ΝΕΑ ΒΟΜΒΑ από Υποψήφιο του ΣΥΡΙΖΑ: «Ναι, υπό όρους θα μπορούσαμε να κόψουμε ευρώ, αλλά δε θα το επιλέγαμε ποτέ. Οριακά, ναι, θα μπορούσαμε» (ΒΙΝΤΕΟ)

Κοινοποίηση:
moumoulidis_605_355

«Ναι, υπό προϋποθέσεις θα μπορούσαμε να κόψουμε ευρώ, αυτό είναι μια άλλη ιστορία που πρέπει να εξηγήσουμε αναλυτικά και με όρους οικονομικούς και ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Υπό όρους. Αλλά δε θα το επιλέγαμε ποτέ. Οριακά, ναι, θα μπορούσαμε».

Αυτό ανέφερε, μιλώντας στην εκπομπή του Top Channel «Too..day» και στη δημοσιογράφο Νατάσα Χατζηγεωργίου, ο υποψήφιος βουλευτής Κοζάνης του ΣΥΡΙΖΑ Θέμης Μουμουλίδης, κληθείς να σχολιάσει την επίμαχη αναφορά της συνυποψήφιας του Ραχήλ Μακρή.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

6 Σχόλια

  1. ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑΤΑ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ

  2. Η Ελλάδα μπορεί να επικαλεσθεί “δημοσιονομική αδυναμία” (State of Necessity) και να σωθεί

    Πέρα από την τρομοκρατία που ασκείται στους Έλληνες για το ενδεχόμενο «χρεωκοπίας» της Ελλάδας, επιστροφής στη δραχμή κλπ., η ουσία είναι ότι ενώ η στάση πληρωμών αποτελεί ρεαλιστικό ενδεχόμενο, δεν φαίνεται να υπάρχει καμία σοβαρή προετοιμασία της Ελλάδας για να την αντιμετωπίσει, εάν χρειαστεί. Η γενική παραπληροφόρηση – τηλεοπτική και μη – συσκοτίζει την κατάσταση ακόμη περισσότερο. Ο κόσμος ακούει «στάση πληρωμών» ή «χρεωκοπία» και φαντάζεται τα χειρότερα.

    Η αλήθεια είναι όμως, ότι ακόμη και εάν ένα κράτος κηρύξει στάση πληρωμών προς τους δανειστές του (αυτό εννοεί ο όρος «χρεωκοπία» κράτους), το κράτος εξακολουθεί να έχει στη διάθεσή του χρήματα από φόρους για πληρωμές των βασικών του λειτουργιών. «Στάση πληρωμών» ή «χρεωκοπία» κράτους στη διεθνή οικονομική αργκό δεν σημαίνει ότι το κράτος δεν έχει καθόλου χρήματα, αλλά ότι το κράτος παύει να εξυπηρετεί τα δάνειά του. Άσχετα από το επιθυμητό ή μη μιας στάσης πληρωμών των ελληνικών δανείων, η Ελλάδα πρέπει να προετοιμαστεί για μια τέτοια περίπτωση, για τον πολύ απλό λόγο ότι το ενδεχόμενο αυτό γίνεται όλο και πιο πιθανό. Πώς όμως θα πρέπει να χειριστεί μια τέτοια κατάσταση;

    Αυτό που δεν μας λένε: State of Necessity

    Επιμελώς αποκρύπτεται στην Ελλάδα από όλους ότι το διεθνές δίκαιο αναγνωρίζει σε ένα κράτος που βρίσκεται σε κατάσταση δημοσιονομικής αδυναμίας (αγγλ.: State of Necessity) το δικαίωμα να αναστείλει την πληρωμή των δανείων του. Αυτό δεν είναι η γνώμη του ανώνυμου Επώνυμου, αλλά όσα κωδικοποίησε η Διεθνής Νομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών (International Law Commission) από εφαρμογή αυτού του κανόνα για πάνω από έναν αιώνα στο διεθνές δίκαιο. Δείτε στο ILC-Yearbook του 1980 πόσα ενδιαφέροντα επιχειρήματα μπορεί να χρησιμοποιήσει η Ελλάδα έναντι των δανειστών της (από τη σελίδα 14 και μετά, ειδικά από το σημείο 25 και έπειτα) και αφήστε το ΣΥ.ΡΙ.Ζ.Α. να ζητάει «λογιστικό έλεγχο του χρέους», ενώ η Ελλάδα έχει στο χέρι της τη δυνατότητα να πει ένα νομιμότατο «ελάτε όταν έχω» στους δανειστές της.

