Άρχισε η εξέταση των μαύρων κουτιών
«Η διάλυσή του έγινε στον αέρα και τα συντρίμμια διασκορπίστηκαν σε μια μεγάλη έκταση, περίπου 20 τετραγωνικών χιλιομέτρων», είπε, από το Κάιρο όπου βρίσκεται, ο Βίκτορ Σοροτσένκο, ο διευθυντής της Διακυβερνητικής Επιτροπής Αεροπορίας (MAK), διευκρινίζοντας ότι ακόμη είναι «πολύ νωρίς για να εξάγουμε οποιοδήποτε συμπέρασμα».
Η ΜΑΚ είναι αρμόδια για τις έρευνες μετά από ένα αεροπορικό δυστύχημα στη Ρωσία. Με την ιδιότητα του επικεφαλής της ο Σοροτσένκο συμμετέχει στην έρευνα για τη συντριβή της πτήσης 9268, σε συνεργασία με τους Αιγύπτιους ειδικούς αλλά και Γάλλους και Γερμανούς εμπειρογνώμονες που εκπροσωπούν την κατασκευάστρια εταιρεία Airbus.
Στο ίδιο κλίμα και οι δηλώσεις του Αλεξάντερ Νεράντκο, επικεφαλής της αρχής πολιτικής αεροπορίας της Ρωσίας, Rosaviatsia, ο οποίος σε δηλώσεις που έκανε στο ρωσικό τηλεοπτικό δίκτυο Russia 24 και αναμετέδωσε σήμερα το πρακτορείο Interfax είπε ότι το γεγονός ότι τα συντρίμμια του ρωσικού αεροσκάφους που κατέπεσε στην Αίγυπτο χθες έχουν διασκορπιστεί σε μια μεγάλη ακτίνα καταδεικνύει ότι το Airbus Α321 διαλύθηκε στον αέρα, ενώ πετούσε σε μεγάλο ύψος. «Όλες οι ενδείξεις καταδεικνύουν ότι η καταστροφή της ατράκτου του αεροσκάφους έγινε στον αέρα και σε μεγάλο ύψος» τόνισε ο Νεράντκο.
Οι ειδικοί πρόβαλαν ως πιθανή την υπόθεση της διάλυσης του αεροσκάφους εν πτήσει λόγω του τρόπου με τον οποίο διασκορπίστηκαν τα συντρίμμια.
Οι αιγυπτιακές αρχές ανακοίνωσαν το Σάββατο ότι βρήκαν τμήματα του αεροσκάφους και απανθρακωμένα πτώματα σε έναν κύκλο με ακτίνα 8 χιλιομέτρων κάτι που, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, δείχνει ότι το αεροσκάφος Airbus A321 δεν κατέπεσε ακέραιο αλλά διαλύθηκε ή εξερράγη εν πτήσει. Ένας αξιωματικός του αιγυπτιακού στρατού που μετέχει στις έρευνες ανέφερε ότι σήμερα η περίμετρος των ερευνών επεκτάθηκε στα 15 χιλιόμετρα.
Από την άλλη πλευρά, ο Αιγύπτιος πρόεδρος Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι, ζήτησε από όλους να περιμένουν τα αποτελέσματα της έρευνας προτού προβούν σε εικασίες για τις πιθανές αιτίες της συντριβής του αεροσκάφους. «Σε αυτές τις περιπτώσεις, θα πρέπει να αφήσουμε τους ειδικούς να εργαστούν και να μην αναφερόμαστε σε αιτίες καθώς αυτό ακριβώς αποτελεί το αντικείμενο μιας μεγάλης, περίπλοκης τεχνικής έρευνας» είπε απευθυνόμενος σε αξιωματικούς του στρατού, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο MENA. «Πρόκειται για ένα περίπλοκο ζήτημα που απαιτεί τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και ερευνών που μπορεί να κρατήσουν μήνες», συνέχισε.
Οι Ρώσοι ερευνητές, από την πλευρά τους, θα εξετάσουν όλα τα πιθανά σενάρια της συντριβής, όπως διευκρίνισε σε ανακοίνωσή του ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Ερευνών της Ρωσίας, Βλαντίμιρ Μάρκιν.
Κανένα σενάριο δεν αποκλείεται
Στο μεταξύ οι προκαταρκτικές έρευνες που διεξήχθησαν στο σημείο της αεροπορικής τραγωδίας στην Αίγυπτο κατέδειξαν ότι κανένα σενάριο δε μπορεί να αποκλειστεί και η έρευνα θα συνεχιστεί προς όλα τα μέτωπα, επισήμανε σήμερα ο εκτελεστικός διευθυντής της Διακυβερνητικής Επιτροπής Αεροπορίας.
