Σε αλυσίδα παρανομιών, αυθαιρεσιών, παραλείψεων, λαθών και παραβάσεων των πτητικών κανόνων δείχνει να οφείλεται το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα στο αεροδρόμιο Πυρί της Λακωνίας και που κόστισε τη ζωή δύο ανθρώπων.
Σύμφωνα με Δελτίο Τύπου της Αστυνομίας, το ιδιωτικό αμφίβιο αεροσκάφος AventuraUltralight στο οποίο επέβαιναν 2 άτομα, απογειώθηκε από το αεροδρόμιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η απογείωση έγινε από τον αεροδιάδρομο 24, δηλαδή από νότια προς βόρεια.
Οι δυο επιβαίνοντες στο αεροσκάφος ήταν ο 52χρονος χειριστής Δημήτρης Χελάς από την Αθήνα και ο 35χρονος συγκυβερνήτης και πρώην Πρόεδρος της Αερολέσχης Καλαμάτας Παναγιώτης Χρονόπουλος από το Πεταλίδι Μεσσηνίας, που εργαζόταν ως μηχανικός αεροσκαφών.
Στην παρέα τους είχαν και ένα τρίτο άτομο το οποίο έμεινε στο έδαφος, αφού το σκάφος ήταν διθέσιο. Όλοι μαζί ξεκίνησαν από το Πεταλίδι με σκοπό να πετάξουν διαδοχικά το αεροσκάφος.
Οι πληροφορίες τώρα, κάνουν λόγο για απογείωση του αεροσκάφους και όταν έφτασε σε κάποιο ύψος, άνοιξε το αλεξίπτωτο. Στη φωτογραφία φαίνεται το μικρό αλεξίπτωτο, που είναι αυτό που τραβά το μεγάλο για να ανοίξει, και ύστερα αποκολλάται από αυτό.
Το μικρό αλεξίπτωτο βρέθηκε στην άκρη του αεροδιαδρόμου 24, όπως δείχνει και η φωτογραφία. Βέβαια το μικρό αλεξίπτωτο είναι αρκετά ελαφρύ για να παρασυρθεί από τον αέρα, και να πέσει οπουδήποτε εκτός από το σημείο που άνοιξε!
Στη συνέχεια άνοιξε το μεγάλο αλεξίπτωτο, αλλά λόγο του ότι το ύψος του αεροσκάφους δεν ήταν μεγάλο, δεν άνοιξε καλά και το αεροσκάφος καρφώθηκε στο έδαφος. Ακόμα και γι αυτό το σενάριο που κυκλοφορεί, υπάρχουν ενστάσεις από έμπειρους πιλότους.
Το θέμα είναι γιατί άνοιξε το αλεξίπτωτο; Δύο είναι οι λόγοι που μπορεί να ανοίξει το αλεξίπτωτο, εκτός του τρίτου που μπορεί να είναι μηχανική βλάβη και να ανοίξει από μόνο του!!!
Ο πρώτος λόγος είναι να το ανοίξει ο πιλότος όταν διαπιστώσει ότι ο κινητήρας του έχει κρατήσει τόσο ώστε δεν έχει άνωση, ή να σταματήσει.
Ο δεύτερος λόγος, και μάλλον εξαιρετικά απίθανος, να μπερδέψει τους μοχλούς και να το ανοίξει κατά λάθος.
“Ξέφραγο αμπέλι” το Aεροδρόμιο
Μετά το τραγικό τέλος των δύο πιλότων, έρχεται στο φως ένα άλλο μεγάλο θέμα που λέγεται αεροδρόμιο, ξέφραγο αμπέλι. Επισήμως το αεροδρόμιο είναι κλειστό, είναι ιδιοκτησίας της πολεμικής αεροπορίας, η οποία το έχει παραχωρήσει στο Δήμο Σπάρτης. Ο Δήμος με τη σειρά του έχει δημιουργήσει μια επιτροπή διαχείρισης. Επισήμως τα κλειδιά του αεροδρομίου τα έχει μόνο η επιτροπή.
Το αεροσκάφος που έπεσε σύμφωνα με νέες πληροφορίες μας, ανήκει σε κάποιον πιλότο από την Κρήτη και βρίσκεται στο αεροδρόμιο για πάρα πολλούς μήνες. Πιθανόν να έφτασε στο αεροδρόμιο οδικώς.
Άρα το αεροσκάφος δεν προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο και στη συνέχεια απογειώθηκε, όπως αρχικά ειπώθηκε.
Οπότε οι τρεις φίλοι ήρθαν οδικώς από το Πεταλίδι, κάποιος τους άνοιξε τις πόρτες του αεροδρομίου και στη συνέχεια έγινε ότι έγινε.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως αν το αεροδρόμιο ήταν ανοικτό και το αεροσκάφος πετούσε νόμιμα, θα αποκλειόταν να γίνει το συγκεκριμένο δυστύχημα. Ίσως όμως και να μην είχε συμβεί, αν είχε απογειωθεί νόμιμα, με σχέδιο πτήσης και λήψη μετεωρολογικού δελτίου με στοιχείων ανέμου (διαδικασία ρουτίνας κατά την απογείωση από οποιοδήποτε ελεγχόμενο αεροδρόμιο).
Όπως όμως τελικά προκύπτει εκ των γεγονότων, στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο στο Πυρί, όποιος θέλει μπαίνει και κυριολεκτικά κάνει ό,τι θέλει…
Και τα ερωτήματα που αυτόματα ανακύπτουν είναι πολλά…
– Μήπως αυτές οι “παράνομες” πτήσεις ήταν ρουτίνα για κάποιους;
– Είναι δυνατόν να έρθουν οι τρεις φίλοι από το Πεταλίδι και να μην ρωτήσουν πρώτα ποιός θα τους ανοίξει τις πόρτες του αεροδρομίου; Θα έκαναν ένα τέτοιο ταξίδι έτσι χωρίς να ξέρουν;
– Ποιός λοιπόν από την επιτροπή του Δήμου, που επισήμως έχουν τα κλειδιά, άνοιξε τις πόρτες στους τρείς φίλους από το Πεταλίδι;
Κάθε… “απάντηση” δεκτή…
Σε ολη την Ελλαδα πετανε παρανομα τα υπερελαφρα….Στο Αγρινιο γινονται οργια…Προσφατα 2 γιαννιωτες της αερολεσχης ιωαννινων, πετουσανε μεχρι το Μεσολογγι πανω απο τα κεφαλια μας, με αεροπλανο χωρις πλοημοτητα, χωρι διπλωματα, ασφαλεια, αδειες και σχεδιο πτησης….