Η παγκόσμια ναυτιλία δέχεται ισχυρά πλήγματα! Ποιος είναι ο ρόλος της Ελλάδας!

Κοινοποίηση:
ploio_erxetai

Για έναν κλάδο που χάνει χρήματα σχεδόν σε κάθε συναλλαγή, η ναυτιλία δείχνει εξαιρετικά απασχολημένη. Οι τιμές και η ζήτηση των εμπορευμάτων είναι τόσο χάλια, που οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία δεν καλύπτουν ούτε καν το ένα τρίτο του κόστους των πληρωμάτων τους. Ενώ οι ιδιοκτήτες θα έπρεπε κανονικά να βάλουν σε αδράνεια τα πλοία τους, ελπίζοντας να προκαλέσουν ανάκαμψη στις τιμές, οι προοπτικές αυτή τη φορά είναι τόσο τρομερές που είναι καλύτερα να έχουν δραστηριότητα. Σε αντίθετη περίπτωση, κινδυνεύουν να χάσουν μερίδιο της αγοράς χωρίς να κερδίσουν τίποτα άλλο.

Για πρώτη φορά από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, το εμπόριο του άνθρακα και του σιδηρομεταλλεύματος είναι έτοιμο για δύο συνεχόμενα χρόνια της ύφεσης, προβλέπει η Clarkson Research. Σχεδόν κάθε είδος φορτίου των βασικών προϊόντων θα αποτύχει να έχει κέρδη φέτος, και δεν θα κερδίσει τίποτα το 2017, σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών.

Πολύ χαμηλά ναύλα

Ακόμα και οι ταχύτητες των πλοίων, τις οποίες οι ιδιοκτήτες μπορούν να μειώσουν περιορίζοντας έτσι το κόστος των καυσίμων τους, λίγο έχουν αλλάξει φέτος σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2015. Τα Capesizes κινήθηκαν κατά μέσο όρο στους 8,6 κόμβους το 2016, σε σύγκριση με 8,78 κόμβους ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτό συγκρίνεται με πάνω από 11 κόμβους, το 2009, το υψηλότερο ετήσιο μέσο όρο από το 2008.

Για να αντιστραφεί η κατάσταση, η βιομηχανία θα πρέπει να κρατήσει πίσω τα πλοία καθώς τα ναύλα πέφτουν σε χαμηλά επίπεδα κάνοντας ρεκόρ. Η μέση απόδοση για ένα σκάφος Capesize είναι κάτω από τα 1.000 δολ. την ημέρα για πρώτη φορά στην ιστορία από τις 26 Φεβρουαρίου 2016, ενώ το ρεκόρ ήταν στα 223.000 δολ. το 2008.

Το ημερήσιο κόστος του πληρώματος είναι περίπου 3.167 δολ., και αυτό ξεπερνά κάθε μέρα από τις 6 Ιανουαρίου και ύστερα τα ημερήσια ναύλα. Με βάση τις εκτιμήσεις της εταιρείας Moore Stephens, το μέλλον δεν θα είναι πολύ καλύτερο. Δεν υπάρχει, ούτε καν φαίνεται να το φως στο τέλος του τούνελ.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: