Την ώρα που όλο και αυξάνουν τα ποσοστά των οικογενειών που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας , η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ φρόντισε να δώσει το περίφημο ΕΠΙΔΟΜΑ ΟΡΕΙΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ για τους φτωχούς ,που είχε εξαγγείλει από πέρσι και δεν το έδωσε ,και το οποίο επίδομα δεν δικαιούται ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΦΤΩΧΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ!
Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι: όλα ξεκίνησαν πριν λίγες μέρες μετά την καταγγελία με δραματική φωνή αγωνίας που πήραμε από κάτοικο της Καστανιάς Κορινθίας.
Διαβάστε το μήνυμα :
«ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ.
ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ…ΠΟΥ ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΕΙΔΗ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ,ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΕΡΜΑΝΣΗ…ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΩ ΣΤΗΝ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΣΑΣ ΩΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΩ ΝΑ ΠΙΕΣΕΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΣΑΣ ΜΕ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΙ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΟΡΕΙΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΕΚΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΤΑΒΑΛΕΙ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ (ΥΔΕ) ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΚΑΙ Η ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ,ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΟΡΤΕΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ.
ΕΝΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΒΡΙΟ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΟΡΗΓΗΘΕΙ.
ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΕΡΗΘΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ 2 ΧΡΟΝΙΑ…ΜΑΣ ΤΟ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΑΚΟΜΑ;ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ;
ΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ.
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΘΕΡΜΑ…ΜΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΗΣΕΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ.
ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ,ΑΣ ΦΡΟΝΤΙΣΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΧΟΡΗΓΗΣΟΥΝ ΑΜΕΣΑ,ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΟΡΤΕΣ…
ΕΧΩ ΤΗΝ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΠΩΣ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΘΑ ΕΡΘΕΤΕ ΣΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΔΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
ΦΤΩΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ ΑΠΟ ΚΑΣΤΑΝΙΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ»
Μετά από επικοινωνία που είχε το sfedona.gr με την αναγνώστρια του για να ενημερωθούν για κάποια θέματα που της ζητήσαν, σε νέο της μήνυμα η κάτοικος της Καστανιάς τόνισε τα εξής:
«Υπάρχει περίπτωση να υπάρχει οικογένεια που να έχει εισόσημα κάτω απο 3000€ ή κάτω απο 4700€;
Αφού το τεκμαρτό εισόδημα πατέρα και μητέρας είναι 5000€…Υπάρχει περίπτωση να υπάρχουν δικαιούχοι; Και αν έχει και ένα σπίτι το τεκμήριο αυτού είναι 3000€!Αυτά τα δύο μας κάνουν 8000€!
Μετράνε το μεγαλύτερο εισόδημα. Εγώ έχω εισόδημα 1000€ ετησίως!
Σύμφωνα με τα τεκμήρια οικογένειας 5000€ και του σπιτιού 3000€ και το δηλωθέν εισόδημα 1000€ με βγάζουν να έχω εισόδημα 9000€.
Πραγματικό είναι τα 1000€ και τεκμαρτό τα 8000€.
Έτσι υπολογίζουν το τεκμαρτό και μπορεί να μην πάρω το επίδομα. Οι άνθρωποι πάνε καλά;
Μπορεί να μας πουν ποιόν κοροϊδεύουν;
Από τον Σεπτέμβριο που άρχισαν οι αιτήσεις έως σήμερα αναζητείσθε πόσοι είναι οι δικαιούχοι του επιδόματος αυτού στο Νομό μας;
Πληροφορήθηκα πως ήταν μονάχα 2-3!»
Ψάχνοντας εξονυχιστικά το θέμα και μιλώντας με γνωστούς φοροτεχνικούς αλλά και πολιτικά πρόσωπα του τόπου μας , εξακριβώσαμε ότι η κάτοικος της Καστανιάς έχει ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ !
Βρήκαμε την εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών (την δημοσιεύουμε ολόκληρη στο τέλος του άρθρου) ,την αναλύσαμε πολύ προσεκτικά σε συνεργασία με έμπειρους φοροτεχνικούς και πραγματικά μείναμε έκπληκτοι από το μέγεθος της γελοιότητας των κυβερνώντων αλλά και της πρωτοφανούς κοροϊδίας σε βάρος χιλιάδων φτωχών οικογενειών που ζουν και «φυλάνε Θερμοπύλες» στις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές της χώρας μας.
Κατ αρχάς αποκλείει μεμονωμένα άτομα και ανύπαντρους που ζουν μόνοι τους(τεράστια αδικία)και καταλήξει στην παράγραφο που αποτελεί και την μεγάλη κοροϊδία και απάτη σε βάρος χιλιάδων φτωχών οικογενειών.
Ενημερώνει ότι θα γίνεται σύγκριση πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος και θα λαμβάνεται υπ όψιν το μεγαλύτερο από αυτά.
Να υπενθυμίσουμε ότι το κράτος αποφάσισε να δώσει 600 ευρώ επίδομα σε αυτούς που έχουν εισόδημα μέχρι 3000 ευρώ και 300 ευρώ επίδομα σε αυτούς που έχουν ετήσιο εισόδημα 4.700 ευρώ. Το 4.700 υποτίθεται ότι το έχει βάλει γιατί είναι 4.680 η κατώτατη ετήσια σύνταξη του ΟΓΑ!
Διαβάστε την άθλια αυτή απόφαση και θα σας φέρουμε δύο απλά παραδείγματα για να καταλάβετε το μέγεθος της κοροϊδίας και της απάτης της Κυβέρνησης:
«Κατόπιν αυτού κατά τον υπολογισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα των προαναφερόμενων εισοδημάτων όλων των μελών της οικογένειας, όπως αναγράφεται στο αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους για το οποίο αιτείται η εισοδηματική ενίσχυση. Σε περίπτωση δε ύπαρξης τεκμαρτού εισοδήματος διενεργείται σύγκριση πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος και λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο εξ αυτών.»
Πρώτο παράδειγμα : Αν λοιπόν σε ένα σπιτάκι 60 μ2 στην Ορεινή Κορινθία ή Αρκαδία ή οπουδήποτε αλλού στη Ελλάδα ζουν δυο ηλικιωμένοι που έχουν μία (όχι δύο) σύνταξη ΟΓΑ συνολικού ετήσιου ποσού 4.680 ευρώ. Και αυτό είναι όλο κι όλο το εισόδημα τους.
Δεν δικαιούνται το περιβόητο αυτό επίδομα γιατί σύμφωνα με την εγκύκλιο το τεκμαρτό τους εισόδημα είναι 3000 χ 2 = 6000 και 2400 (το σπίτι) σύνολο 8.400 !!
Το τεκμαρτό είναι μεγαλύτερο του πραγματικού άρα δεν δικαιούνται του επιδόματος!!!
Δεύτερο παράδειγμα: Ένα ζευγάρι ζει σε δικό του σπίτι 80 τ.μ . Δηλώνει πραγματικό ετήσιο εισόδημα 1.000 ευρώ! Λόγω ανεργίας αυτά εισέπραξε όλα κι όλα σε μια χρονιά!!
Ούτε αυτό το ζευγάρι που ζει όχι μόνο κάτω από τα όρια της φτώχειας αλλά σε δραματικές συνθήκες φτώχειας δικαιούται έστω και τα 300 ευρώ του επιδόματος.
Η εξήγηση είναι πολύ απλή: Έχουν τεκμαρτό εισόδημα 2Χ3000 =6000 και 3600(το έγκλημα να έχουν ένα μικρό σπιτάκι) σύνολο 9600! Αντίο λοιπόν επίδομα.
Είπατε τίποτα κ. Μεσσήνιε Πρωθυπουργέ; Είπατε τίποτα κ.κ Ταγαρά ,Δήμα, Κόλλια στην Κορινθία; κ.κ Μανιάτη ,Ανδριανέ και Κοδέλα στην Αργολίδα κ.κ Λυκουρέντζο, Κωνσταντινόπουλε και Ζαχαριά στην Αρκαδία και λοιποί βουλευτές ολόκληρης της Περιφέρειας Πελοποννήσου;
Ειδικότερα οι βουλευτές και υπουργοί της συγκυβέρνησης Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ συνειδητοποιούν τώρα- αν δεν το είχαν αντιληφθεί ή καταλάβει το μέγεθος της κοροϊδίας και της απάτης της Κυβέρνησής τους;
Από αυτή την στιγμή που θα διαβάσετε αυτό το αποκαλυπτικό και αδιαμφισβήτητο ρεπορτάζ αν είστε στοιχειωδώς ευαίσθητοι και έντιμοι πρέπει να εξαναγκάσετε το Υπουργείο Οικονομικών να ανακαλέσει ΑΜΕΣΑ αυτήν την απαράδεκτη, γελοία και απατεωνίστικη εγκύκλιο.
Να ορίσει ως δικαιούχους του επιδόματος και τα μεμονομένα άτομα και τις οικογένειες ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑ.
Γιατί με το ΤΕΚΜΑΡΤΟ σας αποδείξαμε ότι δεν είναι δικαιούχος κανένας φτωχός Έλληνας.
ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ για να μπορέσουν οι χιλιάδες αυτοί φτωχοί συνάνθρωποί μας να κάνουν γιορτές!
Διαβάστε την κατάπτυστη εγκύκλιο που εκδόθηκε πριν 4 μόνο μέρες:
«Αθήνα 11 Δεκεμβρίου 2013
Αρ.Πρωτ.:2/111270 /0026
ΘΕΜΑ: Καταβολή εισοδηματικής ενίσχυσης σε οικογένειες ορεινών και μειονεκτικών περιοχών.
Με αφορμή ερωτήματα που έχουν υποβληθεί στην υπηρεσία μας σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 27του ν. 3016/2002 Α.110) και τη εν γένει διαδικασία καταβολής της ετήσιας εισοδηματικής ενίσχυσης στους δικαιούχους μέλη οικογενειών που κατοικούν μόνιμα σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Α. ΓΕΝΙΚΑ.
1. Στο πλαίσιο των μέτρων κοινωνικής προστασίας ευπαθών ομάδων του πληθυσμού θεσπίστηκε με τις διατάξεις της παρ. 2, του άρθρου 27του ν.3016/2002 η χορήγηση ετήσιας εισοδηματικής ενίσχυσης, προκειμένου να στηριχθούν οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα και να αποτραπεί ο κίνδυνος να ερημωθούν ολόκληρα χωριά που βρίσκονται σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές.
2.α. Με τις διατάξεις αυτές, δικαιούχοι της εν λόγω εισοδηματικής ενίσχυσης είναι οι οικογένειες Ελλήνων υπηκόων και υπηκόων κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένων και των μονογονεϊκών, των οποίων τα μέλη κατοικούν μόνιμα σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, όπως αυτές ορίζονται στην οδηγία 85/148/ΕΟΚ, και των οποίων το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των τεσσάρων χιλιάδων επτακοσίων (4.700) ΕΥΡΩ
β. Ειδικότερα το ύψος της υπόψη εισοδηματικής ενίσχυσης ανέρχεται μετά την κατά καιρούς αναπροσαρμογή του στο ποσό των εξακοσίων (600) ΕΥΡΩ, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ΕΥΡΩ και των τριακοσίων (300) ΕΥΡΩ εφόσον αυτό κυμαίνεται μεταξύ τριών χιλιάδων (3.000) ΕΥΡΩ και τεσσάρων χιλιάδων επτακοσίων (4.700) ΕΥΡΩ.
3.α. Βασικό στοιχείο χορήγησης της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι η οικογένεια και όχι η στέγη, η οποία μπορεί να είναι ιδιόκτητη, ενοικιαζόμενη ή και κοινή.
β. Για την εφαρμογή των υπόψη διατάξεων με τον όρο «οικογένεια» εννοείται το ζεύγος των σε νόμιμο γάμο συμβιούντων συζύγων μετά των ανηλίκων και αγάμων τέκνων αυτών (συγγενική οικογένεια) που συμβιούν κάτω από την ίδια στέγη. Κατόπιν αυτού ως «οικογένεια» θεωρούνται: οι σύζυγοι μόνο ή και με τέκνα (ανήλικα ή ενήλικα άγαμα) που βαρύνουν φορολογικά το δικαιούχο – αρχηγό της οικογένειας.
Παραδείγματα:
1. Αν σε ένα σπίτι ζουν δύο (2) οικογένειες παππούς – γιαγιά, πατέρας – μητέρα – παιδιά, κάνουν δύο ξεχωριστές φορολογικές δηλώσεις, παρόλο που είναι ένα (1) νοικοκυριό δικαιούνται εισοδηματική ενίσχυση και οι δύο οικογένειες λαμβανομένων υπόψη σε κάθε περίπτωση και τα εισοδηματικά κριτήρια έκαστης.
2. Αν σε ένα σπίτι ζει μια οικογένεια πατέρας – μητέρα – παιδί αλλά το παιδί δεν είναι προστατευόμενο μέλος, (κάνει ξεχωριστή φορολογική δήλωση) μόνος δικαιούχος της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι ο πατέρας (εφόσον πληροί τα εισοδηματικά κριτήρια). Το παιδί δεν είναι δικαιούχος διότι στην προκειμένη περίπτωση δεν αποτελεί από μόνο του οικογένεια.
γ. Στους δικαιούχους της ενίσχυσης περιλαμβάνονται και οι μονογονεϊκές οικογένειες που αποτελούνται συγκεκριμένα από:
αα) Πατέρα άγαμο, χήρο ή διαζευγμένο και τα τέκνα του (ανήλικα ή ενήλικα άγαμα) που ζουν κάτω από την ίδια στέγη και τον βαρύνουν φορολογικά.
ββ) Μητέρα άγαμη, χήρα ή διαζευγμένη και τα τέκνα της (ανήλικα ή ενήλικα άγαμα) που ζουν κάτω από την ίδια στέγη και την βαρύνουν φορολογικά.
δ. Τα μεμονωμένα άτομα δεν αποτελούν οικογένεια {για να αποτελούν οικογένεια απαιτούνται πάνω από δύο (2) μέλη}.
ε. Την εισοδηματική ενίσχυση για την οικογένεια στην περίπτωση που ο πατέρας δεν είναι Έλληνας υπήκοος ή υπήκοος κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης αιτείται η μητέρα.
4. Περαιτέρω και για τον ίδιο σκοπό η έννοια του όρου «ετήσιο οικογενειακό εισόδημα» προσδιορίζεται ως ακολούθως:
«Ετήσιο οικογενειακό εισόδημα» το συνολικό ετήσιο φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό, καθώς και το απαλλασσόμενο ή το φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του φορολογουμένου, της συζύγου και των ανήλικων τέκνων του από κάθε πηγή.
Κατόπιν αυτού κατά τον υπολογισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα των προαναφερόμενων εισοδημάτων όλων των μελών της οικογένειας, όπως αναγράφεται στο αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους για το οποίο αιτείται η εισοδηματική ενίσχυση. Σε περίπτωση δε ύπαρξης τεκμαρτού εισοδήματος διενεργείται σύγκριση πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος και λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο εξ αυτών.
Β. Διαδικασία και δικαιολογητικά.
1. Με την αριθ. Κ.Υ.Α. (Β.1911) επανακαθορίστηκε η διαδικασία και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την καταβολή της υπόψη εισοδηματικής ενίσχυσης. Ειδικότερα προβλέπονται τα ακόλουθα:
α. Η καταβολή, στους δικαιούχους, της ετήσιας εισοδηματικής ενίσχυσης γίνεται εφάπαξ μετά τη 1η Σεπτεμβρίου κάθε ημερολογιακού έτους με την υποβολή των προβλεπόμενων δικαιολογητικών. Συγκεκριμένα ο δικαιούχος της εισοδηματικής ενίσχυσης υποβάλει μαζί με την αίτησή του (i) βεβαίωση του Δημάρχου του τόπου κατοικίας του, από την οποία προκύπτει η επί 2ετία τουλάχιστον διαμονή του σε συγκεκριμένη ορεινή και μειονεκτική περιοχή, (ii) υπεύθυνη δήλωση, περί της μη είσπραξης της οικονομικής ενίσχυσης άλλη φορά για την ίδια οικογένεια και για το ίδιο έτος, (iii) αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους για το οποίο αιτείται την εισοδηματική ενίσχυση, (εισοδήματα του προηγούμενου έτους) ή της δήλωσης αυτής (Έντυπο Ε1), αν κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης δεν έχει παραληφθεί το εκκαθαριστικό σημείωμα.
