Δύο εκατομμύρια οχήματα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ:400 εκατ. ευρώ «χασούρα» το Δημόσιο!

Κοινοποίηση:
kteo-elegxos

Μόλις δέκα από τα συνολικά 57 δημόσια ΚΤΕΟ έχουν πιστοποιηθεί και λειτουργούν εκ νέου, ενώ άγνωστος παραμένει ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης των σχετικών διαδικασιών για τα υπόλοιπα Δημόσια Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων εκτιμάται ότι παραμένει σταθερός στα 2 εκατ. περίπου, με την απώλεια σε επίπεδα εσόδων για το Δημόσιο να διαμορφώνεται στα 400 εκατ. ευρώ. Σε περίπτωση δε που τα οχήματα τα οποία δεν έχουν «περάσει» από ΚΤΕΟ υποστούν τους σχετικούς ελέγχους (και εισπραχθούν τα 400 εκατ. ευρώ, τα μισά από τα οποία αφορούν πρόστιμα για εκπρόθεσμο έλεγχο), έχει υπολογιστεί ότι το όφελος για τα κρατικά ταμεία στη συνέχεια θα διαμορφώνεται στα 200 εκατ. ευρώ ετησίως.

Ομως οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. κάνουν περικοπές όχι μόνο σε επίπεδο εξόδων συντήρησης των οχημάτων τους, αλλά και σε επίπεδο ασφάλισης. Υπολογίζεται ότι συνολικά κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους 800.000 ανασφάλιστα οχήματα, εκ των οποίων οι 250.000 είναι Ι.Χ. Σήμα τελών κυκλοφορίας, από την άλλη, έχουν προμηθευτεί για το 2014 συνολικά 5,5 εκατ. κάτοχοι οχημάτων, έναντι 6 εκατ. την προηγούμενη χρονιά. Η μείωση δεν δικαιολογείται εξ ολοκλήρου από την ακινητοποίηση οχημάτων στην οποία προχώρησαν ορισμένοι οδηγοί, γιατί πινακίδες παρέδωσαν μόλις 200.000 ιδιοκτήτες, με αποτέλεσμα να υπολείπονται άλλοι 300.000 που θεωρητικά θα έπρεπε να έχουν καταβάλει τέλη κυκλοφορίας.

Εντύπωση μάλιστα προκαλεί το γεγονός ότι σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων διαμορφώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο στα 5,6 εκατ. οχήματα από 5,8 εκατ. οχήματα που ήταν ασφαλισμένα μέχρι το περσινό καλοκαίρι. Η μείωση στην ασφάλιση των οχημάτων οφείλεται, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, στο γεγονός ότι ατόνησε ο φόβος των ελέγχων και της επιβολής υψηλών προστίμων για όσους διαθέτουν ανασφάλιστο όχημα.

Τα ανέλεγκτα Ι.Χ. σε όλη τη χώρα υπολογίζεται ότι ανέρχονται σε 2,5 εκατ., ωστόσο η απουσία στοιχείων για τον αριθμό των αποσύρσεων οδηγεί στην εκτίμηση ότι περίπου 2 εκατ. είναι τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.

Εκτός από τα Ι.Χ., ανέλεγκτες παραμένουν και περίπου 1 εκατ. μοτοσικλέτες, οι οποίες πλέον υποχρεούνται και αυτές να περνούν από ΚΤΕΟ. Ακόμη μια μάστιγα που πλήττει την εν λόγω αγορά είναι τα πλαστά πιστοποιητικά ΚΤΕΟ, τα οποία είτε δίδονται έναντι χαμηλότερης τιμής είτε εκδίδονται για λογαριασμό του ιδιοκτήτη Ι.Χ. εν αγνοία του. Ο καλύτερος τρόπος να γνωρίζει κάποιος οδηγός εάν ο έλεγχος είναι νόμιμος και πλήρης είναι να λαμβάνει παραστατικά κατά την πληρωμή.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: