Σε μια σοβαρή καταγγελία στη Βουλή προχώρησε ο βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος επικαλούμενος μελέτη διεθνούς Ινστιτούτου.
Σύμφωνα με αυτή πλοία «φαντάσματα» διακινούν μεγάλες ποσότητες οπλισμού και πυρομαχικών αλλά και φανατικούς μουσουλμάνους αλωνίζοντας τις ακτές του Αιγαίου και της Κρήτης. Στόχος τους είναι η μετακίνηση μεγάλου αριθμού εξτρεμιστών προς την Ευρώπη τόσο μέσω άλλων Μεσογειακών χωρών όσο και μέσω της Ελλάδας.
Ο κ. Νικολόπουλος κατέθεσε την καταγγελία του στην Βουλή και απευθύοντας ερωτήματα προς τους αρμόδιους υπουργούς για το εάν έχουν λάβει γνώση των στοιχείων.
Παράλληλα ρωτά εάν έχουν ληφθεί πρόσθετα μέτρα ασφαλείας περιμετρικά της Κρήτης, στο νότιο Αιγαίο και το Ιόνιο πέλαγος.
Διαβάστε την ερώτηση – καταγγελία στη Βουλή
“Ένας νέος «πονοκέφαλος» και ασύμμετρη απειλή προστίθεται στις αρχές ασφαλείας των ευρωπαϊκών κρατών -και κυρίως των μεσογειακών, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας-, παράλληλα με τις τεράστιες γεωπολιτικές αλλαγές που συντελούνται, με μετακινήσεις πληθυσμών και βίαιη αλλαγή των ευρωσυνόρων.
Η νέα απειλή ακούει στο όνομα «πλοία-φαντάσματα», που πλέουν σε διεθνή ύδατα, πολύ κοντά στις ακτές, και τα οποία προσπαθούν να κρύψουν την ταυτότητά τους, κλείνοντας τα δορυφορικά συστήματα AIS, την ώρα που προσεγγίζουν σε ακτές νησιών του Αιγαίου, της Κρήτης, της ηπειρωτικής Ελλάδας και της Ιταλίας.
Σημειωτέον ότι οι πλοίαρχοι είναι υποχρεωμένοι, βάσει της διεθνούς νομοθεσίας, να διατηρούν τα δορυφορικά συστήματα των πλοίων τους συνεχώς ανοικτά.
Ο ρόλος των συγκεκριμένων πλοιάρχων είναι ύποπτος και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ταχύπλοα σκάφη, με ισχυρότατες, σε ιπποδύναμη, μηχανές, τα προσεγγίζουν και μεταφέρουν ελαφρά όπλα και τζιχαντιστές, με προορισμό την Ευρώπη.
Πρόκειται κυρίως για πρόσωπα που είχαν φύγει από ευρωπαϊκά κράτη και επιστρέφουν πίσω.
Όλα αυτά συνδέονται με τη διεθνή τρομοκρατία, τον ISIS, την Τουρκία και τις επιδιώξεις αποσταθεροποίησης των Βαλκανίων.
Προκύπτουν, λοιπόν, «καυτά» ερωτήματα, που προβληματίζουν τις μυστικές υπηρεσίες και κυρίως τα κράτη που επηρεάζονται από αυτήν την κινητικότητα.
Η υπόθεση εμπλέκει και την Κρήτη, καθώς κάποια από τα πλοία αυτά έχουν προσεγγίσει τις ακτές της νότιας Κρήτης, στη Μεσαρά. προερχόμενα από το λιμάνι Μιζουράτα της Λιβύης.
Το NATO εξετάζει τη δημιουργία δύναμης ταχείας επέμβασης με ταχύπλοα σκάφη, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα υψηλής ιπποδύναμης σκάφη των παρανόμων.
Σύμφωνα με πληροφορίες των μυστικών υπηρεσιών, οι τζιχαντιστές σκοπεύουν να μεταφέρουν μαχητές από περιοχές της Λιβύης στη νότια Ευρώπη, με πλοία!
Η πληροφορία προέρχεται από το βρετανικό αντιτρομοκρατικό think tank «Quilliam». το οποίο απέκτησε πρόσβαση στην αλληλογραφία τον Αμπού Ιμπραήμ αλ-Λίμπιμ. στελέχους του ISIS, με υψηλό κύρος στην οργάνωση.
Το χαλιφάτο σκοπεύει να οργανώσει την ταυτόχρονη μεταφορά εκατοντάδων χιλιάδων μελών του προς την Ευρώπη, προκειμένου να τους χρησιμοποιήσει ως «ψυχολογικό όπλο».
«Η Λιβύη έχει μία μεγάλη ακτογραμμή, με μέτωπο τα νότια κράτη των σταυροφόρων, που μπορούν να προσεγγιστούν πολύ εύκολα, ακόμα και με μικρά πλοιάρια», αναφέρεται στο κείμενο που υπέκλεψε η υπηρεσία από τον τζιχαντιστή, ο οποίος ασχολείται με την «προσέλκυση» νέων επίδοξων μαχητών μέσω διαδικτύου.
Το σχέδιο των τζιχαντιστών είναι να περάσουν χιλιάδες μαχητές από τη Συρία και το Ιράκ ως παράνομοι μετανάστες στη νότια Ευρώπη και στη συνέχεια να ξεκινήσουν μία ολοκληρωτική επίθεση, με στόχο το χάος και την αιματοχυσία.
«Αυτά τα πλοία με ανθρώπους που έρχονται για μεταναστευτικούς λόγους θα μπορούσαν πς επόμενες λίγες εβδομάδες να είναι γεμάτα από τρομοκράτες αν δεν κάνουμε κάτι», αναφέρει ο πρεσβευτής της Αιγύπτου στο Λονδίνο, Νάσερ Καμέλ.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Πάολο Τζεντιλόνι, κάνοντας λόγο για «τεράστιο κίνδυνο» και ζητώντας την άμεση αντίδραση της διεθνούς κοινότητας.
«Η είσοδος παράνομων μεταναστών και στην Ιταλία γίνεται με τεράστιους ρυθμούς κι αν μπορούσαμε να το εκμεταλλευτούμε αυτό και να το αναπτύξουμε στρατηγικά, τότε θα επιφέραμε πανδαιμόνιο στη νότια Ευρώπη, θα μπορούσαμε ακόμα να κλείσουμε τις ναυτιλιακές οδούς και να πραγματοποιούμε επιθέσεις στα πλοία και τα τάνκερ των σταυροφόρων», φέρεται να έχει πει ο Αμπού Ιμπραήμ αλ-Λίμπιμ.
Η έρευνα των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών, αλλά και του Ισραήλ, στοιχεία των οποίων έχουν διαβιβαστεί και σε ελληνικές αρχές, αποκαλύπτει ότι συνολικά περίπου 2.000 πλοία «έσβησαν» για λίγα λεπτά το στίγμα τους από τον χάρτη πριν μπουν σε ευρωπαϊκά ύδατα, τους πρώτους δύο μήνες του 2017.
Σύμφωνα μάλιστα με την ισραηλινή εταιρία ανάλυσης θαλάσσιων δεδομένων Windward, τους δύο πρώτους μήνες του έτους 20 πλοία ξεκίνησαν από τη Λιβύη, από περιοχές όπου διαθέτει βάσεις το Ισλαμικό Κράτος.
Άλλα 20 σκάφη σταμάτησαν τις εκπομπές τους. κάνοντας επίσης ύποπτες στάσεις (και μάλιστα για περισσότερες από έξι ώρες) στα χωρικά ύδατα του Λιβάνου ή της Συρίας, προτού φτάσουν στην Ευρώπη.
Οι μυστικές υπηρεσίες έχουν και ονόματα πλοίων, τα οποία παραμένουν στο μικροσκόπιο τους.
Σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, όλα τα πλοία διαθέτουν το Σύστημα Αυτόματης Ταυτοποίησης (Automatic Identification System-AIS),το οποίο οφείλουν να ενεργοποιήσουν μόλις σηκώσουν άγκυρα και βγουν από κάποιο λιμάνι.
Η μόνη περίπτωση που δικαιολογούνται να το απενεργοποιήσουν είναι αν ο καπετάνιος εκτιμήσει ότι υπάρχει ένας επικείμενος κίνδυνος, όπως, για παράδειγμα, πειρατές.
Αν ο πλοίαρχος κατεβάσει τον διακόπτη του GPS, οφείλει να το καταγράψει στο ημερολόγιο του πλοίου.
Όταν απενεργοποιηθεί το AIS, το πλοίο «εξαφανίζεται» από τον χάρτη και η προσπάθεια εντοπισμού του χαρακτηρίζεται ως αναζήτηση… βελόνας στα άχυρα.
Το Ισλαμικό Χαλιφάτο αναπτύσσεται ραγδαία στη Λιβύη, όπου αρκετές πόλεις έχουν κυριευθεί από τζιχαντιστές, οι οποίοι δρουν υπό τις εντολές του αρχηγού της οργάνωσης στη Συρία, Αμπό Μπακρ αλ-Μπαγκντάντι.
Τον τελευταίο χρόνο, περισσότεροι από 200.000 άνθρωποι έχουν προσπαθήσει να εισέλθουν στην Ευρώπη από τη Μεσόγειο, αριθμός σχεδόν τριπλάσιος από τον αντίστοιχο του 2011, κυρίως λόγω του χάους και των μαχών που επικρατούν.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
1ον Συμμερίζεται τις αναλύσεις και τις εκθέσεις συμμαχικών κρατών;
2ον Είναι ο κίνδυνος, όντως, μεγάλος και όπως περιγράφεται στις εκθέσεις;
3ον Έχουν ληφθεί πρόσθετα μέτρα ασφαλείας περιμετρικά της Κρήτης, στο νότιο Αιγαίο και το Ιόνιο πέλαγος;
Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος