Χαμός στην εκπαιδευτική κοινότητα! Ψηφίζεται σήμερα η διάταξη για την πρόσληψη αποφοίτων Κολεγίων στα σχολεία

Κοινοποίηση:
1

Ονομαστική ψηφοφορία θα γίνει σήμερα στη Βουλή για τα άρθρα του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας που αφορούν στους απόφοιτους των κολλεγίων, στην αναστολή λειτουργίας των 37 τμημάτων νέων τμημάτων των Πανεπιστημίων, και στην σύνδεση της αξιολόγησης με την χρηματοδότηση των ΑΕΙ.

Από την πλευρά τους οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών έχουν προγραμματίσει συλλαλητήριο για τις 12:30 στα Προπύλαια, διαμαρτυρόμενες για τη διάταξη που επιτρέπει σε απόφοιτους κολλεγίων να διεκδικήσουν μία θέση στην δημόσια εκπαίδευση ενώ αντιδράσεις έχει εκφράσει και η ΠΟΣΔΕΠ.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως χαρακτήρισε μεταρρυθμιστική τομή την ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και την κατανομή του 20% της τακτικής χρηματοδότησης στα ΑΕΙ βάσει δεικτών ποιότητας και επιτευγμάτων κάθε ιδρύματος.

Σε ό,τι αφορά την πολιτική αντιπαράθεση για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας των αποφοίτων των κολεγίων, η υπουργός διευκρίνισε ότι πρόκειται για πτυχία ξένων πανεπιστημίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των οποίων, βάσει του ενωσιακού δικαίου, οφείλει η χώρα μας να αναγνωρίσει την επαγγελματική ισοδυναμία.

Για παράδειγμα, ανέφερε η υπουργός, σπουδάζεις φιλόλογος στη Γερμανία, παίρνεις επαγγελματικά δικαιώματα φιλολόγου στη Γερμανία, έρχεσαι στην Ελλάδα, όπως και πας σε οποιαδήποτε χώρα, και ζητάς να αναγνωριστεί αυτή η επαγγελματική ισοδυναμία.Όπως είπε, «αυτό ίσχυε στη χώρα μας πάρα πολλά χρόνια και Κολέγια ίσχυε και επί ΣΥΡΙΖΑ και ισχύει και για ά λλους κλάδους, όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς. Ήλθε ο ΣΥΡΙΖΑ δύο μήνες πριν τις εκλογές και το κατήργησε. Γιατί; Προφανώς για να περάσει ένα μήνυμα, ότι “εγώ τα βάζω με τα κολλέγια”, ενώ τέσσερα χρόνια έκανε ακριβώς αυτά τα οποία του επέτασσε το ενωσιακό δίκαιο. Τι είχε αυτό ως αποτέλεσμα; Προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία μας λέει ότι παραβιάζουμε το ενωσιακό δίκαιο».

«Εμείς, λοιπόν ερχόμαστε και λέμε το αυτονόητο, ότι θα εφαρμόσουμε το ενωσιακό δίκαιο, διότι αυτά είναι πτυχία πανεπιστημίων άλλων κρατών-μελών της ΕΕ, είναι τόσο απλό. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν πάρει επαγγελματική ισοδυναμία σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης» είπε η κυρία Κεραμέως και συμπλήρωσε:

«Βεβαίως, εφαρμόζονται αυστηρά κριτήρια στην αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας, ζητούνται από αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Παιδείας προγράμματα σπουδών, ζητούνται πιστοποιήσεις από την σε εκείνη τη χώρα ανεξάρτητη αρχή, η οποία πιστοποιεί την ποιότητα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, άρα γίνεται ένας πλήρης έλεγχος και αν θεωρηθεί ότι υπάρχουν ελλείψεις τότε ζητούνται τα λεγόμενα αντισταθμίσματα, δηλαδή επιπλέον εξετάσεις, πρακτική άσκηση κ.ο.κ.».

Η υπουργός Παιδείας απάντησε, από το βήμα της Βουλής αρνητικά στο αίτημα του πρώην υπουργού και τομεάρχη παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλη να καταθέσει στη Βουλή την επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία υποχρεώνεται η Ελλάδα να εφαρμόσει ρύθμιση για τη μοριοδότηση των τίτλων σπουδών των Κολλεγίων για τον διορισμό εκπαιδευτικών στο δημόσιο.

Η κυρία Κεραμέως κάλεσε τους τομεάρχες παιδείας των κομμάτων εφόσον το επιθυμούν να τους δείξει την επιστολή. Σύμφωνα με έγγραφο του ΔΟΑΤΑΠ που είδε χθες το φως της δημοσιότητας «οι σχετικές με την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων Οδηγίες δεν αφορούν την ακαδημαϊκήαναγνώριση τίτλων σπουδών. Η παγίως και διεθνώς αποδεκτή διάκριση μεταξύ της αναγνώρισηςακαδημαϊκής ισοτιμίας τίτλων σπουδών της αλλοδαπής και αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ήπρόσβασης σε επάγγελμα τα οποία πιστοποιούνται από τίτλους σπουδών της αλλοδαπής καθώς επίσης και το ότι ο καθορισμός των προσόντων που απαιτούνται για την άσκηση επαγγέλματος εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του εθνικού νομοθέτη έχει διατυπωθεί σε σχετική νομολογία του ΣτΕ. Άλλωστε η αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων εντάσσεται στην αρμοδιότητα άλλων Συμβουλίων.Ζητήματα, τέλος, τα οποία σχετίζονται με το είδος της αναγνώρισης αλλοδαπών τίτλων την οποία κρίνει\ αναγκαία ο Έλληνας νομοθέτης για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση, είναι εξεταστέα υπό το πρίσμα της απαίτησης από αυτόν αυξημένων ακαδημαϊκού χαρακτήρα ιδιοτήτων ή προσόντων τόσο από τους κατόχους ημεδαπών όσο και από τους κατόχους αλλοδαπών τίτλων, ζήτημα το οποίο επίσης ανάγεται στην αποκλειστική αρμοδιότητά του».

Κατά την ομιλία της, στη συζήτηση της Ολομέλειας της Βουλής για το νομοσχέδιο «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις» η υπουργός διαπίστωσε ότι: «ο ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας αποτέλεσε αντικείμενο άναρχης, αυθαίρετης, άκριτης αναδιάταξης τα τελευταία χρόνια, με συμβιβασμούς, εξυπηρετήσεις συμφερόντων και πολιτικών σκοπιμοτήτων, με κοντόφθαλμο στρατηγικό σχεδιασμό και έλλειψη μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πανεπιστημιακά τμήματα στο παρά πέντε της ψήφισης νομοθετημάτων με βουλευτικές τροπολογίες, με μόλις δύο προτάσεις αιτιολόγηση» Τόνισε την αναγκαιότητα για «μια σύγχρονη, λειτουργική και αποτελεσματική ανεξάρτητη Αρχή. Μια αρχή για τη διαμόρφωση εθνικής στρατηγικής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την αξιολόγηση, πιστοποίηση και διασφάλιση της ποιότητας προγραμμάτων σπουδών και Ιδρυμάτων».

Παράλληλα, η Νικη. Κεραμέως αναφέρθηκε στον δεύτερο άξονα του νομοσχεδίου, τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) αναφέροντας ότι εφεξής «προβλέπεται μεγαλύτερη ευελιξία, αίρονται οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις του υφιστάμενου πλαισίου, το οποίο χαρακτηρίζεται από βαριά γραφειοκρατική δομή και διαδικασίες που συνιστούν τροχοπέδη για τη διεξαγωγή της έρευνας. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις απαλλάσσονται τα Ιδρύματα από ένα περιττό διαδικαστικό βάρος, ενώ ενισχύονται ταυτόχρονα οι εγγυήσεις διαφάνειας και λογοδοσίας».

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά η υπουργός, «απελευθερώνουμε το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΛΚΕ, ως οφείλουμε στους ακαδημαϊκούς και τους ερευνητές της χώρας. Θέλουμε πράγματι να αποτελούν χρηματοδοτικό εργαλείο για την έρευνα στα χέρια τους και όχι τροχοπέδη σε αυτήν». Όσον αφορά στη αναγνώριση τίτλων σπουδών και επαγγελματικών δικαιωμάτων που έχουν αποκτηθεί στην αλλοδαπή ή από ιδρύματα της αλλοδαπής (άρθρο 50) η κα. Κεραμέως, επικαλέστηκε την έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, σύμφωνα με την οποία: «η υποχρέωση των κρατών μελών να αναγνωρίζουν τις επαγγελματικές ικανότητες, τις οποίες πιστοποιεί τίτλος σπουδών που έχει αποκτηθεί σε άλλο κράτος-μέλος, απορρέει ευθέως από το Ευρωπαϊκό δίκαιο και ειδικότερα στις διατάξεις που προστατεύουν την ελευθέρια κυκλοφορίας των εργαζομένων και την ελευθερία εγκατάστασης».

Ταυτόχρονα η υπουργός υπενθύμισε τις πρακτικές και ορισμένες από τις προκηρύξεις ΣΥΡΙΖΑ τα χρόνια που ήταν στην Κυβέρνηση:
« – Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για προσωπικό στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών – 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.
– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για προσωπικό στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα – 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.
– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για προσωπικό στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης – 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.
– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για γιατρό στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης – 2017, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.
– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για γιατρό στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά.
– Πρόσκληση ΣΥΡΙΖΑ για 186 θέσεις τακτικού προσωπικού στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού 2018, η επαγγελματική ισοδυναμία των κολλεγίων αναγνωρίζεται κανονικά

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Πως εξηγείται η εμμονή της νεοφιλελεύθερης Δεξιάς στο αποτυχημένο μοντέλο της ιδιωτικής εκπαίδευσης
    http://bit.ly/2oQdIbP

Comments are closed.