Αντλίες, μοτέρ, καταλύτες, σχάρες υπονόμων, καλώδια του ΔΕΔΔΗΕ και του ΟΣΕ, ράγες σιδηροδρόμου, μπαταρίες κ.ά. Σε οκταψήφια εκτιμώνται τα νούμερα από τα κέρδη του παράνομου εμπορίου μετάλλων στη χώρα μας, το οποίο… αποφέρει σημαντικά οφέλη τόσο στους κλέφτες, όσο και τα παράνομα σκραπατζίδικα και τις εταιρείες με τα χυτήρια.
Τα κέρδη ξεπερνούν τα 10 εκατ. ευρώ ετησιώς, σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, ενώ τα λιωμένα μέταλλα συνήθως πωλούνται στο εξωτερικό, αφού επιδοτείται η εξαγωγή τους.
4 ευρώ / κιλό χαλκού, 200 ευρώ για κάθε κλεμμένο καταλύτη – Ο… τιμοκατάλογος της «μαύρης» αγοράς
Τα ποσά είναι δυσθεώρητα, ενώ η δουλειά των αστυνομικών για τον εντοπισμό των κλεμμένων στα σκραπατζίδικα είναι εξαιρετικά δύσκολη, ακόμη και σε τυχαίους ελέγχους. Ο χαλκός και οι καταλύτες οχημάτων αποτελούν το «άγιο δισκοπότηρο» των κλεφτών, αφού ο χαλκός αγοράζεται στη «μαύρη αγορά» για τουλάχιστον 4 ευρώ / κιλό και οι καταλύτες φθάνουν τα 200 ευρώ.
Το σίδερο κοστίζει τουλάχιστον 100 ευρώ / τόνο, ο ορείχαλκος περίπου 2 ευρώ / κιλό, ενώ αλουμίνιο και μολύβι αγοράζονται έναντι 1 ευρώ / κιλό, σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Απογευματινής».
Από τις κλοπές καλωδίων, σιδηροδρομικών ραγών και μετασχηματιστών, εκτός από το τεράστιο κόστος αποκατάστασης των ζημιών, ταλαιπωρούνται και οι πολίτες. Οι αγρότες δεν έχουν ρεύμα να ποτίσουν τα χωράφια τους, υπάρχουν διακοπές δρομολογίων στον ΟΣΕ, καθώς και σειρά άλλων προβλημάτων που δημιουργούν δυσχέρεια στην καθημερινότητα του κόσμου.
Τα τελευταία χρόνια, ανθεί η «βιομηχανία» κλοπής καταλυτών. Προφανώς είναι ακριβός, καθώς ένας καινούργιος εκκινεί από τα 500 ευρώ και ξεπερνά τα 900 ευρώ, ανάλογα με τις απαιτήσεις του αγοραστή. Η τιμή του μεταχειρισμένου, για να τον πουλήσει ένας κλέφτης σε έμπορο, είναι περίπου 200 ευρώ / κομμάτι. Στη συνέχεια, ο έμπορος θα τον μεταπωλήσει αντί 400 ευρώ ή και παραπάνω, ανάλογα με το αυτοκίνητο για το οποίο προορίζεται.
Οι αστυνομικοί γνωρίζουν πως υπάρχουν κατά παραγγελία κλοπές καταλυτών από παράνομα συνεργεία οχημάτων, με ομάδες Ρομά, Αλβανών και Βούλγαρων να αναλαμβάνουν τη «δουλειά». Πρώτα εντοπίζουν το όχημα, το σηκώνουν με δύο γρύλουε και ταυτόχρονα, δύο άτομα κόβουν τον σωλήνα μπροστά και πίσω από τον καταλύτη. Υπόθεση μόλις 1 – 1,5 λεπτού για τους… έμπειρους κλέφτες.
Όμως, ο καταλύτης πολλές φορές δεν πωλείται σε συνεργεία, αλλά σε άτομα που διαχωρίζουν μέταλλα, καθώς στο εσωτερικό υπάρχει ασήμι, παλλάδιο και άλλα πολύτιμα μέταλλα. Μόλις 100 καταλύτες αρκούν για να εισαχθεί μισό κιλό ασημιού, το οποίο σήμερα πωλείται τουλάχιστον 500 ευρώ / κιλό.
Δεν μας λένε όμως ποιοι είναι οι πωλητές;!
Πάντως εγώ χαλκό, δεν πουλάω. Ποιοι είναι; Θα μας πείτε και αφήστε τις τιμές!
Όπως λέει το άρθρο. Παραμύθια για κορόιδα τα περι ανακύκλωσης κ πράσινης πιπας. Το σκραπ φεύγει εξωτερικό, οι βρωμά κ.α. βγάζουν μεροκάματο (να το κάνουν τί τα λέσια;) και πολλά ελληνοκορόιδα με ευλάβεια γεμίζουν τους κάδους “ανακύκλωσης” νομίζοντας ότι σώζουν το περιβάλλον. Ειδικά το τι αμάξι αποσύρεται για ανακύκλωση στο τζάμπα και μετά εισάγεται καινούργιο με το μισο μέταλο επάνω, φουλ πλαστικούρα, για να πληρωθεί αδρά από τη στρατιά των κρατικοδίαιτων, που έχουν λεφτά να το αγοράσουν, δε λέγεται..
Αν σε κάθε μάντρα ανακύκλωσης υπήρχε ένα περιπολικό της αστυνομίας ώστε να επιβλέπει τα τέρατα (Ρομά) το τι ξεφορτώνουν εκεί,θα είχε λυθεί το θέμα.Αλλα μιλάμε για σενάρια επιστημονικής φαντασίας όταν πρόκειται για το Ελλαδισταν.