

– Από την στιγμή εκείνη η Υ.Ε.Μ.Π.Σ. είχε μείνει και τυπικώς χωρίς διοίκηση, γεγονός που γνώριζαν ή όφειλαν να γνωρίζουν όλες οι προϊστάμενες υπηρεσίες και οι επικεφαλής αυτών, αφού και στις δύο περιπτώσεις ευθύνονται, ως συνεργοί αυτών των έκνομων ενεργειών και παραλείψεων, των σχετιζόμενων και συνεργαζομένων, συναρμόδιων κρατικών υπηρεσιών.

Την 23/07/2018 κατά την διάρκεια όλων αυτών των γεγονότων, εγώ, μαζί με δεκάδες άλλες οικογένειες θυμάτων βίωνα την βιολογική καταστροφή της οικογένειας μου, του συζύγου μου Γρηγορίου Φύτρου, ετών 54, και των παιδιών μου, Εβίτας Φύτρου – 13 ετών, και Ανδρέα Φύτρου – 11 ετών. Για τις εγκληματικές ευθύνες των αρμοδίων προσώπων έχω υποβάλει μήνυση εναντίον όσων αναφέρονται ως μηνυόμενοι ως και κατά παντός συνυπαιτίου – συνεργού αυτών, που θα διακριβωθούν κατά την διάρκεια των ανακρίσεων (ΑΒΜ: Β2018/1384) ήδη από 17/08/2018 και με ταυτόχρονη δήλωση παράστασης πολιτικής αγωγής.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω και επειδή

Έχω απόλυτο, άμεσο έννομο συμφέρον στη συγκέντρωση ποινικού αποδεικτικού υλικού, το οποίο θα καταθέσω στην ανακριτική προδικασία για να προστατέψω τα έννομα συμφέροντα μου διά της αποδείξεως της κατηγορίας των υπαιτίων της βιολογικής καταστροφής 99 ανθρώπων μεταξύ των οποίων και της οικογένειας μου κατά την καταστροφική πυρκαγιά της 23/07/2018 στην περιοχή Μάτι-Μαραθώνος Ανατ. Αττικής.

ΖΗΤΩ
Να απαντήσετε εγγράφως και αρμοδίως στις παρακάτω ερωτήσεις μου και επί των σχετικών θεμάτων και να μου χορηγήσετε, ως υποχρεούσθε, τα σχετικά αιτούμενα έγγραφα.

1)Το ελικόπτερο ΒΚ που κατέφθασε στο Μάτι από την Κινέτα και εκεί διεπίστωσε την έλλειψη καυσίμων επιστρέφοντας στο αεροδρόμιο Ελευσίνας, προφανώς για ανεφοδιασμό, ΓΙΑΤΙ δεν επέστρεψε για να επιχειρήσει στο ΜΑΤΙ;

1α) Να μου χορηγηθούν αντίγραφα από το σχετικό ημερολόγιο της Υ.Ε.Μ.Π.Σ. με τις σχετικές κινήσεις του εν λόγω ελικοπτέρου ΒΚ-117.

2)Τα άλλα δύο (2) ελικόπτερα ΒΚ τα οποία, συντηρημένα, έτοιμα και ικανά προς επιχείρηση, ΓΙΑΤΙ έμειναν αδρανή; Γιατί παρέμεναν «καρφωμένα» συνεχώς επί του εδάφους καθ’ όλη τη διάρκεια τ/ης καταστροφικής πυρκαγιάς, αφού: α) με τις ίδιες καιρικές συνθήκες επιχειρούσαν τα άλλα τρία (2 Superpuma και το άλλο ΒΚ) στην Κινέτα, με το ένα εξ αυτών ΒΚ να πετάξει στο Μάτι αλλά να μην επιχειρήσει λόγω ελλείψεως καυσίμων; β) Αν υπήρχε έλλειψη πιλότων εκείνη τη στιγμή ΓΙΑΤΙ δεν ανακλήθη καν στην υπηρεσία, αμέσως, με την διαπίστωση της πυρκαγιάς στη περιοχή Νταού Πεντέλης να επιχειρήσουν με τα καθηλωμένα στο έδαφος υπόλοιπα 2 ΒΚ; γ) Σε κάθε περίπτωση αν οι διαθέσιμοι πιλότοι δεν επαρκούσαν, ΓΙΑΤΙ δεν επιχειρούσαν τουλάχιστον το ένα, ο Διοικητής και ο Υποδιοικητής (αφού απαιτείται πλήρωμα 2 ατόμων για κάθε ελικόπτερο) όπου εβρίσκοντο ούτως ή άλλως στην Υ.Ε.Μ.Π.Σ. λόγω επιφυλακής;

2α) Να μου χορηγηθούν σχετικά έγγραφα αιτιολογούντα τους λόγους καθήλωσης, ελλείψεως των εν λόγω ελικοπτέρων.

3)Να μου χορηγηθεί αντίγραφο της άδειας εισόδου της επισκέπτριας με το ονοματεπώνυμο και ιδιότητά της καθώς και ακριβή ώρα εισόδου και εξόδου του αυτοκινήτου της, διότι σκοπεύω να την προτείνω ως μάρτυρα κατά την προδικασία.

4)Να μου χορηγηθεί έγγραφο, με το οποίο θα βεβαιώνεται η ακριβής ώρα εξόδου και επιστροφής του υπηρεσιακού αυτοκινήτου, από την πύλη 12 του αεροδρομίου, στο οποίο επέβαινε ο Διοικητής μετά της συνοδηγού του.

5)Να μου χορηγηθεί το υλικό των καμερών οι οποίες έχουν καταγράψει όλες τις κινήσεις ανθρώπων εισερχομένων και εξερχομένων, καθώς και όλων των αυτοκινήτων, τα οποία άλλωστε υπάρχουν στο τμήμα Ασφαλείας (γραφείο SDS)

6)Να μου χορηγηθούν όλα τα έγγραφα επικοινωνίας, κατά την ημέρα της 23ης Ιουλίου 2018, μεταξύ του Αρχηγού του Π.Σ. και του Διοικητού της Υ.Ε.Μ.Π.Σ. για να διαπιστωθούν οι λόγοι και να αποδειχθούν τα αίτια της καθήλωσης των δύο (2) ελικοπτέρων στο «Ελ. Βενιζέλος».

7)Να μου χορηγηθεί επίσημο σχετικό έγγραφο ότι πράγματι τα ελικόπτερα αυτά ήταν, συντηρημένα και πλόιμα από την NSPA (Aeroservices SA), σε σχέση με τα υψηλότατα ετήσια κόστη συντήρησης τους.

8)Να μου χορηγηθούν αντίγραφα των επίσημων συνομιλιών, όπως καταγράφηκαν την τραγική ημέρα, μεταξύ της Πυροσβεστικής (199) και του Ε.Σ.Κ.Ε. (Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων – Μικράς Ασίας 1 και Ριζαρείου, Χαλάνδρι Αττικής) μέσω ασυρμάτων και μηνυμάτων, προκειμένου να διαπιστωθούν οι εντολές που δόθηκαν (σαφώς και η ακριβής ώρα που δόθηκαν οι σχετικές εντολές) και εν τέλει να εξακριβωθεί πως προχώρησε επιχειρησιακά το σχέδιο που οδήγησε στο να παραμείνουν ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ και απολύτως ΑΝΕΝΕΡΓΑ τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, τα οποία έπρεπε να συμβάλλουν στην κατάσβεση της θανατηφόρας πυρκαγιάς.

Αθήνα, 27/9/2018
Ο Πληρεξούσιος Δικηγόρος
Βασίλειος Καπερνάρος

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: