Τρεις ημέρες μετά την έναρξη-και επίσημα-της αντιπυρικής περιόδου για το 2018 η εικόνα που παρουσιάζουν τα μέσα κατάσβεσης των πυρκαγιών καθώς και ο εξοπλισμός με τον οποίο είναι εφοδιασμένο το επιχειρησιακό προσωπικό της πυροσβεστικής, μόνο… αισιοδοξία δεν προκαλεί για ένα καλοκαίρι με λιγότερα καμένα στρέμματα και περιουσίες στην ελληνική επικράτεια.
Παρά τον πύρινο εφιάλτη που έζησε πέρυσι η βορειοανατολική Αττική οι δυνάμεις της πυροσβεστικής στα δάση του λεκανοπεδίου, τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε επίγεια και εναέρια μέσα, αναμένεται να μειωθούν την ώρα που αρκετά οχήματα της υπηρεσίας μοιάζουν με σαράβαλα τα οποία καλούνται να συνδράμουν σε συνθήκες»πολέμου»‘.
Αξιωματικοί της πυροσβεστικής υπηρεσίας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την ετοιμότητα των δυνάμεων κατάσβεσης καθώς εκτιμούν πως το φετινό καλοκαίρι θα είναι «θερμό» με δεδομένο ότι ήδη έχουν καταγραφεί περισσότερες απο 500 πυρκαγιές.
«Έχουμε ήδη κακή αρχή στην αντιπυρική. Μετράμε 500 πυρκαγιές τον τελευταίο ενάμιση μήνα και τα πράγματα θα είναι δύσκολα«, δηλώνει αξιωματικός της πυροσβεστικής ο οποίος κάνει λόγο για ένα απαρχαιωμένο στόλο αεροσκαφών και οχημάτων που πρέπει να αναβαθμιστεί το ταχύτερο δυνατό.
Ούτε το 1/3 των καναντέρ στην «μάχη»
Επίσης, καταγγέλλει ότι οι κινητήρες των καναντέρ που εστάλησαν στις ΗΠΑ για συντήρηση παραμένουν στα συνεργεία, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να είναι έτοιμα προς κατάσβεση μόνο πέντε από τα συνολικά δεκαοχτώ αεροσκάφη τύπου 415. «Στηρίζονται στα παλιά καναντέρ, τα 215. Θα είναι ευχής έργον να επιχειρήσει διψήφιος αριθμός αεροσκαφών στις φετινές πυρκαγιές», προσθέτει ενώ εκτός μάχης έχει τεθεί και το 30% των οχημάτων της πυροσβεστικής.
Ακινητοποιημένα οχήματα λόγω… χρεών στα συνεργεία
Αρκετά από αυτά παραμένουν ακινητοποιημένα λόγω βλαβών καθώς τα χρέη προς τα συνεργεία που ανέλαβαν την επισκευή τους δεν έχουν πληρωθεί ενώ δεν είναι λίγα τα οχήματα-σαράβαλα που επιστρατεύονται για τα πύρινα μέτωπα.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση πυροσβεστικού οχήματος που «γράφει» χιλιόμετρα σε εστίες πυρκαγιών από το 1974 θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και τη ζωή των πυροσβεστών. Παράλληλα, οι πυροσβέστες που καλούνται να δώσουν τη μάχη με τις φλόγες στα δάση της πρωτεύουσας θα είναι λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι μιας και 300 άτομα έφυγαν από τους σταθμούς της Αττικής προκείμενου να διοριστούν στις θέσεις αποκλειστικής απασχόλησης των περιφερειακών αεροδρομίων που ανέλαβε η Fraport.
Φόρμες χωρίς… κράνη και μπότες
Εντύπωση, ακόμη, προκαλεί το γεγονός οτι οι πυροσβέστες εφοδιάστηκαν φέτος με καινούριες φόρμες μετά απο επτά χρόνια χωρίς, ωστόσο, να τους χορηγηθούν νέα κράνη και μπότες.
Τέλος, παρά τη μονιμοποίηση αρκετών πυροσβεστών πενταετούς θητείας και την πρόσληψη εποχικών, οι μόνιμοι πυροσβέστες καλούνται να παλέψουν ατελείωτες ώρες με τις φωτιές καθώς για τις πρώτες δυο κατηγορίες δεν προβλέπονται υπερωρίες. «Σε ένα όχημα έχουμε τριχοτόμηση προσωπικού. Αν η φωτιά εξελίσσεται και λήγει η βάρδια του εποχικού η του πενταετούς απασχόλησης π.χ. στις 10 το βράδυ, αυτός φεύγει γιατί δεν του πληρώνονται υπερωρίες. Με αποτέλεσμα να μένει μόνος του ο μόνιμος πυροσβέστης», λένε άνδρες της πυροσβεστικής που καταλήγουν να επιχειρούν μόνοι τους, νυχθημερόν σε μια άνιση μάχη με τη φωτιά…
ΕΝΗΜΕΡΩΣΤΕ ΓΡΗΓΟΡΑ ΤΟΝ ΧΑΤΖΗΠΕΡΟ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΜΕΣΑ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΤΡΕΧΕΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΩΝ ΣΤΙΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟΣ.