Παλιές πληγές έξυσε η συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Μεταφορών στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Και αυτό γιατί, αποσπάσματά της που έπεσαν στην αντίληψη των εκπροσώπων των Θεσμών στην Ελλάδα, έφεραν και πάλι στην επιφάνεια ένα θέμα που μέχρι σήμερα είχε περάσει κάτω από …τα ραντάρ τους!
Το ελληνικό ταξί είναι το μοναδικό στην Ευρώπη το οποίο δεν είναι υποχρεωμένο να φέρει Pos!
Παρά τις πιέσεις που άσκησαν οι θεσμοί τα τελευταία χρόνια, το θέμα της εγκατάστασης Pos στα ταξί «διέφευγε» συνεχώς της προσοχή τους. Σε αυτό, συνέβαλε αποφασιστικά το γεγονός ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η οποία διατηρούσε πάντα προνομιακές σχέσεις με το συνδικαλιστικό κατεστημένο των ταξί, προσπαθούσε και στο τέλος κατάφερνε, να υψώσει τοίχος προστασίας υπέρ των αιτημάτων του προέδρου του ΣΑΤΑ Θύμιου Λυμπερόπουλου .
Αυτό βέβαια, δεν εμπόδισε όσους οδηγούς ταξί ήθελαν να προσφέρουν στους πελάτες τους όλους τους σύγχρονους τρόπους πληρωμής, να τοποθετήσουν στα αυτοκίνητά τους Pos.
Το βασικό επιχείρημα του ΣΑΤΑ, το οποίο η κυβέρνηση υπερασπίστηκε φανατικά στις διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς, ήταν ότι πολλοί ταξιτζήδες χρωστούν μεγάλα χρηματικά ποσά στον ΕΦΚΑ και αν πληρώνονται τις κούρσες τους μέσω πιστωτικών καρτών, τα χρήματα θα πιστωθούν στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους και εκεί θα μπλοκαριστούν από το ασφαλιστικό τους ταμείο!
Δηλαδή, η κυβέρνηση ζήτησε και πέτυχε να εξαιρέσει τον κλάδο των ταξί από όλα όσα ισχύουν για όλους τους υπόλοιπους ελεύθερους επαγγελματίες. Στην Ελλάδα έχουν υποχρεωθεί να τοποθετήσουν Pos γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί και σχεδόν στο σύνολό τους οι αυτοαπασχολούμενοι και ελεύθεροι επαγγελματίες οι οποίοι εισπράττουν μέσω πιστωτικών καρτών.
Διπλά ευνοημένοι από αυτή την προνομιακή μεταχείριση είναι στην πραγματικότητα όσοι συνηθίζουν να παίρνουν κούρσες χωρίς να θέτουν το ταξίμετρο σε λειτουργία και πληρώνονται κατόπιν συμφωνίας με τον πελάτη, λαμβάνοντας «μαύρο» κόμιστρο!
Η πληρωμή με Pos –ειδικά για τις διαδρομές με προκαθορισμένο κόμιστρο, όπως αυτές από και προς το αεροδρόμιο- θα έβαζε τέλος σε αυτού του είδους τις «πειρατικές» πρακτικές.
Φυσικά όλα αυτά είναι σε γνώση του υπουργού Μεταφορών Χ.Σπίρτζη και του προέδρου του Σ.Α.Τ.Α, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής, σήκωσαν το λάβαρο της επανάστασης ενάντια στο «διεθνή διαπλεκόμενο φιλελεύθερο καπιταλισμό» (σ.σ :φράση του Θ.Λυμπερόπουλου) όταν ο Ν.Δρανδάκης της Beat, τους εξήγησε ότι οι συναλλαγές με πιστωτικές κάρτες, είναι απολύτως διαφανείς, εκκαθαρίζονται στην Ολλανδία και τα χρήματα επιστρέφουν στην Ελλάδα.
Μάλιστα, ο υπουργός Mεταφορών άφησε και αιχμές κατά του Γ.Στουρνάρα, επειδή η ΤτΕ επιτρέπει να φεύγουν τα χρήματα στο εξωτερικό σε περίοδο capital control, αποδεικνύοντας ότι η σχέση του με τις απλές συναλλαγές μέσω πιστωτικών καρτών συναγωνίζονται το επίπεδο των γνώσεών του στην Πυρηνική Φυσική !
Η συζήτηση της περασμένης εβδομάδας, φαίνεται ότι έκανε διπλή ζημιά σε Σπίρτζη και Λυμπερόπουλο : Σε πρώτο χρόνο, η άγνοιά τους σε σχέση με τα θέματα ηλεκτρονικών συναλλαγών και τη λειτουργία των πλατφορμών διαμεσολάβησης, έκαναν viral τα βίντεο με τις τοποθετήσεις τους που κυκλοφόρησαν στο YouTube.
Δεύτερον, ξαναζέσταναν τις ορέξεις των Θεσμών για τοποθέτηση Pos σε όλα τα ταξί, υποχρεωτικά και άμεσα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα τεχνικά κλιμάκια ζήτησαν διευκρινίσεις για το θέμα από το υπουργείο Οικονομικών, αξιώνοντας επείγουσα ενημέρωση για την πρόοδο επί του θέματος.
Έτσι, είναι πολύ πιθανό το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα το σύνολο του κλάδου να υποχρεωθεί στην τοποθέτηση μηχανημάτων Pos σε όλα τα οχήματα του στόλου των ταξί.
Φυσικά, αυτοί που θα πληρώσουν στο τέλος το μάρμαρο είναι οι οδηγοί ταξί, οι οποίοι λόγω του ανένδοτου του κ. Λυμπερόπουλου εναντίων της Beat, θα δουν σύντομα τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους να μπλοκάρονται λόγω χρεών στον ΕΦΚΑ.