Ψηφιακή οικονομία στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Κοινοποίηση:
psifiaki-texnologia

Ψηφιακή οικονομία στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης: Ο κόσμος με τον τρόπο που γνωρίζουμε ως τώρα, αλλάζει διαρκώς και καθοριστικό ρόλο σε αυτή τη μεταμόρφωση παίζει η ψηφιακή εποχή στην οποία ζούμε

Λίγο πριν το τέλος του προηγούμενου αιώνα, ξεκίνησε η τεχνολογική επανάσταση που συντελείται ακόμη και τώρα, με τη διαφορά ότι τότε φαινόταν απλώς σαν μερικές καινοτομίες που έτυχε να εμφανίζονται ταυτόχρονα.

Ηλεκτρονικοί υπολογιστές σε κάθε γραφείο και σπίτι, κινητά τηλέφωνα σε κάθε τσέπη και πρόσβαση στο internet από οποιοδήποτε σημείο, ψηφιακές συναλλαγές με κάθε τρόπο και NFC για χρήση εξ’ αποστάσεως, πράγματα που το κάθε ένα ξεχωριστά αποτελούσε μία μικρή επανάσταση. Συνδυαστικά όμως, όλα τα παραπάνω συνετέλεσαν σε ένα μικρό θαύμα: την ψηφιακή οικονομία.

Τρεις δεκαετίες από τότε, ο όρος αυτός δεν αποτελεί κάτι το οποίο δεν αντιλαμβάνεται το ευρύ κοινό, όμως εκείνη την εποχή ήταν κάτι εντελώς νέο. Η επίδραση της ψηφιακής τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή μας είναι τέτοια που έχει αλλάξει εντελώς υπηρεσίες και επιχειρήσεις. Οι πληρωμές με μετρητά ή άλλου είδους τρόπους που δεν είναι ψηφιακοί, έχουν αντικατασταθεί από νέους που είναι ταχύτεροι και ασφαλέστεροι.

Το βασικό πεδίο δοκιμών της ψηφιακής οικονομικής μεταμόρφωσης δεν ήταν άλλο από τα δίκτυα της προμηθευτικής αλυσίδας, πριν έρθει η σειρά του παραδοσιακού εμπορίου.

Οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι προμηθευτές χρειάζονταν γρήγορους και αποτελεσματικούς τρόπους συναλλαγών, προκειμένου να έχουν ρευστότητα και οι ψηφιακές συναλλαγές ήταν ο απόλυτος σύμμαχος. Παράλληλα, αναγκαία ήταν η εξίσου γρήγορη ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των προμηθευτών και των καταστημάτων.

Καθώς η χρήση υπολογιστών για συναλλαγές τέτοιου είδους σε πραγματικό χρόνο ήταν δύσκολη υπόθεση, η λύση δόθηκε με τον συνδυασμό των κινητών, του internet και της τεχνητής νοημοσύνης. Ο ίδιος συνδυασμός είχε, άλλωστε, δοκιμαστεί με απόλυτη επιτυχία σε έναν άλλον πολύ απαιτητικό και δημοφιλή τομέα της διασκέδασης, στη βιομηχανία του igaming. Πρώτα απ’ όλα ήταν τα online καζίνο εκείνα που επέλεξαν την τεχνητή νοημοσύνη να γίνει σύμμαχος για να ανανεωθούν τα σπουδαιότερα παιχνίδια τους, όπως είναι το blackjack και βγήκαν απόλυτα κερδισμένα.

Το blackjack είναι ένα από τα πιο κλασικά παιχνίδια με τράπουλα στην ιστορία της ανθρωπότητας, παρότι είναι σχετικά νέο. Εμφανίστηκε το 17ο αιώνα στη Γαλλία, με το όνομα «Vingt et Un» που πολύ απλά σημαίνει «21», αλλά αποτελεί συνέχεια μίας παρόμοιας ψυχαγωγικής δραστηριότητας από την Κίνα, που ήταν εξαιρετικά δημοφιλής 1000 χρόνια πριν. Αυτό το παιχνίδι πέρασε στην Ευρώπη περίπου τον 14ο αιώνα, μετατράπηκε σε «Vingt et Un» και με ελάχιστες αλλαγές στους κανόνες του πήρε την τελική μορφή του στις ΗΠΑ, από τους Γάλλους μετανάστες της Λουϊζιάνας. Τον προηγούμενο αιώνα κατέκτησε τα επίγεια καζίνο του Λας Βέγκας, αλλά με την πάροδο των δεκαετιών έδειχνε να χάνει την αίγλη του.

Η ψηφιακή μετάβαση των online καζίνο όμως, άλλαξε εντελώς τα δεδομένα για το blackjack, αφού το έφερε ξανά στην κορυφή της διασκέδασης με τη βοήθεια των εξειδικευμένων εφαρμογών για κινητά και την τεχνητή νοημοσύνη. Η τελευταία εξασφάλισε την ακεραιότητα του παιχνιδιού, την ασφάλεια στις συναλλαγές, τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων, την ανάλυση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, τις προσωποποιημένες προτάσεις, αλλά και την άμεση αντίδραση μίας νέας μορφής παιχνιδιού που επιτρέπει σε πραγματικό dealer να είναι παρών σε κάθε τραπέζι.

Κάπως έτσι, η ψηφιακή οικονομία εφαρμόστηκε άμεσα στα online καζίνο και η πραγματική οικονομία ακολούθησε τα ίδια βήματα για να ενσωματώσει την τεχνητή νοημοσύνη στις δικές της ανάγκες. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι όλες οι μεγάλες πελατοκεντρικές εταιρίες B2B και B2C (business-to-business και business-to-consumer, αντίστοιχα) επικοινωνούν πλέον με τους πελάτες τους χάρη σε chatbots και άλλες μορφές τεχνητής νοημοσύνης, για απρόσκοπτη λειτουργία και εξυπηρέτηση χωρίς προβλήματα στο πρώτο επίπεδο επαφής του κοινού.

Είναι φανερό, πλέον, ότι το τοπίο της εργασίας αλλάζει σταδιακά, αφού οι εργαζόμενοι βγαίνουν πια από τα γραφεία, δουλεύουν εξ’ αποστάσεως και με διαφορετικούς όρους από παλιά. Εκεί η τεχνητή νοημοσύνη παίρνει πάλι τα ηνία προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες συνδεσιμότητας και παραγωγικότητας, επιτρέποντας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, να ολοκληρώνουν την εργασία τους απρόσκοπτα. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το τελικό προϊόν οποιασδήποτε εταιρίας δεν επηρεάζεται στο ελάχιστο, όπως συμβαίνει και με έναν άλλον κρίσιμο τομέα της ψηφιακής οικονομίας: εκείνον των συναλλαγών. Τραπεζικές εφαρμογές, fintech και καθημερινές συνδιαλλαγές έχουν την ανάγκη της τεχνητής νοημοσύνης προκειμένου να εκτελεστούν σε ελάχιστο χρόνο και να γίνουν όλες οι συναλλαγές μας πιο εύκολες, γρήγορες και απλές.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: