Η ευφορία που έχει δημιουργηθεί ως προς το μέσο-μακροπρόθεσμο μέλλον στη ναυλαγορά πλοίων ξηρού φορτίου και η οποία στηρίζεται στα σημάδια ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας, έχει ως αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να στραφούν στον συγκεκριμένο τύπο πλοίου.
Μπροστάρηδες είναι και εδώ οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες από τις αρχές του χρόνου έως και την 20η Οκτωβρίου 2017 έχουν δώσει, 2,06 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 153 φορτηγών πλοίων. Παγκοσμίως έχουν επενδυθεί μέσα στο 2017 περί τα 7,1 δισ. δολάρια για τη συνολική αγορά 566 φορτηγών πλοίων, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Allied Shipping Research.
Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αγοράσει το 27% των φορτηγών πλοίων που έχουν πουληθεί μέσα στη χρονιά ενώ τα ποσά που έχουν δώσει καλύπτουν το 29% των συνολικών κεφαλαίων παγκοσμίως για τον συγκεκριμένο κλάδο.
Το επίσης εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι συνολικά για αγορές πλοίων όλων των τύπων μέσα στ ο 2017 οι Έλληνες έχουν ξοδέψει 3,9 δισ. δολάρια εκ των οποίων 2,06 για φορτηγά, ποσοστό 52,8%!!!!
Στην κούρσα αυτή ακολουθούν οι Κινέζοι με 107 φορτηγά συνολικής αξίας 994,5 εκατομμυρίων δολαρίων και οι Νορβηγοί με μόλις 40 φορτηγά πλοία αξίας 791,7 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το ενδιαφέρον για αγορά φορτηγών πλοίων είναι παγκόσμιο. Και αυτό γιατί έχουν αγοραστεί έως τώρα συνολικά 1.305 πλοία εκ των οποίων 566 είναι φορτηγά, ποσοστό 43,3%!
Για τα 1.305 πλοία έχουν δοθεί συνολικά 16,642 δισεκατομμύρια δολάρια από τα οποία τα 7,1 για φορτηγά πλοία, ποσοστό 43,2%.
για πες μας ομως για το ποσα δηλωνουν στην εφορια ???? μηπως λιγοτερα απο καπετανιο ??? μεχρι μουτσο ??????