Είναι γεγονός πως οι πολίτες «βομβαρδίζονται» καθημερινά από διαφημίσεις για σοκολάτες, πατατάκια και κάθε είδους σνακ, αλλά και αναψυκτικά και ποτά.
Οι νέες και πιο αποτελεσματικές καμπάνιες γίνονται πλέον στα κοινωνικά δίκτυα, με το Instagram και το TikTok να κρατούν τα ηνία.
Την ώρα λοιπόν, που τα social media φτιάχνουν μόδες και δημιουργούν τάσεις αξίας δισεκατομμυρίων στην αγορά, τα παλιά brand τροφίμων ποντάρουν στον παράγοντα της αηδίας προκειμένου τα προϊόντα τους να γίνονται viral, ακόμα κι αν το αποτέλεσμα είναι αμφιλεγόμενο.
Τι κάνουν; Για να ξεφύγουν από την ακαταστασία της διαφήμισης, δηλαδή από τον πολύ μεγάλο όγκο διαφημίσεων που εκτίθενται οι άνθρωποι σε καθημερινή βάση, και να τραβήξουν την προσοχή των καταναλωτών, παρουσιάζουν προϊόντα περιορισμένης έκδοσης με γευστικούς συνδυασμούς που μοιάζουν τουλάχιστον αντισυμβατικοί και αταίριαστοι.
Πολλοί καταναλωτές αναρωτιούνται εάν πρόκειται για κακόγουστο αστείο, όμως οι καμπάνιες τελικά πετυχαίνουν τον σκοπό τους.
Τίτλοι όπως «δοκιμάσαμε το προϊόν για να μην χρειαστεί να το δοκιμάσετε εσείς» και «κανείς δεν το ζήτησε αυτό, αλλά…» κάνουν το γύρο του διαδικτύου και οι καταναλωτές πέφτουν στην παγίδα του μάρκετινγκ. Έτσι, καταλήγουν να σκέφτονται ότι πρέπει να δοκιμάσουν το προϊόν και οι ίδιοι.
Το Fast Company συγκέντρωσε μερικούς από τους πιο απροσδόκητους συνδυασμούς που έκαναν τους καταναλωτές να… μαζέψουν τα σάλια τους.
Τον Ιούλιο του 2021 ο συνεργάτης του παγωτού της Kraft, Van Leeuwen, έστειλε δείγματα σε influencers και χρησιμοποίησε διαφημίσεις σε πραγματικό χρόνο, με γεωγραφική στόχευση, για να οδηγήσει τους καταναλωτές σε καντίνες, από όπου πούλησε 6.000 συσκευασίες μίας πίντας από αυτό το παγωτό, με κόστος 12 δολάρια η κάθε μία. Κατάφερε να δημιουργήσει 5,3 δισ. impressions στα social media και, σύμφωνα με την Kraft Heinz, ανέβασε τις πωλήσεις του παραδοσιακού mac and cheese κατά 4%.
They told us we had to do something cool for #NationalMacAndCheeseDay. We took it literally. ❄️#MacIceCream
7.14.21 https://t.co/3XMehqIpXf pic.twitter.com/qN3HM0aQJv— Kraft Mac & Cheese (@kraftmacncheese) July 13, 2021