«Οι πρώτες έρευνες κατέδειξαν ότι δε μπορούμε να αποκλείσουμε καμία από τις εκδοχές σε αυτό το στάδιο, θα εργαστούμε σε όλα τα μέτωπα» επισήμανε ο Βίκτορ Σοροτσένκο στο τηλεοπτικό δίκτυο Rossiya-24.
Ο Σοροτσέκνο υπογράμμισε ότι η Επιτροπή δεν προτάσσει ως επικρατέστερο κανένα από τα πιθανά σενάρια του τι συνέβη και είχε ως αποτέλεσμα τη συντριβή του αεροσκάφους της Kogalymavia στην χερσόνησο του Σινά χθες.
Εν τω μεταξύ, Αιγύπτιοι εμπειρογνώμονες ξεκίνησαν την εξέταση του περιεχομένου των δύο μαύρων κουτιών του ρωσικού Airbus A321.
Ένας δημοσιογράφος του πρακτορείου Ρόιτερς που βρισκόταν στο υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου είπε ότι είδε τους αναλυτές να φεύγουν από τη μονάδα τεχνικής ανάλυσης η οποία επιβεβαίωσε ότι έχουν αρχίσει την εξέταση των μαύρων κουτιών.
Ο Βλαντιμίρ Μάρκιν αποκάλυψε, ακόμη, ότι οι ερευνητές έχουν συγκεντρώσει τα τεχνικά έγγραφα του αεροσκάφους που κατέπεσε, για όλη την περίοδο της χρήσης του, και έχουν πάρει καταθέσεις από τους υπαλλήλους που ήταν υπεύθυνοι για τη συντήρηση των αεροσκαφών της εταιρείας Kogalymavia καθώς επίσης και από το πλήρωμα μιας πρόσφατης πτήσης της ίδιας εταιρείας.
Στο μικροσκόπιο όλα τα Airbus A321 της Kogalymavia
Την ίδια ώρα οι ρωσικές αρχές έδωσαν εντολή στην αεροπορική εταιρεία Kogalymavia να προχωρήσει σε έλεγχο όλων των αεροσκαφών τύπου Airbus A321 που διαθέτει, ανακοίνωσε μια εκπρόσωπος της μητρικής εταιρείας THC Holding.
Η Οξάνα Γκολοβίνα είπε ότι η Kogalymavia είναι σε επαφή με την ομοσπονδιακή υπηρεσία ασφάλειας των αερομεταφορών για το χρόνο κατά τον οποίο θα γίνουν οι έλεγχοι αυτοί. Διευκρίνισε ότι δεν θα επηρεαστούν τα προγραμματισμένα δρομολόγια καθώς τα αεροσκάφη θα ελεγχθούν το ένα μετά το άλλο και όχι όλα μαζί ταυτόχρονα. «Η εταιρεία συνεχίζει τη λειτουργία της», τόνισε. Ωστόσο μια εκπρόσωπος της ομοσπονδιακής υπηρεσίας, η Αναστασία Ντομπρόφσκαγια, είπε στη δημόσια τηλεόραση ότι έχει δοθεί εντολή στην εταιρεία να μην πετούν τα αεροσκάφη Α321 μέχρις ότου να μελετηθούν όλοι οι παράγοντες που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την τραγωδία στο Σινά.
Τρόμος σε αρχές και επιβάτες
Η συντριβή της πτήσης 9268 23 λεπτά μετά την απογείωσή της από το αεροδρόμιο του Σαρμ ελ Σέιχ είναι η χειρότερη αεροπορική καταστροφή που έχει γνωρίσει ποτέ η Ρωσία καθώς σκοτώθηκαν όλοι οι επιβαίνοντες, 217 επιβάτες και τα 7 μέλη του πληρώματος.
Ο βουλευτής Βλαντίμιρ Γκουτένοφ ζήτησε να απαγορευτούν οι πτήσεις όλων των αεροσκαφών που είναι ηλικίας άνω των 15 ετών. Το Α321 που κατέπεσε στο Σινά ήταν 18 ετών.
Σύμφωνα με τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης, περίπου 15 επιβάτες που είχαν εισιτήρια δεν εμφανίστηκαν ποτέ στο αεροδρόμιο της Αγίας Πετρούπολης, το βράδυ του Σαββάτου, για να επιβιβαστούν σε άλλη πτήση της ίδιας εταιρείας που αναχώρησε τελικά για το Σαρμ ελ Σέιχ με επτά ώρες καθυστέρηση.