    Αυτό που αποκρύπτεται ακόμη πιο επιμελώς είναι ότι υπάρχει σήμερα όλο και πιο έντονη διεθνής αμφισβήτηση της δυνατότητας αναστολής των πληρωμών όταν τα δάνεια οφείλονται σε ιδιώτες δανειστές (όχι κράτη) και υπάγονται σε αλλοδαπό δίκαιο. Η σημαντικότερη αμφισβήτηση αυτού του είδους τα τελευταία χρόνια προήλθε από το γερμανικό συνταγματικό δικαστήριο το 2007, σε σχέση με τα χρέη της Αργεντινής, τη στιγμή που άλλα ανώτατα δικαστήρια (όπως της Ιταλίας το 2005) είχαν αναγνωρίσει ότι η Αργεντινή δικαιούται να αναστείλει τις πληρωμές των δανείων προς ιδιώτες πιστωτές, ακόμη και εάν αυτά υπάγονται στο αγγλικό δίκαιο.

    Αυτός είναι λοιπόν ο λόγος, για τον οποίο υπάρχει τέτοια πίεση για το αγγλικό δίκαιο και ταυτόχρονα (κάτι που δεν λέγεται τόσο πολύ δημοσίως) για το δικαστήριο που θα κρίνει α) αν η Ελλάδα είναι πράγματι σε state of necessity και β) αν δικαιούται να αναστείλει τις πληρωμές προς ιδιώτες. Είναι η μόνη ελπίδα που έχουν σήμερα οι ιδιώτες πιστωτές να ξεπεράσουν το σημαντικότατο νομικό εμπόδιο της State of Necessity.

    Οι δυνατότητες της Ελλάδας σε καθεστώς State of Necessity

    Η δυνατότητα να επικαλεστεί η Ελλάδα State of Necessity σε περίπτωση χρηματοδοτικού αδιεξόδου είναι το βασικό της όπλο, που κινδυνεύει με το αγγλικό δίκαιο. Το ελληνικό δίκαιο (άρθρο 31 ν. 1914/1990) προβλέπει ότι οι όροι των ομολόγων (επιτόκιο, χρόνος αποπληρωμής κλπ.) ρυθμίζονται με απλές υπουργικές αποφάσεις. Αυτό σημαίνει ότι, όταν η Ελλάδα επικαλεστεί State of Necessity, μπορεί την άλλη στιγμή με μια απλή υπουργική απόφαση να σταματήσει την τοκογονία των ομολόγων (0% επιτόκιο) και να αναστείλει την πληρωμή τους για όσο διαρκεί η State of Necessity. Με τον τρόπο αυτό, ρίχνει το έλλειμμά της κατά 6% ή περισσότερο (όσο είναι η δαπάνη των τόκων ως ποσοστό του ΑΕΠ) και σταματάει να έχει την πίεση της αποπληρωμής του χρέους. Το σημαντικότερο: Η νομιμότητα μιας τέτοιας ενέργειας θα κριθεί (πλην περιπτώσεων όπου ενεργοποιούνται ρήτρες διεθνούς διαιτησίας) από τα ελληνικά δικαστήρια.

    Το ίδιο ακριβώς μπορεί να κάνει και με τα δάνεια του Μνημονίου, με τη διαφορά ότι εδώ θα χρειαστεί νόμος της Βουλής και όχι απλή υπουργική απόφαση. Εδώ η επίκληση της State of Necessity θα είναι όμως πιο ασφαλής, διότι η εφαρμογή της State of Necessity δεν αμφισβητείται έναντι άλλων κρατών ή διεθνών οργανισμών – ασχέτως του ότι η δανειακή σύμβαση του Μνημονίου προβλέπει παραίτηση της Ελλάδας από ασυλίες εθνικής κυριαρχίας: Αυτά δεν ισχύουν όταν υπάρχει State of Necessity, που αποτελεί αναγκαστικό διεθνές δίκαιο. Εδώ η νομιμότητα της State of Necessity θα κριθεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που δύσκολα θα αρνηθεί ότι η Ελλάδα βρίσκεται πράγματι σε State of Necessity.

    Σε απλή αριθμητική, η επίκληση της State of Necessity σημαίνει για την Ελλάδα αυτόματη μείωση του ελλείμματός της στο 3-4%, το οποίο μπορεί να καλυφθεί (εντός του ευρώ και χωρίς καμία ανάγκη για μετάβαση στη δραχμή) είτε με εσωτερικό δανεισμό, είτε με στοχευμένες περικοπές δαπανών, είτε με δανεισμό από τρίτα κράτη, που θα είχαν ενδιαφέρον ή συμφέρον να δανείσουν την Ελλάδα. Για τους δανειστές της Ελλάδας σημαίνει ότι κρατούν όλο το κεφάλαιό τους, αλλά θα ξεκινήσουν ξανά να εισπράττουν τόκους και να μπορούν να ζητήσουν αποπληρωμή του κεφαλαίου τους, όταν η Ελλάδα δηλώσει ότι έχει ξεπεράσει τη State of Necessity. Αυτό θα συμβεί από τη στιγμή που θα επιτευχθούν τα πρώτα πλεονάσματα και βελτιωθεί η διεθνής χρηματοπιστωτική εικόνα της Ελλάδας, ώστε να μπορεί να απευθυνθεί ξανά στις αγορές χρήματος.

    Θεωρίες συνωμοσίας

    Εδώ τίθεται το ερώτημα: Αν είναι τόσο απλό και τόσο εύκολο, γιατί δεν θέλουν όλοι να ακολουθήσει η Ελλάδα αυτή την λύση, που αφήνει ευχαριστημένους και την Ελλάδα, που θα ξεφύγει από το Μνημόνιο, και τους δανειστές, που δεν θα πρέπει να υποστούν κανένα haircut;

    Πρώτον, διότι από τον Οκτώβριο του 2009 και μετά η ηγεσία της Ελλάδας υπηρετεί οποιαδήποτε άλλα συμφέροντα, εκτός από τα ελληνικά.

    Δεύτερον, διότι η ελληνική κρίση προκλήθηκε στα πλαίσια ευρύτερου νομισματικού πολέμου και συντηρείται στα πλαίσια του ίδιου νομισματικού πολέμου.

    Τρίτον, διότι η ελληνική κρίση είναι μια θαυμάσια ευκαιρία για πλιάτσικο στην ελληνική δημόσια περιουσία και στο ελληνικό χρηματοπιστωτικό σύστημα και αυτοί που κινούν τα νήματα δεν θέλουν να αφήσουν τέτοια ευκαιρία να πάει χαμένη.

    Αυτά όλα μπορεί να είναι θεωρίες συνωμοσίας, όμως είναι και η μόνη λογική εξήγηση γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει διερευνηθεί η προφανής (και νόμιμη) λύση για την Ελλάδα, που είναι η, σε διαπραγμάτευση με τους εταίρους, κήρυξη της Ελλάδας σε προσωρινή State of Necessity (δημοσιονομική αδυναμία), ζητώντας από τους πιστωτές να μην χάσουν κεφάλαιο (όπως στο PSI), αλλά μόνον τόκους για κάποιο χρονικό διάστημα, μέχρι να στρώσει η Ελλάδα τα οικονομικά της.

    Κάθε αντίλογος είναι ευχαρίστως δεκτός. Δεδομένα είναι όμως ότι

    α) η State of Necessity ως κανόνας του διεθνούς δικαίου είναι εκεί και ήταν εκεί πάντα και

    β) κανείς δεν μιλάει για αυτή τη ρεαλιστικότατη εκδοχή, ενώ διαδεδομένες είναι οι μη ρεαλιστικές συζητήσεις για λογιστικό έλεγχο του χρέους κλπ.

    Αν αυτά από μόνα τους δεν μας υποψιάζουν ότι οι θεωρίες συνωμοσίας έχουν κάποια βάση, ας δούμε τουλάχιστον κατάματα την πραγματικότητα μιας ενδεχόμενης ελληνικής χρεωκοπίας: Η Ελλάδα πρέπει να μπορεί να διαχειριστεί μια τέτοια κατάσταση προς το συμφέρον της. Και το καθαρό συμφέρον της είναι, αν χρειαστεί να επικαλεστεί State of Necessity, όπως είναι όλο και πιθανότερο, να το κάνει αυτό με τα ελληνικά ομόλογα υπό το υπάρχον καθεστώς τους.
    Επώνυμος

    http://kostasxan.blogspot.gr/2012/01/state-of-necessity.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/vhzE+%28%CE%91%CF%82+%CE%BC%CE%B9%CE%BB%CE%AE%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%85%CF%82

  3. ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΜΠΟΡΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΤΥΠΩΣΕΙ ΔΙΚΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩ

    Η Ιρλανδία τύπωσε 80 δισ. ευρώ χωρίς να εγγραφούν στον προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και επιτρέπεται από το καταστατικό της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, παράγραφος 14.4.

    Ναι, οι περιφερειακές τράπεζες μπορούν να τυπώσουν χρήμα υπό την πιο πάνω ερμηνεία.

    Το 2010 η κεντρική τράπεζα της Ιρλανδίας τύπωσε ξεχωριστά από το ευρωσύστημα περίπου 80 δισ. ευρώ.

    Αργότερα η ΤτΕ τύπωσε περίπου 110 δισ. ευρώ με τον ίδιο τρόπο. Έκανε χρήση αυτό που λέμε συναλλαγές ELA.

    Οι συναλλαγές ELA κυριολεκτικά είναι λεφτά που τυπώνει η περιφερειακή κεντρική τράπεζα και δεν συμπεριλαμβάνονται στο ενεργητικό της ΕΚΤ.
    Οι συναλλαγές αυτές θεωρητικά έχουν μεγάλο ρίσκο και για αυτό τον λόγο δεν αποτελούν μέρος του ενεργητικού της ΕΚΤ.

    Οι συναλλαγές αυτές επιτρέπονται με βάση την παράγραφο 14.4 της συνθήκης της ΕΚΤ, που ουσιαστικά αφήνει πολλά περιθώρια για τις περιφερειακές κεντρικές τράπεζες να κάνουν νομισματικές πράξεις, πιο δημιουργικές και από την ΕΚΤ την ίδια.

    14.4. National central banks may perform functions other than those specified in this Statute unless the Governing Council finds, by a majority of two thirds of the votes cast, that these interfere with the objectives and tasks of the ESCB. Such functions shall be performed on the responsibility and liability of national central banks and shall not be regarded as being part of the functions of the ESCB.
    μετάφραση:

    14.4. Οι εθνικές περιφερειακές κεντρικές τράπεζες μπορούν να εκτελέσουν και λειτουργίες άλλες από εκείνες που καθορίζονται στο καταστατικό αυτό, εκτός αν, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφανθεί, με πλειοψηφία των δύο τρίτων, ότι αυτές (οι λειτουργίες) προσκρούουν στους στόχους και τα καθήκοντα του ESCB. Τέτοιες λειτουργίες εκτελούνται με την ευθύνη των εθνικών κεντρικών τραπεζών και δεν θεωρούνται ότι αποτελούν μέρος των λειτουργιών του ESCB.

    Και όπως λέει η παράγραφος 14.4, όταν η περιφερειακή κεντρική τράπεζα κάνει τέτοιες συναλλαγές, αναλαμβάνει την ευθύνη η ίδια και οι πράξεις αυτές δεν θεωρούνται πράξεις της ΕΚΤ.

    Με λίγα λόγια, δεν αποτελούν μέρος του ισολογισμού της ΕΚΤ. Που σημαίνει ότι τη ρευστότητα την προσφέρει η περιφερειακή κεντρική τράπεζα άρα ναι, μπορεί να τυπώσει χρήμα.

    Τώρα, αν υποθέσουμε ότι η ΕΚΤ θα αφήσει τις κεντρικές τράπεζες να κάνουν κάποιου είδους QE, σημαίνει ότι οι περιφερειακές τράπεζες θα δώσουν αυτή τη ρευστότητα και όχι η ΕΚΤ.

    Το γεγονός ότι το ρίσκο θα το αναλάβουν οι περιφερικές τράπεζες (το ρίσκο της χασούρας δηλαδή mark-to- market), σημαίνει κυριολεκτικά ότι οι συναλλαγές αυτές δεν θα διαφέρουν και πολύ από συναλλαγές ELA.

    Η διαφορά είναι ότι θα μπορεί η περιφερειακή τράπεζα να αγοράσει στοιχεία ενεργητικού ή πάσης φύσεως assets και αυτή η ρευστότητα να μείνει μόνιμη στην αγορά, χωρίς να υπάρχει η πίεση να αντιστραφεί στο μέλλον.

    Σημειώστε ότι δεν είναι σαφές τι μπορεί να κάνουν και δεν μπορούν να κάνουν οι περιφερειακές κεντρικές τράπεζες αλλά και η ΕΚΤ η ίδια. Όλα αυτά αποφασίζονται αναλόγως τις ανάγκες και τις περιστάσεις.

    Σημειώστε όμως ότι αν τελικά γίνουν τα πράγματα όπως περιγράφονται πιο πάνω, τότε θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί η κεντρική τράπεζα τόσο για την αποπληρωμή του Ελληνικού χρέους (προς τον οποιονδήποτε το οφείλουμε) αλλά και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αυτή η μέθοδος για να χρηματοδοτεί και τον κρατικό προϋπολογισμό αν χρειαστεί (αυτό έτσι και αλλιώς έχει ήδη γίνει, όταν η Τράπεζα της Ελλάδος τύπωσε 4 δισ. ευρώ πριν 2 χρόνια για να βρει λεφτά το υπουργείο Οικονομικών).
    http://www.tribune.gr
    http://kefaloniapress.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=56924&Itemid=38

    Η ΙΡΛΑΝΔΙΑ ΤΥΠΩΝΕΙ ΔΙΚΑ ΤΗΣ 51 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΜΕ ΣΥΜΦΩΝΗ ΤΗΝ ΕΚΤ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;

    15 Ιανουαρίου, στην έγκριτη Ιρλανδική εφημερίδα The Irish Independent σε άρθρο της με τίτλο: «Η Κεντρική Τράπεζα προβαίνει σε στήριξη των Ιρλανδικών Τραπεζών χρηματοδοτώντας τες με χρήματα που τυπώνει η ίδια»
    , βλ. Central Bank steps up its cash support to Irish banks financed by institution printing own money, αναφέρεται ότι:.» Η Irish Independent έμαθε χθες το βράδυ ότι η Κεντρική Τράπεζα της Ιρλανδίας θα χρηματοδοτήσει τις τράπεζες με 51 δισεκατομμύρια ευρώ μέσω ενός προγράμματος δανείων έκτακτης ανάγκης εκτυπώνοντας δικά της χρήματα….

    Εκπρόσωπος της ΕΚΤ δήλωσε ότι η Ιρλανδική Κεντρική Τράπεζα δημιουργεί η ίδια τα χρήματα που χορηγεί ως δάνεια σε τράπεζες και δε χρησιμοποιεί το δάνειο από την ΕΚΤ για τη χρηματοδότηση των πληρωμών.

    Ο εκπρόσωπος της ΕΚΤ δήλωσε ότι η Ιρλανδική Κεντρική Τράπεζα μπορεί να δημιουργήσει τα δικά της κεφάλαια, αν το κρίνει σκόπιμο, εφόσον το γνωστοποιεί στην ΕΚΤ.

    Η είδηση ότι δημιουργείται χρήμα στην Ιρλανδία θα τροφοδοτήσει τους φόβους που έχει ήδη εκφράσει αυτή την εβδομάδα ο πρόεδρος της ΕΚΤ Jean-Claude Trichet ότι ο πληθωρισμός αποτελεί δυνητικό πρόβλημα για την ευρωζώνη»..

