Κερδισμένος, αλλά με μικρότερα οφέλη από τα αναμενόμενα, αποχαιρέτησε το 2016 ο market leader της Βορείου Ελλάδος.
Η αλυσίδα Δ. Μασούτης ανήκει στους κερδισμένους από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος, ωστόσο οι καταναλωτές και οι πωλήσεις που απορρόφησε από το καταρρέον δίκτυο της Μαρινόπουλος, “ροκανίσθηκαν” από την ταχεία υποχώρηση της κατανάλωσης. Παρ’ όλα αυτά ο Μασούτης, με τα 263 καταστήματά του, εξακολουθεί να παραμένει ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης της περιοχής, κάτι που φαίνεται και στο μερίδιο της που ανέρχεται στο 33%.
Με βάση τα οικονομικά στοιχεία που παρουσιάζονται στον διαδικτυακό τόπο της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας, οι πωλήσεις της πέρυσι ξεπέρασαν το ψυχολογικό φράγμα των 800 εκατ. ευρώ ανερχόμενες στα 800,583 εκατ. ευρώ, όταν το 2015 αυτές ήταν 751,660 εκατ. ευρώ. Ποσοστιαία αύξηση της τάξεως του 6,5% σε μια αγορά η οποία κατέγραψε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό υποχώρησης.
Εν αντιθέσει πάντως με την μονοψήφια αύξηση του τζίρου της, τα EBITDA της Μασούτης ενισχύθηκαν κατά 21,35% στα 59,496 εκατ. ευρώ, οι επενδύσεις αυξήθηκαν κατά 50,9% στα 20,786 εκατ. ευρώ, ο αριθμός του απασχολούμενο προσωπικού της στα τέλη του 2016 αριθμούσε 6.699 άτομα, 5,645% περισσότερα από το 2015 και το δίκτυο των καταστημάτων τα 263 καταστήματα από 260 που ήταν στα τέλη του 2015.
Συνολικά η Δ. Μασούτης τη δεκαετία 2007-2016 έχει επενδύσει πάνω από 200 εκατ. ευρώ, το δίκτυο της έχει αυξηθεί κατά 50% και το απασχολούμενο προσωπικό της κατά 43,58%.
Βέβαια το μεγάλο στοίχημα για την αγορά είναι η διετία 2017-2018 όπου αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Οι πρώτοι μήνες της φετινής χρονιάς, κινούνται με σημαντική πτώση στην κατανάλωση, ανατρέποντας ισορροπίες δεκαετιών.
Εκτός από την πτώση της κατανάλωσης λόγω του χαμηλού εισοδήματος, ο market leader του Βορρά, έχει να αντιμετωπίσει την πίεση από τις πανελλαδικές αλυσίδες που διεκδικούν κομμάτι από μια πίτα, αυτή της Βορείου Ελλάδος η οποία συρρικνώνεται με ταχύτερους ρυθμούς απ’ ότι συμβαίνει στην υπόλοιπη χώρα.
Με βάση τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου, (πηγή: Nielsen), οι πωλήσεις στο σύνολο της αγοράς υποχώρησαν κατά 5,3% με την περιοχή της Θεσσαλονίκης, όπου πραγματοποιείται το 10,4% του συνολικού τζίρου να έχει καταγράψει απώλειες 12,1%, ενώ στη Μακεδονία – Θράκη όπου πραγματοποιείται το 11,9% των πωλήσεων της αγοράς να έχει καταγράψει απώλειες 6%.
Το που θα κάτσει η “μπίλια” θα εξαρτηθεί από το κατά πόσον ο Σκλαβενίτης θα μπορέσει να επαναφέρει στον ενάρετο κύκλο το δίκτυο της Μαρινόπουλος (σ.σ. πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι σήμερα ο τζίρος του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος κινείται στο 40% του τζίρου που έκανε το δίκτυο πριν καταρρεύσει).
Αλλά και από τις κινήσεις των ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl και από το πως θα κινηθεί η αλυσίδα Κρητικός, που έλαβε θέση στη Βόρειο Ελλάδα πριν από λίγους μήνες.
Πηγή: capital.gr
Γίνανε και τα σούπερ μάρκετ σαν τις καφετέριες τις καλές εποχές.
Όλοι ανοίγουν καινούργια ενώ ο τζίρος πέφτει συνεχώς.Καινούργια φέσια θα πληρώσουμε στις τράπεζες
από νέες πτωχεύσεις που θα έρθουν σύντομα και με πάταγο.
πανάκριβο σε σχέση με τα άλλα μαρκετ