Το πανίσχυρο νέο ρωσικό μαχητικό-βομβαρδιστικό πολλαπλού ρόλου ΜiG-35 έκλεψε την παράσταση στην αεροπορική επίδειξη MAKS 2017 στο Ζουκόφσκι έξω από τη Μόσχα.
Ρώσοι αξιωματούχοι είπαν ότι το νέο μαχητικό θα ενταχθεί από του χρόνου στην πολεμική αεροπορία της χώρας.
Το νέο μαχητικό τζετ μπορεί να πετάξει με ταχύτητες άνω των 2.700 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ φτάνει σε ύψος τα 17.500 μέτρα ( 57.400 πόδια). Η ακτίνα κρούσης του φτάνει τα 1.000 χιλιόμετρα ενώ υπάρχει δυνατότητα αντικατάστασης της θέσης του δεύτερου χειριστή με μια επιπλέον δεξαμενή καυσίμου.
«Με τις τροποποιήσεις που έχει υποστεί, οι δυνατότητές του προσεγγίζουν εκείνες των μαχητικών της 5ης γενιάς. Έχει νέες δυνατότητες ραντάρ και αναγνώρισης. Είναι εξοπλισμένο με αναβαθμισμένα όπλα και επικάλυψη stealth που το καθιστά αόρατο για τον αντίπαλο. Αυτό κάνει αυτό το τζετ τόσο ελκυστικό», δήλωσε η Ίλια Ταρασένκο, Διευθύνων Σύμβουλος της MiG Corporation.
Το μαχητικό αυτό, που πρόκειται να αντικαταστήσει τα Mig-29, έκανε την παρθενική του πτήση πριν από μία δεκαετία, αλλά έχει υποστεί έκτοτε αρκετές μεγάλες τροποποιήσεις με στόχο την αναβάθμιση των δυνατοτήτων του και να γίνει πιο ελκυστικό οικονομικά στους ξένους αγοραστές.
Στη διεθνή πρεμιέρα του τον περασμένο Ιανουάριο, ο επικεφαλής της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας, Βίκτωρ Μποντάριεφ, είχε πει πώς το αεροσκάφος θα αναπτυχθεί και για δοκιμές όπλων λέιζερ, αλλά σύμφωνα με τους κατασκευαστές κάτι τέτοιο θα γίνει στο μέλλον. Ο Μποντάριεφ είχε πει τότε ότι η Ρωσία ενδιαφέρεται να αγοράσει έως και 170 τέτοια αεροσκάφη, προσθέτοντας, όμως, ότι το νέο μοντέλο απευθύνεται κυρίως στις ξένες αγορές.
Μετά τη χθεσινή επίδειξη ο Ρώσος υφυπουργός Άμυνας Γιούρι Μπορίσοφ είπε ότι εφόσον ολοκληρωθούν με επιτυχία όλες οι πτητικές δοκιμές, το MiG-35 θα είναι έτοιμο το 2018.
Η CEO της MiG Corporation υπογράμμισε ότι περίπου 30 χώρες χρησιμοποιούν διάφορες εκδοχές του προηγούμενου μοντέλου, του MiG-29 κι ότι γίνονται συζητήσεις με πιθανούς αγοραστές. Αρνήθηκε να τους αποκαλύψει, όμως είπε ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον «στις αγορές της Ινδίας, της νοτιοανατολικής Ασίας, της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής» επισημαίνοντας ότι το κόστος κάθε αεροσκάφους εκτιμάται στα 40 εκατομμύρια δολάρια, γεγονός που το καθιστά περίπου 20%-25% φτηνότερο σε σχέση με τους ανταγωνιστές του.