    Η είδηση έγινε γνωστή από άρθρο στην Daily Bell με τίτλο: «Τέλος του Ευρώ;…Η Ιρλανδία Τυπώνει το δικό της Χρήμα», βλ. End of Euro? … Ireland Prints Own Notes και από σχετική αναζήτηση στην Google προκύπτει ότι έχει αναδημοσιευτεί σε πολλά ιστολόγια.

    Αν η είδηση είναι αξιόπιστη, είναι πραγματικά περίεργη. Το περίεργο δεν είναι φυσικά ότι η Ιρλανδία τυπώνει χρήμα από σχέτο αέρα. Το ίδιο κάνει και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

    Το περίεργο είναι ότι μπορεί να το κάνει.

    Μέχρι τώρα είχαμε μείνει με την εντύπωση ότι αυτό δεν μπορούσαν να το κάνουν τα επί μέρους κράτη της Ευρωζώνης. Και τώρα μαθαίνουμε ότι τα κράτη μπορούν να τυπώνουν τα δικά τους ευρώ. Δεν τα εμποδίζει κάποια σύμβαση.

    Γιατί κανείς δεν το πρότεινε αυτό για την Ελλάδα; Γιατί αυτό δεν μας το είπανε οι οικονομολόγοι μας; Αυτές τις ημέρες ακούμε ότι οι Ευρωκράτορες συσκέπτονται για να λύσουν το «ελληνικό» πρόβλημα.

    Άραγε αυτός ο ξαφνικός οίστρος των Ευρωκρατών μετά από μήνες κωλυσιεργιών και παρελκυστικών ενεργειών σχετίζεται με την κίνηση αυτή της Ιρλανδίας;. Γιατί δεν ακούσαμε τίποτα από τα ΜΜΕ ;
    http://kyklwpas.blogspot.gr/2014/04/h-51.html

    http://attikanea.blogspot.gr/2015/01/blog-post_544.html

  4. 16 ΙΟΥΝΙΟΥ 2012

    Γερμανική DIE WELT : Η Ελλάδα μπορεί να τυπώσει ευρώ

    “Σε περίπτωση ανάγκης μπορεί η Ελλάδα να ΤΥΠΩΣΕΙ ΕΥΡΩ από μόνη της” είναι ο τίτλος σημερινού άρθρου της γερμανικής εφημερίδας Die Welt (ώρα δημοσίευσης 14:35, 16/6/2012)
    http://www.welt.de/wirtschaft/article106609236/Im-Notfall-koennte-Griechenland-selbst-Euros-drucken.html

    Η εφημερίδα αναφέρει ότι σε ενδεχόμενη άρνηση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να δανείσει την Ελλάδα και τις ελληνικές τράπεζες, η Ελλάδα μπορεί να
    κάνει χρήση του Emergency Liquidity Assistance.

    Σε αυτήν την περίπτωση η Τράπεζα της Ελλάδος θα τύπωνε Ευρώ για να αγοράσει ομόλογα του ελληνικού δημοσίου και να δανείσει τις ελληνικές τράπεζες. Για να αφαιρεθεί αυτό το δικαίωμα από την ΤτΕ θα έπρεπε να συμφωνήσουν 12 από τις 17 χώρες της Ευρωζώνης, κάτι που η Die Welt θεωρεί εξαιρετικά απίθανο υπό τις παρούσες συνθήκες.

    ΥΓ. Αναζητώντας για το Emergency Liquidity Assistance βρήκα ένα άρθρο του Ρώυτερς (28/2/2012) που ανέφερε ότι θα το χρησιμοποιήσουν οι ελληνικές τράπεζες, αν η ΕΚΤ σταματήσει να παρέχει ρευστότητα σε αυτές
    http://www.reuters.com/article/2012/02/28/us-ecb-greece-collateral-idUSTRE81R0FZ20120228
    16.06.2012, 19:05

    ELA Does not Stand for Exaggeration, Lies and Assumptions

    By Marc Chandler

    ELA is the acronym for Emergency Liquidity Assistance. This is direct lending by the national central bank, with ECB authorization to local banks with more liberal collateral requirements. The national central bank is responsible/liable for the funds not the euro system.

    Last week when the ECB announced that four Greek banks were no longer able to borrow from the ECB, this forced them to borrow from the Greek national central bank’s ELA facility. This in turn created confusion and all sorts of imaginary thinking.

    Some have suggested that the ELA is a precursor to the issuance of Greece’s own currency. Whether Greece leaves the monetary union or not, the ELA is not the decisive element. This facility is not the beginning of a new Greek drachma or a Geuro or Gyro as some have suggested.
    Nor is it secret like some in the media have suggested. Moreover, contrary to some impressions, the central bank of Greece is not the only euro area central bank that is drawing the ELA. Amounts more than 500 mln euros require ECB approval. A 2/3 majority can block or veto the use of the ELA. In addition to Greece, Ireland and Cyprus appear to be the other users currently, though it appears Belgium may have also drawn on it temporarily in dealing with Dexia.

    The amounts involved seem quite modest. There is about 140 bln euros outstanding under ELA, of which two thirds is accounted for by Greece. However, part of what is happening in Greece is that the banks are in the process of being recapitalized under the second aid package. An 18 bln euro payment to them is expected by the end of the week. This will help reduce the ELA borrowings.

    It would be much more significant if the ECB refused to grant Greece ELA privileges. There are three things the ECB can do to force a country to exit the euro zone would be to deny them the ELA, prevent the country’s banks from borrowing at the ECB, and denying them access to Target 2 settlement system. There is no sign that the ECB is trying to force Greece out of monetary union.
    The ELA in Europe functions
    as national level lending facility that is approved by the ECB, but responsibility is borne by the national central bank. It more like a discrete discount window that has different collateral rules than a secret parallel currency or monetary system.

    Europe has sufficient challenge and one need not invent more. The ELA is neither a precursor of the demise of EMU nor a tell that Greece is about to leave. The opposite is more true. The ECB has most recently increased Greece’s ELA limit and the recapitalization of Greek banks will help reduce its usage.

    Editor’s note: this article has been corrected to reflect ELA as Emergency Liquidity Assistance instead of Emergency Lending Assistance as originally written.
    ____________________________________
    About Marc Chandler
    Marc Chandler joined Brown Brothers Harriman in October 2005 as the global head of currency strategy. Previously he was the chief currency strategist for HSBC Bank USA and Mellon Bank. In addition to frequently providing insight into the developments of the day to newspapers and news wires, Chandler’s essays have been published in the Financial Times, Barron’s, Euromoney, Corporate Finance, and Foreign Affairs. Marc appears often on business television and is a regular guest on CNBC.
    _______________________________________
    http://www.creditwritedowns.com/2012/05/ela-stand-exaggeration-lies-assumptions.html#.T9yq1J-vTU4.twitter

    http://attikanea.blogspot.gr/2015/01/blog-post_544.html

  5. 6 ΙΟΥΝΙΟΥ 2012

    Γερμανική DIE WELT : Η Ελλάδα μπορεί να τυπώσει ευρώ

    “Σε περίπτωση ανάγκης μπορεί η Ελλάδα να ΤΥΠΩΣΕΙ ΕΥΡΩ από μόνη της” είναι ο τίτλος σημερινού άρθρου της γερμανικής εφημερίδας Die Welt (ώρα δημοσίευσης 14:35, 16/6/2012)
    http://www.welt.de/wirtschaft/article106609236/Im-Notfall-koennte-Griechenland-selbst-Euros-drucken.html

    Η εφημερίδα αναφέρει ότι σε ενδεχόμενη άρνηση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να δανείσει την Ελλάδα και τις ελληνικές τράπεζες, η Ελλάδα μπορεί να
    κάνει χρήση του Emergency Liquidity Assistance.

    Σε αυτήν την περίπτωση η Τράπεζα της Ελλάδος θα τύπωνε Ευρώ για να αγοράσει ομόλογα του ελληνικού δημοσίου και να δανείσει τις ελληνικές τράπεζες. Για να αφαιρεθεί αυτό το δικαίωμα από την ΤτΕ θα έπρεπε να συμφωνήσουν 12 από τις 17 χώρες της Ευρωζώνης, κάτι που η Die Welt θεωρεί εξαιρετικά απίθανο υπό τις παρούσες συνθήκες.

    ΥΓ. Αναζητώντας για το Emergency Liquidity Assistance βρήκα ένα άρθρο του Ρώυτερς (28/2/2012) που ανέφερε ότι θα το χρησιμοποιήσουν οι ελληνικές τράπεζες, αν η ΕΚΤ σταματήσει να παρέχει ρευστότητα σε αυτές
    http://www.reuters.com/article/2012/02/28/us-ecb-greece-collateral-idUSTRE81R0FZ20120228
    16.06.2012, 19:05

    ELA Does not Stand for Exaggeration, Lies and Assumptions

    By Marc Chandler

    ELA is the acronym for Emergency Liquidity Assistance. This is direct lending by the national central bank, with ECB authorization to local banks with more liberal collateral requirements. The national central bank is responsible/liable for the funds not the euro system.

    Last week when the ECB announced that four Greek banks were no longer able to borrow from the ECB, this forced them to borrow from the Greek national central bank’s ELA facility. This in turn created confusion and all sorts of imaginary thinking.

    Some have suggested that the ELA is a precursor to the issuance of Greece’s own currency. Whether Greece leaves the monetary union or not, the ELA is not the decisive element. This facility is not the beginning of a new Greek drachma or a Geuro or Gyro as some have suggested.
    Nor is it secret like some in the media have suggested. Moreover, contrary to some impressions, the central bank of Greece is not the only euro area central bank that is drawing the ELA. Amounts more than 500 mln euros require ECB approval. A 2/3 majority can block or veto the use of the ELA. In addition to Greece, Ireland and Cyprus appear to be the other users currently, though it appears Belgium may have also drawn on it temporarily in dealing with Dexia.

    The amounts involved seem quite modest. There is about 140 bln euros outstanding under ELA, of which two thirds is accounted for by Greece. However, part of what is happening in Greece is that the banks are in the process of being recapitalized under the second aid package. An 18 bln euro payment to them is expected by the end of the week. This will help reduce the ELA borrowings.

    It would be much more significant if the ECB refused to grant Greece ELA privileges. There are three things the ECB can do to force a country to exit the euro zone would be to deny them the ELA, prevent the country’s banks from borrowing at the ECB, and denying them access to Target 2 settlement system. There is no sign that the ECB is trying to force Greece out of monetary union.
    The ELA in Europe functions
    as national level lending facility that is approved by the ECB, but responsibility is borne by the national central bank. It more like a discrete discount window that has different collateral rules than a secret parallel currency or monetary system.

    Europe has sufficient challenge and one need not invent more. The ELA is neither a precursor of the demise of EMU nor a tell that Greece is about to leave. The opposite is more true. The ECB has most recently increased Greece’s ELA limit and the recapitalization of Greek banks will help reduce its usage.

    Editor’s note: this article has been corrected to reflect ELA as Emergency Liquidity Assistance instead of Emergency Lending Assistance as originally written.
    ____________________________________
    About Marc Chandler
    Marc Chandler joined Brown Brothers Harriman in October 2005 as the global head of currency strategy. Previously he was the chief currency strategist for HSBC Bank USA and Mellon Bank. In addition to frequently providing insight into the developments of the day to newspapers and news wires, Chandler’s essays have been published in the Financial Times, Barron’s, Euromoney, Corporate Finance, and Foreign Affairs. Marc appears often on business television and is a regular guest on CNBC.
    _______________________________________
    http://www.creditwritedowns.com/2012/05/ela-stand-exaggeration-lies-assumptions.html#.T9yq1J-vTU4.twitter

  6. Ας πει κάποιος στην ξανθιά γκομενίτσα που γελάει σαν κότα ότι η Ιρλανδία μετά το ΔΝΤ έκοψε 50 δις ευρώ μπορείτε να το βρείτε στο ίντερνετ που γίνεται αναφορά σε άρθρα. Απο εκεί θα το σκέφτηκε η Ραχήλ Μακρή που σε αντίθεση με την συγκεκριμένη ας πούμε δημοσιογράφο, είναι μορφωμένη. Βέβαια άλλο Ιρλανδία και άλλο Ελλάδα. Οι Ιρλανδοί τιμώρησαν τον πρωθυπουργό του μνημονίου εμείς του κάνουμε αέρα.

Comments are closed.