Μπορεί ο Μίνως Κυριακού να δραστηριοποιείτο έντονα στα media με τον ΑΝΤ1,
να έκλεινε συμφωνίες με τον Μέρνταχ για το Fax TV στη Σερβία, να έκλεινε τη μία δουλειά μετά την άλλη σε διάφορους τομείς, όμως παρέμενε πάντα ο εφοπλιστής Κυριακού. Ο οποίος συνήθιζε να ταράσσει τα νερά της ναυτιλιακής αγοράς, είτε με τις πωλήσεις πλοίων, είτε με τις ναυπηγήσεις νεότευκτων υπερδεξαμενόπλοιων.
Οι εταιρείες του Athean Sea Carries και Athenian Tankers, παραλάαμβαναν το ένα πλοίο μετά το άλλο, και διαχειριζόταν τέσσερα νεότευκτα υπερδεξαμενόπλοια VLCC.
Ο Μίνωας Κυριακού είχε συνταράξει την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα τον Ιούνιο του 2004, όταν είχε πουλήσει στην OMI αντί 520 εκατ. δολαρίων έντεκα πλοία, τρία suezmax και οκτώ handymax, καθώς επίσης και έξι suezmax στη Sovcomfolt, αντί 330 εκατ. δολαρίων. Τότε, όλοι οι αναλυτές μίλησαν για οριστική αποχώρηση του Μ. Κυριακού από τη ναυτιλία.
Σύμφωνα με τους ναυτιλιακούς αναλυτές, η απόφαση του κ. Κυριακού να πουλήσει τότε, οφειλόταν στις πολύ υψηλές τιμές που απέφεραν μεγάλα κέρδη. Ουσιαστικά δηλαδή επρόκειτο για ένα από τα πιο μεγάλα deals της εποχής και όχι για αποχώρηση του Έλληνα εφοπλιστή από τη ναυτιλία. Κι αυτό φάνηκε δύο χρόνια μετά, όταν επέστρεψε με τη ναυπήγηση στα ναυπηγεία Hyundai αρχικά έξι σούπερ τάνκερ VLCC, μεταφορικής ικανότητας το καθένα 310.000 τόνων, που κοστίζει 127 εκατ. δολάρια. Οι παραγγελίες της Athenian Sea Carriers στα ναυπηγεία της Hyundai και οι αντίστοιχες παραδόσεις δεν σταμάτησαν. Η αρχή έγινε με το «Athenian Victory». τον Ιανουάριο του 2010 παραλήφθηκε το «Athenian Success», τον Μάρτιο του 2010 το «Athenian Harmony» και στις αρχές του 2011 παραλήφθηκε το τέταρτο της μεγάλης παραγγελίας των υπερδεξαμενοπλοίων, το «Athenian Glory». Πρόκειται δηλαδή για μια «ολική επαναφορά» στη ναυπήγηση πλοίων, σε ένα χώρο από τον οποίο ουσιαστικά ποτέ δεν έφυγε.
Σημαία νήσων Μάρσαλ
Σε όλα τα πλοία του ο κ. Κυριακού είχε σημαία των νησιών Marshall. Όπως λένε αυτοί που τον γνωρίζουν καλά, η επιθυμία του ήταν τα πλοία του να φέρουν την ελληνική σημαία, αλλά θεωρούσε πως η αντιμετώπιση των εφοπλιστών από το κράτος, περισσότερο τους απομακρύνει παρά τους προσεγγίζει.
Τρεις γενιές έχει κλείσει στον εφοπλισμό η οικογένεια Κυριακού. Την ενασχόληση με τα ναυτιλιακά ξεκίνησε ο Μίνωας Κυριακού (παππούς του ιδιοκτήτη του ΑΝΤ1) πριν από τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο. Την «σκυτάλη» μεταπολεμικά πήρε ο Ξενοφώντας Κυριακού, ενώ ο Μίνωας Ξ. Κυριακού αναλαμβάνει τα ηνία το 1965, όταν ιδρύει την Athenian Tankers Management, ενώ βρίσκεται στις ΗΠΑ. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα το 1970 αναλαμβάνει τις οικογενειακές επιχειρήσεις. Το 1981 έχει στον στόλο του 12 πλοία και το 1986 αριθμεί 16. Η εταιρία μετέφερε ειδικά χημικά φορτία και βρώσιμα έλαια. Μάλιστα το 1977 η Athenian Tankers Management πραγματοποιούσε με τον στόλο της το 47% του παγκόσμιου εμπορίου, ενώ εκτός από τις θαλάσσιες μεταφορές ο Μίνωας Κυριακού επένδυσε και στην εμπορία με την συμμετοχή του σε φυτείες καρύδα και φοίνικες στην Ινδία και τις Φιλιππίνες.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 η Athenian πραγματοποιεί το μεγάλο άλμα στην αγορά δεξαμενοπλοίων και μέσα στα απόμενα χρόνια ο στόλος αυξανόταν διαρκώς, μέχρι να πουληθεί.
Η ιστορία επαναλαμβάνεται, αφού αυτή την περίοδο, πάλι ο στόλος αυξάνεται. Μάλιστα το 2010 η Athenian Sea Carries βραβεύτηκε για την εφαρμογή με επιτυχία του ευρωπαϊκού μοντέλου επιχειρηματικής αριστείας ΕFQL.
Τι έχετε πάρει μίζα εδώ μέσα και γλύφετε συνέχεια τον μέγα “ευεργέτη”;
ΕΝΑ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΠΟΥΝ ΠΟΣΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΧΕ ΣΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΤΟΥ Ο ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΞΟΔΕΥΕΣΤΕ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ- ΚΑΝΕΝΑΝ!