Ο ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας) ενημερώνει τους πολίτες ότι, μετά από έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, θεσπίσθηκε διαδικασία βάσει της οποίας χορηγείται χρηματικό ποσό σε καταναλωτές που έχουν υποστεί βλάβη ηλεκτρικών συσκευών τους, εξαιτίας τυχαίας διακοπής του ουδετέρου αγωγού του εναερίου ή υπογείου δικτύου Χαμηλής Τάσης.
Προϋποθέσεις:
- Ο καταναλωτής να ενημερώσει άμεσα τον ΔΕΔΔΗΕ για το συγκεκριμένο συμβάν, υποβάλλοντας σχετική αίτηση αποζημίωσης μέσα την ίδια ημέρα ή εντός των 4 επόμενων εργάσιμων ημερών από το συμβάν.
- Ο ΔΕΔΔΗΕ να διαθέτει στοιχεία βάσει των οποίων να τεκμηριώνεται ότι σημειώθηκε διακοπή του ουδετέρου αγωγού του δικτύου Διανομής Χαμηλής Τάσης από λόγους ανωτέρας βίας.
- Ο ΔΕΔΔΗΕ να διερευνήσει τις αιτίες της βλάβης, ιδιαίτερα σε σχέση με τις ευθύνες και υποχρεώσεις του Διαχειριστή του Δικτύου και να αποδείξει βάσιμα και εγγράφως το χαρακτηρισμό της «τυχαίας» διακοπής του ουδετέρου.
- Ο καταναλωτής να θέσει επί 2 ημέρες, τις χαλασμένες συσκευές, στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, προς έλεγχο πριν από την επισκευή τους.
Ο καταναλωτής να θέσει στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, όταν του ζητηθεί, παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου, με τα οποία:
- Περιγράφεται το είδος κάθε βλάβης
- Τεκμηριώνεται το κόστος επισκευής των βλαβών ή αντικατάστασης των συσκευών ή του εξοπλισμού, με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών, εφόσον κρίνεται οικονομικά ασύμφορη η επισκευή τους.
- Ο καταναλωτής υπογράψει δήλωση στην οποία δηλώνει ρητώς και ανεπιφυλάκτως ότι η ζημία στις συσκευές ή στον εξοπλισμό του οφείλεται σε τυχαία βλάβη ή αστοχία υλικού του δικτύου.
Ο ΔΕΔΔΗΕ θα αποφασίζει εντός 15 εργάσιμων ημερών από την υποβολή τους.