«Κυρίες και κύριοι καλησπέρα σας…. Ο πλοίαρχος, οι αξιωματικοί και το πλήρωμα σάς καλωσορίζουν στο “Blue Star Delos” και σας εύχονται καλό ταξίδι! Ο καιρός αναμένεται καλός και υπολογίζουμε να φτάσουμε στο λιμάνι του Πειραιά στις έντεκα και είκοσι τρία…..” Αλήθεια πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει αυτή την ανακοίνωση. Και πόσες φορές δεν έχουμε χαμογελάσει ή και χειροκροτήσει από τον .. επίλογο του ταξιδιού όταν η ίδια χαρακτηριστική φωνή μας ενημέρωνε «και ήδη φτάσαμε στην είσοδο του λιμανιού του Πειραιά, 2 λεπτά νωρίτερα, από ότι σας είχαμε ενημερώσει»…
Αστείο δεν ακούγεται… Όμως, η χροιά της φωνής είναι τόσο οικεία… Φέτος, η αλήθεια είναι ότι δεν την ακούσαμε στα πλοία της Blue Star Ferries… Μας έλλειψε. Όμως, το χειρότερο είναι ότι δεν θα την ξανακούσουμε.. Ενδεχομένως και οι περισσότεροι ποτέ δεν μπήκαν στο …τρυπάκι να ταυτίσουν τη φωνή με το πρόσωπο του Τάσου Κορφιάτη. Του …λογιστή των λογιστών όπως τον έλεγαν. Τον χαμογελαστό κυρ – Τάσο που ταύτισε όχι μόνο τη φωνή του αλλά και την εν γένει παρουσία του με την εταιρία Blue Star Ferries.. Τριάντα πέντε και πλέον χρόνια. Έως πέρυσι όταν και βρεθηκε στο Andros όσο διάστημα το είχε ναυλώσει η Blue Star Ferries. Σήμερα όμως έγινε γνωστό ότι έφυγε από κοντά μας… Αν και δεινός ναυτικός νικήθηκε και πήρε το δρόμο για άλλα λιμάνια…
Αν και Συριανός είχε πάθος με τη γραμμή της Παροναξίας. Α και είχε πάθος και με τον Παναθηναϊκό. Παρά το γεγονός ότι έγραφε στην αθλητική εφημερίδα «ΦΩΣ των Σπορ» του Θόδωρου Νικολαϊδη…
Μέσα από συνέντευξη που είχε δώσει το 2011 στην ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net κρατάμε ορισμένα πράγματα για τον Τάσο Κορφιάτη που έφυγε τόσο γρήγορα από το χώρο της Ελληνικής Ακτοπλοίας και σίγουρα είναι πιο φτωχή, ειδικά εδώ στις Κυκλάδες…
Προσέξτε αυτά που ανέφερε… Αξίζει το κόπο.
« Κατάγομαι από την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, είμαι Συριανός. Η θάλασσα είναι λατρεία για μένα. Ξεκίνησα το 1974 με το ΙΟΝΙΟ των Αδελφών Στρίντζη. Είχα τελειώσει την σχολή ασυρματιστών και είχα μπαρκάρει σαν Δόκιμος Ασυρματιστής. Στην συνέχεια πήρα το δίπλωμα του Β’ και έπειτα πήγα στο Ναυτικό για να υπηρετήσω. Βλέποντας τις οικονομικές δυσκολίες εκείνης της εποχής, έκανα μία κίνηση που πιστεύω για μένα ήταν πολύ καλή, ν’ αλλάξω και ν’ ασχοληθώ με το λογιστήριο. Η όλη μου θητεία είναι σε μία και μοναδική εταιρία. Αδελφοί Στρίντζη, Παναγόπουλος και τώρα η ATTICA GROUP. Η θητεία μου στα πλοία ξεκίνησε με το ΙΟΝΙΟ, ακολούθησαν το ΑΙΝΟΣ στην γραμμή Ραφήνα-Σύρος-Πάρος, στη συνέχεια το ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ και το IONIAN GLORY στην γραμμή της Ιταλίας. Ακολουθεί μια 15ετία στην Ραφήνα με τα αλησμόνητα ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ και ΔΗΛΟΣ. Από δω και πέρα αρχίζει και η συμμετοχή μου στις μετασκευές και στα ξεκινήματα πλοίων. ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ, ΔΗΛΟΣ, IONIAN SUN στην γραμμή της Ρόδου, IONIAN BRIDGE στην γραμμή Ηγουμενίτσα-Μπρίντιζι, το IONIAN VICTORY, το SUPERFERRY HELLAS(νυν BLUE HORIZON) το 1998. Ακολουθεί η ιστορία των νέων πλοίων ξεκινώντας το 2000 με το BLUE STAR ITHAKI και το 2002 με το BLUE STAR PAROS».
Αγαπημένο σας βαπόρι?
« Το ΙΟΝΙΟ, το πρώτο βαπόρι που ξεκίνησα σαν δόκιμος ασυρματιστής. Έπειτα το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ και τέλος το SUPERFERRY HELLAS(νυν BLUE HORIZON), στο οποίο ήμουν από την πρώτη ημέρα της μετασκευής του στην Ελλάδα και ν αναφέρω ότι η μετασκευή του διήρκεσε 98 μόλις ημέρες.
BLUE STAR PAROS?
Για το BLUE STAR PAROS δεν μπορώ να πω τίποτα. 9 χρόνια μέσα δεν το συγκρίνω με τα άλλα. Είναι μία ζωή κι αυτό. Αρσενικό βαπόρι, 24 μιλίων, ιδανικό όσον αφορά το μήκος του για τα νησιά του Αιγαίου μας.
Οικογένεια και ναυτικός?
Τα κατάφερα. Το σπίτι δεν μου έλειψε, μου έλειψε η ζωή έξω από το πλοίο.
Ολυμπιακός?
Όχι Βάζελος εκ γενετής και δεν το έχω μετανιώσει γι αυτό. Αν και γράφω ερασιτεχνικά εδώ και πολλά χρόνια στο ΦΩΣ του κ. Νικολαϊδη.
Οι νέοι άνθρωποι το αγαπάνε το επάγγελμα?
Πιστεύω ότι έχει εκλείψει ο ρομαντισμός. Οι νέοι έρχονται καθαρά για το βιοποριστικό αφού οι εποχές είναι δύσκολες.
Οι σχέσεις σας με τους επιβάτες?
Οι προσωπικές μου σχέσεις με τους επιβάτες είναι πολύ καλές και μάλιστα με τους επιβάτες της Παροναξίας. Από νησί σε νησί οι επιβάτες έχουν διαφορετικό ταπεραμέντο. Και μιλάω για τους επιβάτες που ταξιδεύουν συνέχεια όχι γι αυτούς που θα μπουν δύο και τρεις φορές το χρόνο. Ν αναφέρω εδώ ότι στο μισό χρονικό διάστημα που βρίσκομαι στο BLUE STAR PAROS ασχοληθήκαμε με την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών. Εκεί να δει κανείς πως αισθάνεσαι που πιάνει στα λιμάνια της Δονούσας, της Σχοινούσας, της Ηρακλειάς… Να βλέπεις το χειμώνα να επιβιβάζεται ή ν αποβιβάζεται ένα και μοναδικό άτομο ή ν’ αποβιβάζεις ένα τσουβάλι αλεύρι για τις ανάγκες των συγκεκριμένων νησιών. Ο κόσμος εκεί σε βλέπει σαν μάνα εξ ουρανού και τα νησιά αυτά και ιδιαίτερα οι ανατολικές μικρές Κυκλάδες τα τελευταία χρόνια αναβαθμίστηκαν.
Εάν σας έβαζαν το ερώτημα να επιλέξετε ανάμεσα σε Αιγαίο και Αδριατική?
Δεν το συζητάω, Αιγαίο! Άλλο ταπεραμέντο.
Σε λίγο καιρό έρχεται το BLUE STAR DELOS. Σε ποιους τομείς θα μπορούσαμε να εντοπίσουμε τις διαφορές σε σχέση με τα BLUE STAR ITHAKI,PAROS και NAXOS?
Μην ξεχνάμε ότι το BLUE STAR DELOS είναι ένα πλοίο 11 χρόνια νεώτερο από το BLUE STAR ITHAKI και 9 χρόνια νεότερο από το BLUE STAR PAROS. Σίγουρα υπάρχουν διαφορές αλλά ας περιμένουμε….. Θέλω να πιστεύω ότι θα είναι ένα καταπληκτικό πλοίο, θ’ αλλάξει πάρα πολλά πράγματα στην γραμμή της Παροναξίας αλλά λίγη υπομονή.
Σαν παλιά καραβάνα της ακτοπλοΐας θυμάστε κάποια παραδοσιακή εικόνα από τα λιμάνια ή τα πλοία μας?
Έχω να θυμηθώ μια εικόνα που τείνει να εξαλείψει στις ημέρες μας, της εικόνας του μικροπωλητή στο λιμάνι της Σύρου. Κάτι που μέχρι τα 18 μου έκανα κι εγώ. Πουλούσα λουκούμια στα καράβια και πραγματικά όταν τους βλέπω συγκινούμαι. Αλλά δυστυχώς ξέφτισε και το κομμάτι αυτό. Χαρακτηριστικά ν’ αναφέρω περιμέναμε το ΑΙΓΑΙΟ του Τυπάλδου για να έρθει να πουλήσουμε 20 κιλά λουκούμια. Ο κόσμος τότε αγόραζε, τώρα η κρίση τον έχει αναγκάσει να μην μπορεί ν’ αγοράσει.
Πες μας δύο λόγια για την πατρίδα σου την Σύρο
Η Σύρος μια ζωή τουριστικά δεν ήταν και στην καλύτερη θέση. Όταν έκλεισε το Νεώριο και ξανάνοιξε με λιγότερο κόσμο, τότε άρχισε ν’ αναπτύσσεται και τουριστικά. Μην ξεχνάμε ότι η Σύρος την δεκαετία του ‘70 και του ‘80 δεν είχε ένα αξιοπρεπές ξενοδοχείο. Αυτή την στιγμή αναπτύσσεται αλλά ακόμα πιστεύω ότι είναι στην ανάπτυξη. Δεν έχει την υποδομή που έχουν άλλα νησιά, όπως π.χ. η Μύκονος ή η Πάρος. Η Σύρος είναι ένας καταπληκτικός προορισμός, ένας προορισμός ιδανικός και για τον Χειμώνα γιατί έχει το πλεονέκτημα να είναι κοντά στο κλεινόν άστυ και παρέχει τα πάντα. Είναι μια πολιτεία, έχει το καζίνο της, έχει την βιβλιοθήκη της, έχει το θέατρο της, έχει το καλό της φαγητό. Μην ξεχνάμε ότι η Σύρος έχει 25000 μόνιμους κατοίκους».
ellinikiaktoploia.net