Το ζήτημα των ορίων που καλείται να προϋποθέτει η τέχνη απασχολεί εδώ και πολλά χρόνια τους ειδικούς επί του είδους.
Όμως, η αμφιλεγόμενη… Ντεμπόρα ντε Ρομπέρτις αποφάσισε να εκφέρει τη δική της άποψη, όσον αφορά το εν λόγω… καλλιτεχνικό δίλλημα.
Ειδικότερα, η ίδια στάθηκε έμπροσθεν της πασίγνωστης Μόνα Λίζα και αφού έβγαλε το εσώρουχό, άνοιξε διάπλατα τα πόδια της, αποκαλύπτοντας τα… μέχρι πρότινος απόκρυφα σημεία της.
«Μόνα Λίζα, το αιδοίο μου, τα δικαιώματά μου» φώναξε η ντε Ρομπέρτις μπροστά στα έκπληκτα μάτια των εκατοντάδων επισκεπτών που στέκονταν μπροστά στο εμβληματικό έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι στο Μουσείο του Λούβρου.
Άμεσα στο σημείο έφτασαν φύλακες του μουσείου με τη ντε Ρομπέρτις, η οποία διατηρεί γαλλική και λουξεμβουργιανή υπηκοότητα, να δαγκώνει έναν από αυτούς την ώρα που την έπαιρναν σηκωτή από το σημείο.
Η ίδια υποστήριξε ότι σκοπός της δεν ήταν να κάνει επίδειξη των απόκρυφών της σημείων αλλά να αντιγράψει μια φωτογραφία της Αυστριακής Βάλι Έξπορτ, η οποία έκανε κάτι παρόμοιο στη δεκαετία του ’70.
«Το μήνυμά μου είναι να θέσω σε αμφισβήτηση τη θέση των καλλιτέχνιδων στην ιστορία της τέχνης. Γι’ αυτό κάνω αυτά τα σόου σε μουσεία», συμπλήρωσε.
Οι εξηγήσεις της, ωστόσο, δεν φαίνεται να έπεισαν τις γαλλικές αρχές οι οποίες αφού την κράτησαν για δύο ημέρες, την καλούν τώρα να παρουσιαστεί σε δικαστήριο στις 18 Οκτωβρίου με την κατηγορία της σεξουαλικής επίδειξης και της επίθεσης.
Αυτή πάντως δεν ήταν η πρώτη φορά που η ντε Ρομπέρτις κάνει κάτι παρόμοιο σε μουσείο, καθώς κάτι αντίστοιχο είχε κάνει στο Μουσείο Orsay τον Μάιο του 2014 και τον Ιανουάριο του 2016.
Δείτε το βίντεο:
…καταφανέστατη κλινική περίπτωση…