Σημειώνεται ότι: (i) σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 61του Κ.Φ.Ε. (ν.2238/1994 ) η υποβολή φορολογικής δήλωσης καθίσταται από 1/1/2013 υποχρεωτική τηρουμένων των προϋποθέσεων και των επιφυλάξεων που ορίζονται στον Κώδικα αυτό, (ii)σε περίπτωση που ο δικαιούχος της εισοδηματικής ενίσχυσης αιτείται για τη χορήγησή της για έτος, που δεν ήταν υπόχρεος για υποβολή φορολογικής δήλωσης, τότε θα προσκομίζει με προσωπική του ποινική ευθύνη, υπεύθυνη δήλωση, θεωρημένη από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., στην οποία και θα αναφέρεται ο συγκεκριμένος λόγος για τον οποίο δεν ήταν υπόχρεος στην υποβολή της. Η υπεύθυνη αυτή δήλωση, όπως έχει γίνει δεκτό από την Διεύθυνση Φορολογίας Εισοδήματος, δεν επέχει θέση βεβαίωσης (σχετ. το αριθ. Δ12 1170460/ΕΞ2010/17-10-2010 έγγραφο).
Τέλος επισημαίνεται ότι σε κάθε περίπτωση οι Υ.Δ.Ε. κατά το στάδιο της εκκαθάρισης της ανωτέρω δαπάνης μπορούν να ζητήσουν οποιοδήποτε άλλο δικαιολογητικό ή στοιχείο θεωρούν απαραίτητο.
β. Η αρμοδιότητα για τη συγκέντρωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών περιήλθε στις Δ/νσεις Οικονομικού των οικείων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων ή στα Τμήματα Διοικητικού – Οικονομικού του νομού της κατοικίας του δικαιούχου, όπου και ελέγχεται η πληρότητά τους. Οι υπηρεσίες αυτές συντάσσουν σε δύο (2) αντίτυπα την προβλεπόμενη κατάσταση πληρωμής, που υπογράφεται μόνο από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Οικονομικού ή του Τμήματος Διοικητικού – Οικονομικού, και μαζί με την απόφαση ανάληψης υποχρέωσης που εκδίδεται με μέριμνά τους και τα λοιπά δικαιολογητικά αποστέλλονται στις Υ.Δ.Ε, οι οποίες είναι κατά τόπο αρμόδιες για τον έλεγχο, εκκαθάριση και την έκδοση της εντολής πληρωμής της δαπάνης, στο όνομα του δικαιούχου της εισοδηματικής ενίσχυσης.
2. Προκειμένου να αποφευχθεί η ταλαιπωρία των πολιτών που διαμένουν σε απομακρυσμένες περιοχές και για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους, οι αιτήσεις των δικαιούχων μετά των απαιτούμενων δικαιολογητικών μπορεί να υποβάλλονται και μέσω των ΚΕΠ {(σχετ. η αριθ.8915/2005 Κ.Υ.Α. (Β.634)}, τα οποία στη συνέχεια διαβιβάζουν στις Διευθύνσεις Οικονομικού ή στα Τμήματα Διοικητικού – Οικονομικού των οικείων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.
Γ. Μεταβατικές διατάξεις.
Μετά την 11-5-2012 ημερομηνία έναρξης ισχύος των διατάξεων της παρ. 10α του άρθρου 45του ν. 4071/2012η αρμοδιότητα καταβολής της εν λόγω εισοδηματικής ενίσχυσης περιήλθε στις οικείες Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου. Επειδή δε κατά το έτος 2012 δεν κατέστη δυνατό να καταβληθεί η εισοδηματική ενίσχυση λόγω μη έκδοσης της προβλεπόμενης Κ.Υ.Α., τα δικαιολογητικά για τη χορήγηση αυτής μπορεί να κατατεθούν από τους δικαιούχους κατά το τρέχον έτος 2013.
Με εντολή Αναπληρωτή Υπουργού
Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΚΡΗΣ»