O επιχειρηματίας και οραματιστής Marcel Bich έχει αφήσει ένα ισχυρό σήμα στη γαλλική βιομηχανία!
Με… αστρονομικές πωλήσεις 22 εκατομμυρίων τεμαχίων καθημερινά σε όλο τον κόσμο, η BIC είναι η «βασίλισσα» των στυλό παγκοσμίως.
Εκτός όμως από την πρωτιά στις πωλήσεις στυλό, η εταιρεία κατέχει και ηγετική θέση στον τομέα των χαρτικών.
Η ιστορία του ανθρώπου που ίδρυσε την BIC
Ο καταγόμενος από το Val d’Aoste, Marcel Bich, γεννήθηκε στο Τορίνο της Ιταλίας στις 29 Ιουλίου το 1914. Εκεί έζησε τα πρώτα παιδικά του χρόνια πριν μετακομίσει στην Ισπανία και στη συνέχεια στη Γαλλία με τους γονείς του. Απέκτησε τη γαλλική υπηκοότητα το 1932, σπούδασε νομικά στο Παρίσι και υπηρέτησε στη γαλλική Πολεμική Αεροπορία κατά την έναρξη του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου.
Το 1944, ο Marcel Bich και ο συνεργάτης του Edouard Buffard εγκαταστάθηκαν στο Clichy (Γαλλία) όπου άρχισαν να κατασκευάζουν εξαρτήματα για εργαλεία γραφής στο εργοστάσιό τους, PPA (Porte-plume, Porte-mines et Accessoires).
Το 1950, το ανήσυχο πνεύμα του Bich τον οδήγησε να εστιάσει στα στυλό. Προέβλεψε ότι στο στυλό ανήκε το μέλλον.
Αφού απέκτησε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την ουγγρική László Bíró για το στυλό του, αφοσιώθηκε στο να βρει τον ιδανικό τύπο παχύρρευστου μελανιού που θα είχε τέλεια εφαρμογή με τη μπίλια που βρίσκεται στην άκρη γραφής, χρησιμοποιώντας μηχανήματα εξαιρετικής ακρίβειας από ελβετικά ρολόγια.
Το πρώτο στυλό BIC ήταν το Cristal, το οποίο αμέσως κέρδισε την αγορά συνδυάζοντας την ανώτερη ποιότητα στην καλύτερη τιμή. Το 1953 δημιουργήθηκε η εταιρία BIC.
Μάλιστα ενώ ο Ούγγρος László József Bíró θεωρείται ο εφευρέτης του σύγχρονου στυλό, είναι ο Marcel Bich που το απλοποίησε και το έκανε διάσημο με το όνομα BIC.
Για τo εμπορία του BIC Cristal στυλό, ο Marcel Bich χρησιμοποίησε μια στρατηγική που βασίζεται στην τολμηρή και μαζική διαφημιστική εκστρατεία.
Πρώτα «κατέκτησε» τη Γαλλία και στη συνέχεια τα στυλό BIC βάλθηκαν να «κατακτήσουν» όλο τον κόσμο.
Πρώτη χώρα εξαγωγής ήταν η Ιταλία το 1954, ακολούθησε η Βραζιλία το 1956 και στη συνέχεια «έπεσαν» το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νότια Αφρική και η Αυστραλία το 1957.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες γνώρισαν τον BIC το 1958, η Αφρική και η Μέση Ανατολή τη δεκαετία του ’60.
Το 1973, ο Marcel Bich αποφάσισε να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητές του και να ξεκινήσει τους αναπτήρες BIC. Αφού κέρδισε και εκεί, έφερε την επανάσταση στην αγορά των ξυριστικών μηχανών.
Η εταιρία BIC μπήκε στο Χρηματιστήριο του Παρισιού τον Νοέμβριο του 1972.
Ο Marcel Bich έχτισε την εταιρεία του με ισχυρές αξίες που τον καθοδήγησαν στην επαγγελματική ζωή του και εξακολουθούν να εμπνέουν τους εργαζομένους του ομίλου μέχρι σήμερα: την ηθική, την υπευθυνότητα, την ομαδική εργασία, την απλότητα, την εμπιστοσύνη στους ανθρώπους, την εφευρετικότητα και την επιμονή.
Σήμερα, 23 χρόνια μετά το θάνατό του, ο Όμιλος BIC είναι παρών σε περισσότερες από 160 χώρες σε όλο τον κόσμο με παγκόσμια ηγετική θέση στις κατηγορίες του.