Και του χρόνου αλλάζουν πάλι…
Μεγάλες αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016 προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργών οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης.
Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά στα Τέλη και αυτό που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο είναι η μεταφορά φορολογικού βάρους από τα φθηνά και μικρά αυτοκίνητα στα μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα». «Υπάρχουν αυτοκίνητα που έχουν λίγα κυβικά και είναι πάρα πολύ ακριβά, αλλά το κριτήριο δεν είναι μόνο τα κυβικά» σημείωσε ο υπουργός.
Η αγωνία αλλά και ο αγώνας δρόμου της κυβέρνησης τώρα είναι «να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις της συμφωνίας, αυτή είναι η βασική μας προϋπόθεση τόνισε ο υπουργός. Και «αφού τελειώσει αυτή η «ιστορία μετά θα προχωρήσουμε σε αλλαγές μέσα στο 2016, για να κάνουμε το σύστημα πιο απλό, πιο δίκαιο και πιο σταθερό. Δεν μπορούμε να συνεχίζουμε με αυτό το άδικο φορολογικό σύστημα» υπογράμμισε.
Οι αλλαγές θα έρθουν με το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων και θα περιέχεται και επιβάρυνση στα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που ταξινομήθηκαν μετά την 1/1/2010.
Τα πιθανά σενάρια που βρίσκονται σε επεξεργασία είναι η μείωση του ορίου εκπομπών ρύπων στα οχήματα που προβλέπεται καταβολή τελών από τα 99γρ./Co2 στα 80γρ./Co2. Αυτό πρακτικά θα σημάνει ότι 50.000 ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει το 2016 να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας το 2016 ύψους 50 ευρώ εκαστος.
Η αύξηση στους συντελεστές από 10% έως και 50% με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να προβλέπονται για τα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας άνω των 1800 κ.εκ.
Η μείωση της φορολογίας για παλαιά οχήματα κυρίως μεγάλου κυβισμού άνω των 2000 ή 2500 κ.εκ.
Επιβολή ειδικού τέλους δακτυλίου για τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα που ανήκουν στην κατηγορία εκπομπών ρύπων Euro5 ή παλαιότερη, που κινούνται στο κέντρο της Αθήνας ή ακόμη και στους μόνιμους κατοίκους του κέντρου.