Ο φακός συνέλαβε το δράστη του θερμού επεισοδίου ,που συνέβη τα μεσάνυχτα της Δευτέρας, το τουρκικό σκάφος ακτοφυλακής TCSG UMUT (703) να βρίσκεται την επόμενη ημέρα Τρίτη στις 4.00 το απόγευμα, πλησίον των Μικρασιατικών παραλίων απέναντι από τα Ίμια.
Είναι το σκάφος που με επικίνδυνο και μπαμπέσικο τρόπο, προσέκρουσε στο ΠΑΘ «ΓΑΥΔΟΣ» 090 ΛΣ, στη ναυαρχίδα του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ προκαλώντας του υλικές ζημιές.
Επειδή η ιστορία επαναλαμβάνεται και είναι και διδακτική, η στήλη μας θα κάνει μία πρόβλεψη.
Σκάφη με ψευτοτσαμπουκάδες κυβερνήτες, έχουν άσχημο τέλος.
Απλά να θυμίσουμε τα προκλητικά «παιχνίδια» της φρεγάτας ΓΙΑΒΟΥΖ της ναυαρχίδαςτου τουρκικού στόλου στην κρίση των Ιμίων το 1996.
Λίγους μήνες μετά, Αύγουστος 1996, με τους κατάλληλους χειρισμούς Ελληνικής Κανονιοφόρου Κ/Φ του ΠΝ , που παρακολουθούσε την κίνηση της φρεγάτας ΓΙΑΒΟΥΖ, αυτή βρέθηκε προσαραγμένη στην Αμμόγλωσσα (Σκανδάρι) Κω, λίγα μέτρα από την παραλία.
Η ΓΙΑΒΟΥΖ αποκολλήθηκε από Ελληνικά σκάφη, με τον Τούρκο Ναύαρχο Διοικητή επιχειρήσεων του τουρκικού στόλου στην κρίση των Ιμίων που επέβαινε σε αυτή, καθήμενος και με τα υπογλώσσια του δίπλα, αποσβολωμένος και ταπεινωμένος, να παρακολουθεί τον Έλληνα Αξιωματικό που είχε ανέβει επί του πλοίου, να συντονίζει όλες τις ενέργειες συνδρομής βοήθειας στο πλοίο και να δίνει οδηγίες για την αποκόλληση του πλοίου.Επίσης τους Έλληνες βατραχάνθρωπους να επιθεωρούν λεπτομερώς, την κατάσταση του πλοίου και να καταγράφουν τις ζημιές.
«Πληγωμένο» με πολλές ζημιές το ΓΙΑΒΟΥΖ μετά την αποκόλληση του, οδηγήθηκε σε Τουρκικό ναύσταθμο μετατέθηκαν όλα τα μέλη του πληρώματος κακήν κακώς και χρειάστηκε περισσότερο από ένας χρόνος για να αποκατασταθούν οι ζημιές που είχε υποστεί και να ξαναβγεί στο Αιγαίο.
πηγή: kalymnos-news.gr