Ο πρόεδρος του Συμβουλίου του Στέμματος της Αιθιοπίας αποθεώνει τον φως του Ελληνισμού, στέλνοντας παγκόσμιο μήνυμα στον σκοταδισμό του σήμερα.
Οι ιστορικοί δεσμοί μεταξύ Αιθιοπίας και Ελλάδας πηγάζουν από τα αρχαία χρόνια και την παρουσία μιας παλαιάς και σημαντικής ελληνικής παροικίας στην χώρα αυτή.
Ο 57χρονος πρίγκιπας της χώρας Ερμίας Σάαχλε Σελασιέ, πρόεδρος του Συμβουλίου του Στέμματος της Αιθιοπίας, επισκέφτηκε την Αυστραλία και συναντήθηκε, μεταξύ των άλλων, με τον πρωθυπουργό Malcolm Turnbull.
Οι Έλληνες της Αυστραλίας δεν έχασαν την ευκαιρία και η εφημερίδα της ομογένειας «Νέος Κόσμος» του πήρε συνέντευξη, όπου αποθέωσε τον Ελληνισμό και αποκάλυψε πως στην βασιλική αυλή της Αιθιοπίας μιλούσαν την Ελληνική, ενώ τα πρώτα νομίσματα που κόπηκαν στην χώρα ήταν ελληνικά.
«Η Ελλάδα θα είναι για μένα πάντοτε φως και ελευθερία», τόνισε. Αναφέρθηκε και στην Ορθοδοξία.
Παραθέτουμε απόσπασμα της συνέντευξής του στην εφημερίδα «Νέος Κόσμος»:
Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας από την Αιθιοπική παροικία στην Αυστραλία;
Με συγκινεί και με εντυπωσιάζει το γεγονός ότι η αιθιοπική κοινότητα εδώ διατηρεί του θεσμούς της οικογένειας, της πίστης, του πολιτισμού και της γλώσσας μας και τα μεταδίδει αυτά τα στοιχεία, στην επόμενη γενιά.
Ενδιαφέρουσα η ιεραρχία που δίνετε στις έννοιες αυτές…
Η μία ολοκληρώνει και εκπληρώνει την άλλη. Η οικογένεια είναι ένα δίκτυο ατόμων που μοιράζονται ένα κοινό όραμα και πονούν ο ένας τον άλλον. Αυτό το όραμα υπογραμμίζεται από ένα σύστημα ή ιδεολογία πεποιθήσεων, ό,τι κι αν είναι αυτή. Αυτό που προκύπτει από τη διαδικασία της οικογενειακή ανατροφής στην προώθηση αυτού του οράματος είναι ο πολιτισμός, ενώ η γλώσσα είναι αυτή που τον αρθρώνει και τον διατυπώνει. Ως εκ τούτου, η οικογένεια είναι ο μικρόκοσμος ολόκληρου του έθνους. Και η πίστη είναι σπουδαία υπόθεση.
Αναφέρεστε εδώ στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Αιθιοπίας. Γιατί την θεωρείτε τόσο σημαντική ως συνιστώσα της Αιθιοπικής ταυτότητας;
Διότι παρέχει μια συνέχεια, μία διαχρονικότητα. Η Εκκλησία είναι παρούσα στην Αιθιοπία από τουλάχιστον το 330μΧ. Παρέχει μια κοινή αφήγηση ταυτότητας σε όσους πρόσκεινται σ’ αυτήν. Αναμφίβολα, εδώ παίζουν πρωτεύοντα ρόλο, οι διαπροσωπικές σχέσεις. Από την Επανάσταση του 1974 και έπειτα, καταβλήθηκε συντονισμένη προσπάθεια για την εξάλειψη ορισμένων πτυχών της ιστορίας και της ταυτότητας της Αιθιοπίας. Μερικές από αυτές, συμπεριλαμβανομένης της πίστης μας, διατηρήθηκαν με αγάπη και προστατευόταν από τον λαό, κάτι που διαπίστωσα με συγκίνηση κι εδώ στην Αυστραλία. Όπου και αν πήγα,οι συμπατριώτες μου, και ιδιαίτερα οι νέοι, με υποδέχτηκαν με πολλή αγάπη και ενθουσιασμό. Κατασυγκινήθηκα όταν σε μία τελετή υποδοχής μου, με προσέγγισε ένας ηλικιωμένος κύριος, ο οποίος διετέλεσε διερμηνέας στον παππού μου, τον αυτοκράτορα Χαϊλέ Σελασίε, κατά την κρατική του επίσκεψη στην Αυστραλία. Ήταν ο γαμπρός του Pastor Sir Douglas Nicholls, μία επιφανής και εμπνευσμένη Αυστραλιανή προσωπικότητα και ένα πρότυπο για την κοινότητα των Αβοριγίνων. Αυτό μου απέδειξε πόσο εγγενής είναι η αιθιοπική κοινότητα, στην πολυπολιτισμική Αυστραλία. Ένα πράγμα που τόνισα στους νέους Αυστραλοαιθίοπες που γνώρισα ήταν το εξής: «Μην ξεχνάτε ποτέ τις θυσίες που έχουν κάνει οι γονείς σας για να σας φέρουν εδώ. Και μην ξεχνάτε ποτέ ότι είστε Αυστραλοί. Την επόμενη φορά που σας συναντήσω, θέλω να μου πείτε: είμαι γιατρός, είμαι επιστήμονας, είμαι οικοδόμος. Κάνε κάτι ξεχωριστό για τον εαυτό σας και χαράξετε μόνοι σας μια λαμπρή πορεία». Σε αυτή τη διαδικασία, νομίζω ότι η ελληνική παροικία της Μελβούρνης, αποτελεί τρανό παράδειγμα προς μίμηση.
Φυσικά, θα γνωρίζετε ότι στην παροικία μας υπάρχουν κάμποσοι Έλληνες που γεννήθηκαν ή έζησαν στην Αιθιοπία, ή που είναι παντρεμένοι με Αιθίοπες. Πώς βλέπετε τις σχέσεις μεταξύ Αιθιοπίας και Ελλάδας;
Από πού να αρχίσω; Είμαστε πραγματικά αδέλφια και οι σχέσεις μας ανάγεται στα πανάρχαια χρόνια. Δεν χρειάζεται να σας πω πόσο εμφανώς παρουσιάζεται η Αιθιοπία στην ελληνική μυθολογία ή στα έργα των αρχαίων Ελλήνων ιστορικών. Ούτε ότι τα πρώτα νομίσματα της Αιθιοπίας κόπηκαν με ελληνικές επιγραφές, αφού η ελληνική γλώσσα ήταν μια σημαντική γλώσσα της αιθιοπική αυλής για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Έλληνας ήταν ο Άγιος Φρουμέντιος, ο οποίος έγινε ο πρώτος επίσκοπος της Αιθιοπίας και η κοινή μας πίστη αποτέλεσε τον ακρογωνιαίο λίθο της σχέσης μας. Κατά τη διάρκεια των βυζαντινών χρόνων, οι δύο αυτοκρατορίες μας ήταν σε συνεχή συμμαχία και θεωρούνταν οι βόρειοι και νότιοι πόλοι του ίδιου του πολιτισμού. Μεταξύ αυτών, σφυρηλάτησαν πολιτικές συλλογικής ασφάλειας τόσο εξειδικευμένες, όσο εκείνες που βλέπουμε να δημιουργούνται στον σύγχρονο κόσμο. Και οι δύο πολιτισμοί ήταν απομονωμένοι και έπρεπε να αγωνιστούν για να επιβιώσουν. Όπως δηλώσατε, στη σύγχρονη εποχή, η Αιθιοπία φιλοξένησε μια σημαντική ελληνική κοινότητα μεταναστών, με αργυροχόους από τη βόρεια Ελλάδα να εγκαθίστανται στη χώρα ήδη από τη δεκαετία του 1750.
Θα πρέπει εδώ να σημειώσω ότι ο παππούς μου, ο αυτοκράτορας Χαϊλέ Σελασιέ, λάτρευε την Ελλάδα. Την πρωτοεπισκέφθηκε ως αντιβασιλέας το 1924, και τότε συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη και τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Χρυσόστομο Α’, ενώ παρακολούθησε και παράσταση αρχαίου δράματος στο Ηρώδειο, κάτι που του προκάλεσε τεράστια εντύπωση. Ως αυτοκράτορας, την επισκέφθηκε επίσημα τον Ιούλιο του 1954 και χρηματοδότησε την ανακατασκευή του Νοσοκομείου Μαντζαβινάτειο στο Ληξούρι της Κεφαλονιάς, για την επισκευή των ζημιών που είχαν προκληθεί από τους σεισμούς του 1953. Κι αυτό βέβαια διότι υπήρχε και κάποια προσωπική σχέση με τον νησί. Ήταν η ιδιαίτερη πατρίδα του Ιάκωβου Ζερβού, που ήταν ο προσωπικός γιατρός του παππού μου. Επίσης, το 1965 αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτορας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Προσωπικά, θα έλεγα αυτό: ερωτεύτηκα την Ελλάδα από την πρώτη στιγμή που βρέθηκα εκεί. Το φως, η γη, η φιλοξενία των ελλήνων … Ένιωσα πολύ έντονα τον δεσμό μεταξύ των δύο εθνών μας. Πώς μπορώ να μην αγαπήσω αυτή τη χώρα; Εκτός από τους πανάρχαιους δεσμούς που συνδέουν τις δυο μας χώρες, πώς να μην νιώθω αιώνια ευγνωμοσύνη για την Ελλάδα, που δέχθηκε με τόση αγάπη τόσους πολλούς Αιθίοπες πρόσφυγες μετά την κατάληψη της εξουσίας από το κομιτάτο του Μεγκίστου το 1974, συμπεριλαμβανομένων και μελών της δικής μου οικογένειας; Η Ελλάδα θα είναι για μένα πάντοτε φως και ελευθερία». Έπειτα, οι επαφές μου στην Αυστραλία με τόσους υπέροχους Ελληνοαυστραλούς, ενισχύει την αγάπη μου για την Ελλάδα και τον ελληνισμό. Φυσικά, όνειρό μου είναι να επισκεφθώ κάποια μέρα το Άγιο Όρος.
el.gr
τι λε ρε παιδι μου? σοβαρουs συνεργασιεs εχουμε σαν χωρα με το καθε φαντασμενο ξεβρακωτο πριγκηπα η βασιλια τηs πουτσαs που δεν κοιταει που ολη η π.χ. αφρικη ψοφαει στη πεινα αιωνεs τωρα,ερχονται εδω και το παιζουν αμπελοφιλοσοφοι…….
Αιθιοπια , αφρικανικη χωρα οπου η εξαθλιωση του λαου ειναι γνωστη απο τις εικονες των μισοπεθαμενων παιδιων με τους γυπες και αλλα νεκροφαγα ορνεα να περιμενουν γυρω τους για να τους φανε μολις ξεψυχησουν , απο την πεινα…..
Δεν παντρευεται με τιποτα το Αρχαιο Ελληνικο πνευμα με τις αφρικανικες διεφθαρμενες κυβερνησεις των ανδρεικελων που παριστανουν τους πριγκηπες.
Αν πραγματικα θαυμαζε την Ελληνικη ελευθερια καιτο φως της θα διοργανωμε κανενα συσσιτιο με τα πριγκηπικα κονδυλια που εισπρατει για να γενοκτονει τον λαο του.