Ο τουρκικός Στόλος αυξάνει τα πλοία διάσωσης υποβρυχίων καθώς με το νεότευκτο TCG Akın, η Τουρκία διαθέτει πλέον δύο.
Και πολύ καλά κάνει καθώς με τις τουρκικές προκλήσεις να αυξάνονται και να
κλιμακώνονται, οι υποβρύχιοι φονιάδες του ΠΝ, τα υπερσύγχρονα type-214HN ή κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ έχουν λάβει ήδη θέσεις μάχης στήνοντας ενέδρες θανάτου σε κρίσιμα στρατηγικά σημεία και περάσματα.
Εμείς απλά να ευχηθούμε καλή επιτυχία.
Ειδικά μετά την ανακοίνωση αγοράς των S-400, την έναρξη γεωτρήσεων στην Κύπρο και το άσυλο στον Τούρκο συγκυβερνήτη, πρέπει να περιμένουμε τα χειρότερα.
Η Γραμματεία Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας ανακοίνωσε με σχετική ανάρτηση στο Twitter όπου αναφέρει:
«Το πολεμικό μας ναυτικό γίνεται ισχυρότερο», σύμφωνα με την Hurriyet.
Την τελετή στο ναυπηγείο της Πόλης παρακολούθησαν υψηλόβαθμα στελέχη του τουρκικού πολεμικού ναυτικού και της κυβέρνησης.
Το νέο σκάφος θα αντικαταστήσει το ομώνυμο και υπέργηρο σκάφος του τουρκικού στόλου που αποσύρεται μετά από 75 χρόνια!
Το υπό απόσυρση σκάφος είχε προέλθει από τα αμερικανικά αποθέματα και κατασκευάστηκε το 1942 ενώ εντάχθηκε στον τουρκικό στόλο το 1970
Με το νεότευκτο TCG Akın και το TCG Alemdar που και αυτό εντάχθηκε σε υπηρεσία το 2017, η Τουρκία διαθέτει δύο πλοία διάσωσης υποβρυχίων.
Αξίζει να θυμίσουμε πως στην Τουρκία έχει σημειωθεί βύθιση υποβρυχίου το 1953, κατά την οποία τα περισσότερα μέλη του πληρώματος πνίγηκαν.
Είναι βέβαιο ότι αν οι Τούρκοι προβούν στο μοιραίο λάθος, οι τορπίλες των υπερσύγχρονων υποβρυχίων μας θα πυροδοτούνται η μία μετά την άλλη.
Σε ετοιμότητα μάχης τέθηκαν μετά τις τουρκικές προκλήσεις και την ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ και του ψευδοκράτους τα υπερσύγχρονα υποβρύχια του Στόλου μας type 214
Από τις αρχές του 2017 το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει το πιο σύγχρονο και ισχυρό στόλο υποβρυχίων στην Μεσόγειο με 3 υποβρύχια Type 209/110 [(ΝΗΡΕΥΣ (S-111), ΤΡΙΤΩΝ (S-112), ΠΡΩΤΕΥΣ (S-113)] και 3 Type 209/1200 [ΠΟΣΕΙΔΩΝ (S-116), ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ (S-117), ΠΟΝΤΟΣ (S-119)] στα οποία τοποθετούνται νέοι συσσωρευτές, το υποβρύχιο Type 209/1400AIP ΩΚΕΑΝΟΣ (S-118) και τα τέσσερα υποβρύχια Type 214AIP, ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (S-120), ΠΙΠΙΝΟΣ (S-121), ΜΑΤΡΩΖΟΣ (S-122) και ΚΑΤΣΩΝΗΣ (S-123, θα είναι σύντομα επιχειρησιακό).
Το υποβρύχιο ΜΑΤΡΩΖΟΣ (S-122) καθελκύστηκε το Φεβρουάριο του 2015 και μέσα σε ένα χρόνο το Πολεμικό Ναυτικό κατάφερε να φέρει σε πέρας τις δοκιμές των συστημάτων του σκάφους και την απόδοση του πλοίου ως πολεμική μηχανή.
Χωρίς κάποια επίσημη τελετή, το υποβρύχιο ΜΑΤΡΩΖΟΣ (S-122) εντάχτηκε στη δύναμη του Πολεμικού Ναυτικού στα τέλη Μαρτίου του 2016…
Συγκριτικά η Τουρκία δεν διαθέτει κανένα υποβρύχιο με σύστημα ΑΙΡ (προς το παρόν).
Όλα τα τουρκικά υποβρύχια ανήκουν στην οικογένεια U-209 με διαφορετικά εκτοπίσματα (έξι κλάσης “Atilay” με εκτόπισμα 1.200 τόνους, τέσσερα κλάσης “Preveze” με εκτόπισμα 1.400 τόνους και τέσσερα κλάσης “Gur”).
Το Τουρκικό Ναυτικό αναμένει τις παραδόσεις των πρώτων υποβρυχίων «214» τα επόμενα 3 με 4 χρόνια.
Στις τάξεις του ΠΝ βρίσκεται πλέον και ένα εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο κλάσης ΩΚΕΑΝΟΣ type-209/1200 το πρώτο του προγράμματος NEPTUNE II με ολική αντικατάσταση συστημάτων αισθητήρων αλλά και κοπή τμήματος του υποβρυχίου για την επιμήκυνση και την αντικατάσταση του συστήματος αναερόβιας πρόωσης AIP τύπου κυψελών ίδιο με αυτό των type-214 που επιτρέπει την παραγωγή δηλαδή ηλεκτρικής ενέργειας από κυψέλες υγρών καυσίμων.
Το σύστημα απαλλάσσει το Υ/Β από την διαδικασία εκτελέσεως αναπνευστήρα για τη φόρτιση των συστοιχιών του, μια διαδικασία που καθιστά το σκάφος ευάλωτο σε εντοπισμό από ανθυποβρυχιακές μονάδες.
Το εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο πλέον έχει εκτόπισμα 1615 τόνων, μήκος 62,3μ, πλάτος 6,26μ. ταχύτητα 11,5κόμβων στην επιφάνεια και 22 κόμβοι σε κατάδυση ενώ πλέον φέρει νέας γενιάς ηλεκτρονικά με κεντρικότερο το ISUS σε συνδυασμό με νέο πακέτο αισθητήρων με RADAR, ESM, GPS, ιστοί OPTRONIC πολλαπλών απεικονίσεων δυνατότητα βολής Sub-Harpoon με τα δεδομένα να λαμβάνονται και από sonar νέας γενιάς παθητικό μεσαίων και χαμηλών συχνοτήτων.
Το πλήρωμα είναι 37 ατόμων και η αυτονομία είναι στις 50 ημέρες.
Τέλος τα κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ ή type-214HN έχουν μήκους 65,3μ., πλάτους6,3μ. εκτοπίσματος 1858τόνων με ταχύτητες 10,5κόμβων/21κόμβων σε επιφάνεια/κατάδυση φέρουν το νέο σύστημα AIP τύπου ενεργών κυψελών μαζί με ηλεκτροκινητήρα 3.900 kW που επιτρέπει έτσι την συνεχόμενη κατάδυση για 13 ημέρες με χαμηλή βέβαια ταχύτητα.
Φέρει σύστημα διεύθυνσης βολής ISUS της ATLAS ELEKTRONIK, με εναλλάξιμες κονσόλες πολλαπλών λειτουργιών νέα γενιάς συστήματα ναυτιλίας RADAR, ESM, GPS, ιστοί OPTRONIC με πολλαπλές δυνατότητες απεικόνισης και συνδυασμό παθητικού SONAR μεσαίων και χαμηλών συχνοτήτων, SONAR ναυτιλίας / εντοπισμού ναρκών, ενεργητικού SONAR.
Και εδώ το πλήρωμα είναι στα 37 άτομα με την αυτονομία να ανέρχεται στις 50 ημέρες (περιορισμός τροφίμων).
Θυμίζουμε ότι το υποβρύχιο «Παπανικολής (S -120)» είναι το τρίτο στην ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού που φέρει το όνομα του πυρπολητή της Ελληνικής Επανάστασης.
Κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία της HDW στη Γερμανία και καθελκύστηκε το 2004 και το 2010 κατέπλευσε στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας για να ενταχθεί στη δύναμη των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας.
Το υποβρύχιο «Παπανικολής (S -120)» είναι το τρίτο στην ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού που φέρει το όνομα του πυρπολητή της Ελληνικής Επανάστασης.
Tα 3 παλιότερα αλλά εκσυγχρονισμένα υποβρύχια τύπου ΓΛΑΥΚΟΣ κλάσης 209/1100, ΠΡΩΤΕΥΣ, ΝΗΡΕΥΣ, ΤΡΙΤΩΝ.
Τα 3 υποβρύχια κλάσης ΠΟΣΕΙΔΩΝ type-209/1200(ΠΟΣΕΙΔΩΝ, ΑΜΦΙΤΡΗΤΗ, ΠΟΝΤΟΣ), τα οποία έχουν πλήρωμα 35 ατόμων και αυτονομία 50 ημερών, είναι εκτοπίσματος 1285 τόνων σε κατάδυση, μήκους 55,87μ, πλάτους 6,26μ. και επίσης μέγιστη ταχύτητα 12 κόμβων στην επιφάνεια και 22 κόμβους σε κατάδυση.
Τα εκσυγχρονισμένα υποβρύχια τύπου ΓΛΑΥΚΟΣ κλάσης 209/1100 έχουν αυτονομία 50 ημερών και πλήρωμα 35 ατόμων είναι εκτοπίσματος 1278 τόνων σε κατάδυση, μήκους 54μ. πλάτους 6,25μ, με μέγιστη ταχύτητα 12κόμβων σε επιφάνεια και 22 κόμβοι σε κατάδυση ενώ πλέον και μετά την αντικατάσταση όλων των συστημάτων και αισθητήρων (τοποθέτηση Radar Thomson, σύστημα αδρανειακής ναυτιλίας, GPS, συσκευές ναυτιλίας καθώς και δύο περισκόπια) την δεκαετία του ’90 κάτω από το πρόγραμμα NEPTUNE I μπορούν να εκτελέσουν βολές εκτός των τορπιλών από τους 8 τορπιλοσωλήνες και πυραύλων Sub-Harpoon μέσω του κέντρου διεύθυνσης βολής «KANARIS».
Επίσης έχει γίνε πλήρης ανακατασκευή ουσιαστικά με εγκατάσταση νέων κινητήρων, συστημάτων επικοινωνιών και sonar που είναι ενεργητικής και παθητικής έρευνας και επιθέσεως μεσαίων συχνοτήτων, συσκευή παθητικής μέτρησης απόστασης, καθώς και SONAR πλευρικής διάταξης, χαμηλών συχνοτήτων.
Τα υποβρύχια κλάσης ΠΟΣΕΙΔΩΝ type-209/1200(ΠΟΣΕΙΔΩΝ, ΑΜΦΙΤΡΗΤΗ, ΠΟΝΤΟΣ), παραμένουν με τον αρχικό τους εξοπλισμό σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά και τους αισθητήρες με μερικές μόνο προσθήκες όπως η ενσωμάτωση συστήματος GPS στο σύστημα ναυτιλίας και διατηρώντας το σύστημα διεύθυνσης βολής «SINBANDS για χρήση τα ων όπλων από τους 8 τορπιλοσωλήνες.
Σιγουρα το αρθρο θα’ναι απο κανα “veterano”…
Οντως τα υ/β τυπου 214 ειναι οτι καλυτερο στα συμβατικα…
μονο που οι τορπιλες που εχουν τα υπερσυγχρονα υ/β μας…ειναι “εναγκαιρισιες”…απ’την εποχη του Νωε!
Ειναι δηλαδη…σαν να σου επιτιθεται ροντβαϊλερ χωρις δοντια…!
Σε αντιθεση με τους τουρκους που εχουν υπερσυγχρονες “βαριες” τορπιλες.